Nekromanti [Rotsystem] - Logotyp

Simon

Swashbuckler
krank said:
VERSION 6:

Ascoolt!

Men jag vill ha det osymmetriskt igen! Organiskt på typ yttersta tredjedelen åt ett håll, max.

Också: Mitt öga störs som fan av alla linjer i närheten av bokstäverna – jag har svårt att se ordet! Skulle det kunna finnas på kartan att göra det som inte är bokstäver nedgrånat lite?

Dimfrost

Special Circumstances
Simon said:
Också: Mitt öga störs som fan av alla linjer i närheten av bokstäverna – jag har svårt att se ordet! Skulle det kunna finnas på kartan att göra det som inte är bokstäver nedgrånat lite?
Det här håller jag med om. Kanske skulle linjerna kunna vara lite tunnare, helst i kombination med en fetare skärning av typsnittet?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Dimfrost said:
Det här håller jag med om. Kanske skulle linjerna kunna vara lite tunnare, helst i kombination med en fetare skärning av typsnittet?
Jag har som plan att hitta ett annat typsnitt, men har inte riktigt bestämt mig för vilken sorts typsnitt jag vill ha än (LCD-skärmsaktigt med grova pixlar? Organiskt och elegant?). Men jag gjorde en snabb variant med smalare streck:

VERSION 6.1:

Jag har inte orkat/hunnit jobba vidare på kronan och gett den fler förgreningar som Krille föreslog ännu. Just nu är jag mest orolig för den tilltagande plottrigheten, men jag inser att det lätt blir så om det inte bara ska vara en kall företagslogga. Organiskt = messy.

Xhakhal menade i praten att det ser konstigt ut att rötterna börjar i ingenting på den här uppochnedvända varianten. Jag kan tycka att det stämmer. Jag har dock ingen aning om vad jag skulle kunna göra åt saken.

Attachments

krank

chryckan said:
2. Hur skulle det se ut om linjerna före och efter rutan med namnet var av olika "typsnitt" så att det var tydligt att linjerna var olika för att förstärka olikheten mellan dem? Kanske exprimentera med hårdhet/skarphet eller tjocklek?

VERSION 6.2:

Attachments

krank

Daniel Lindberg said:
Jappz, me like.
Vilken är det du gillar? Version 3 som du svarade på, eller version 6.2 som är den senaste, som ditt inlägg hamnade under?

(Litet tips: Eftersom en del använder trådad vy och andra platt vy för att läsa forumet så är det en jättebra idé att både försöka svara på rätt inlägg OCH t.ex. citera eller på annat sätt ange vad det är man svarar på. Så blir alla glada =)

Chryckan

Swordsman
krank said:
chryckan said:
2. Hur skulle det se ut om linjerna före och efter rutan med namnet var av olika "typsnitt" så att det var tydligt att linjerna var olika för att förstärka olikheten mellan dem? Kanske exprimentera med hårdhet/skarphet eller tjocklek?

VERSION 6.2:

Gillar den här versionen. Kanske lite väl smala streck upptill (kan bero på att bilden är lite liten i min forum vy) men tror att efter lite exprimenterande så går det nog att hitta rätt tjocklek.

krank

Arfert said:
Dito. Tycker dessutom hela loggan har blivit för plottrig. Dra ned antal element.
Ja, det håller jag nog med om. Jag har bara inte bestämt mig för vad jag ska ta bort. Mycket av plottrigheten kommer ju sig av att jag gjorde mer organiska rötter, t.ex.

Sapient

Swashbuckler
Jag tror det blir bättre av att dra ihop den lite.

Tomrum är ofta bra, men i detta fall tror jag det bidrar till känslan av plottrighet. Den kompakta bilden gör att både bokstäverna och rötterna/linjerna mer upplevs som helheter.