Nekromanti Royal Performance

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.

Kungen av Jordanien som statist i Star Trek. :gremcool:

Undrar om vi får se C16G som statist i Storm 2? :gremwink:

Troberg

Sinister eater
Är det Kung Abdullah, är det bara någon som liknar honom eller är det photoshop?

Troberg

Sinister eater
Re: Royal Performance [länk]

Det är kungen! Se under rubriken Trivia nederst i den länkade artikeln.
Förvånar mig inte så mycket egentligen. Han har ju gjort några grejor som tex:

* Klä ut sig till taxichaffis och kört taxi en hel dag i Amman för att höra vad vanligt folk tyckte om aktuella händelser.

* Klä ut sig till en journalist i samband med en presskonferens om en korrumptionsskandal och ställa de frågorna som var lite för vassa och för pinsamma för de berörda politikerna för att vanliga journalister skulle vilja fråga dem (pressen där är inte lika skvallrig som svenska kvällspressen).

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.

Intressant. Sådant där sägs också Muammar Khaddaffi, Karl XI och kalif Harun Al-Rashid ha gjort.

För några år sedan såg jag kungen och en väderbiten australier i ett TV-program på Discovery Channel om Jordaniens vildmark. De var ute i öknen med beduiner, flög helikopter, körde de kungliga veteranmotorcyklarna på dammiga småvägar och gjorde forsränning med jordanska commandosoldater. Kungen har engelska som modersmål och hans arabiska hade en skum brytning. Men han vet hur hans land ska marknadsföra som mål för äventyrliga turister.

Troberg

Sinister eater

För några år sedan såg jag kungen och en väderbiten australier i ett TV-program på Discovery Channel om Jordaniens vildmark. De var ute i öknen med beduiner, flög helikopter, körde de kungliga veteranmotorcyklarna på dammiga småvägar
Förvånar mig inte, både han och hans föregångare var väldigt aktiva. Det finns en historia om hans far, Kung Hussein, som var väldigt intresserad av avancerad flygning. Parlamentet var lite nervösa, eftersom han kunde råka ut för ett haveri. Så småningom så samlade man mod och påpekade detta. Kungen bjöd då in några ministrar att följa med på en flygtur för att se att det inte var så farligt. Efter att de lämnat flyplanet gröna i ansiktet så klagade ingen mer...

gjorde forsränning med jordanska commandosoldater
I Jordanien? Forsränning? Säker på att det inte var sandränning?

Bortsett från en dag vartannat år i Wadi Mujib så finns det inte tillräckligt med vatten för sånt, och den där dagen så är det otäckt mycket skjuts på vattnet.

Bilder från Wadi Mujibs utlopp i Döda havet. Titta speciellt på vad vattenmassorna gjort med brons fundament.

Bilder på Wadi Mujibs övre delar. Det är bilderna på det canyonliknande landskapet som är Wadi Mujib.

Kungen har engelska som modersmål och hans arabiska hade en skum brytning.
Kan du arabiska bra nog för att höra en brytning? Imponerad!

Men han vet hur hans land ska marknadsföra som mål för äventyrliga turister.
Jodå, han är rätt så populär inom landet också, även om han inte riktigt lyckats fylla sin fars skor än, men det är stora skor att fylla.

ostro

Veteran
ibland undrar man...

ibland undrar man lite över folks special intressen på detta forum...

- ostro

Troberg

Sinister eater
Re: ibland undrar man...

ibland undrar man lite över folks special intressen på detta forum...
I detta fall så kan jag försvara mig med att jag bodde och arbetade i Jordanien ett par år. Fotona på bron var när jag var vid den i jobbet för att titta på konstruktionen (jag ville få lite mer känsla för ämnet inför att jag gjorde en brodatabas) medan andra kollade på skadorna.