Mekanurg
I'd rather be different than indifferent.
Kungen av Jordanien som statist i Star Trek.
Undrar om vi får se C16G som statist i Storm 2?
Förvånar mig inte så mycket egentligen. Han har ju gjort några grejor som tex:Det är kungen! Se under rubriken Trivia nederst i den länkade artikeln.
Förvånar mig inte, både han och hans föregångare var väldigt aktiva. Det finns en historia om hans far, Kung Hussein, som var väldigt intresserad av avancerad flygning. Parlamentet var lite nervösa, eftersom han kunde råka ut för ett haveri. Så småningom så samlade man mod och påpekade detta. Kungen bjöd då in några ministrar att följa med på en flygtur för att se att det inte var så farligt. Efter att de lämnat flyplanet gröna i ansiktet så klagade ingen mer...För några år sedan såg jag kungen och en väderbiten australier i ett TV-program på Discovery Channel om Jordaniens vildmark. De var ute i öknen med beduiner, flög helikopter, körde de kungliga veteranmotorcyklarna på dammiga småvägar
I Jordanien? Forsränning? Säker på att det inte var sandränning?gjorde forsränning med jordanska commandosoldater
Kan du arabiska bra nog för att höra en brytning? Imponerad!Kungen har engelska som modersmål och hans arabiska hade en skum brytning.
Jodå, han är rätt så populär inom landet också, även om han inte riktigt lyckats fylla sin fars skor än, men det är stora skor att fylla.Men han vet hur hans land ska marknadsföra som mål för äventyrliga turister.
I detta fall så kan jag försvara mig med att jag bodde och arbetade i Jordanien ett par år. Fotona på bron var när jag var vid den i jobbet för att titta på konstruktionen (jag ville få lite mer känsla för ämnet inför att jag gjorde en brodatabas) medan andra kollade på skadorna.ibland undrar man lite över folks special intressen på detta forum...