Det beror på. Om det fungerar så att du, när ditt harnesks AP tagit slut, kan byta harnesk till ett "fräscht" så är det lite fjantigt.
Som förenkling av "har man rustning så tål man mer" är jag med på det, och i så fall är det önskvärt att det är någon sorts proportionell ökning. För att ta ett hypotetiskt exempel: i datorspelet World of Warcraft fungerar rustning så att den minskar inkommande skada med X%, där X baseras på total armor rating med en rätt komplicerad formel som i stort sett betyder att mängden totalt stryk man tål ökar linjärt med armor rating. Alltså, om jag minns rätt: om du vid en viss armor rating får en damage reduction på ca 9%, och sedan dubblerar den armor ratingen, så skulle du få en damage reduction på ca 17%. En dubbling till av det nya värdet skulle ge damage reduction 29%. Om dessa siffror låter udda är det för att de är inverserna av 10%, 20%, respektive 40% mer effektiv hälsa. Om jag ville ha samma effekt i ett rollspel så hade jag nog ökat hp i stället för att minska inkommande skada, detta då det är enklare att göra den beräkningen en gång än att göra den varje gång det kommer en smäll.