God45
#PrayersForBahakan
- Joined
- 23 Oct 2012
- Messages
- 18,684
För att visa lite hur korven är gjord. Det här spelet byggde mer på superhjältarnas stats och problem än Rutland 1. Så superhjältarna rullar sina stats för att lösa problem och behöver rulla under eller lika med sin stat för att lyckas. Passande krafter ger + = super nivå till staten. Vissa problem har flera slag, så när Crimson Angel dog klarade hon charm rullningen för att fixa er PR men sumpade våldskapitalrullningen för att överleva.
Så slagen för att lyckas påverkade Rut Internationals vinna/förlora track men Rut slår aldrig själv, det är alltid en eller flera super som slår.
Varje super har ett personligt problem OCH en anledning att förråda Rut International. Kommer förräderi anledningen upp måste de klara ett stabilitets slag eller förråda er. Andersson hade tex en övertygelse om att mänskligheten bör dö ut som sin trigger.
Mutanter har bättre stats och +1 i superlevel men har också Mutant problem utöver det andra. Mutant problem är super bad you guys! Det är typ Dark Phoenix saga, tidsresor och onda kloner med alla ens krafter. Triggar man ett mutantproblem måste de klara stabilitetsslaget eller sänka alla företagets stats och göra kampanjvärlden sämre. (Eller bättre om man älskar de odöda antar jag).
Så här ser ett karaktärsblad ut. Varje super har ett: (Stats är mellan 0 och 5)
Namn: Hop
Typ: Mutant
Super power: Djur krafter: Grodkrafter
Personligt problem: Missbruk.
Mutant problem: Måste äta mutant barn för att överleva.
Anledning att förråda Fairness Battalion: Omoraliskt beteende från en annan super.
Super level: 2
Charm: 0
Stabilitet: 0
Inteligens: 1
Våldskapital: 5
Så slagen för att lyckas påverkade Rut Internationals vinna/förlora track men Rut slår aldrig själv, det är alltid en eller flera super som slår.
Varje super har ett personligt problem OCH en anledning att förråda Rut International. Kommer förräderi anledningen upp måste de klara ett stabilitets slag eller förråda er. Andersson hade tex en övertygelse om att mänskligheten bör dö ut som sin trigger.
Mutanter har bättre stats och +1 i superlevel men har också Mutant problem utöver det andra. Mutant problem är super bad you guys! Det är typ Dark Phoenix saga, tidsresor och onda kloner med alla ens krafter. Triggar man ett mutantproblem måste de klara stabilitetsslaget eller sänka alla företagets stats och göra kampanjvärlden sämre. (Eller bättre om man älskar de odöda antar jag).
Så här ser ett karaktärsblad ut. Varje super har ett: (Stats är mellan 0 och 5)
Namn: Hop
Typ: Mutant
Super power: Djur krafter: Grodkrafter
Personligt problem: Missbruk.
Mutant problem: Måste äta mutant barn för att överleva.
Anledning att förråda Fairness Battalion: Omoraliskt beteende från en annan super.
Super level: 2
Charm: 0
Stabilitet: 0
Inteligens: 1
Våldskapital: 5