Rutland 2: FAIRNESS BATTALION

För att visa lite hur korven är gjord. Det här spelet byggde mer på superhjältarnas stats och problem än Rutland 1. Så superhjältarna rullar sina stats för att lösa problem och behöver rulla under eller lika med sin stat för att lyckas. Passande krafter ger + = super nivå till staten. Vissa problem har flera slag, så när Crimson Angel dog klarade hon charm rullningen för att fixa er PR men sumpade våldskapitalrullningen för att överleva.

Så slagen för att lyckas påverkade Rut Internationals vinna/förlora track men Rut slår aldrig själv, det är alltid en eller flera super som slår.

Varje super har ett personligt problem OCH en anledning att förråda Rut International. Kommer förräderi anledningen upp måste de klara ett stabilitets slag eller förråda er. Andersson hade tex en övertygelse om att mänskligheten bör dö ut som sin trigger.

Mutanter har bättre stats och +1 i superlevel men har också Mutant problem utöver det andra. Mutant problem är super bad you guys! Det är typ Dark Phoenix saga, tidsresor och onda kloner med alla ens krafter. Triggar man ett mutantproblem måste de klara stabilitetsslaget eller sänka alla företagets stats och göra kampanjvärlden sämre. (Eller bättre om man älskar de odöda antar jag).

Så här ser ett karaktärsblad ut. Varje super har ett: (Stats är mellan 0 och 5)

Namn: Hop

Typ: Mutant

Super power: Djur krafter: Grodkrafter

Personligt problem: Missbruk.

Mutant problem: Måste äta mutant barn för att överleva.

Anledning att förråda Fairness Battalion: Omoraliskt beteende från en annan super.

Super level: 2
Charm: 0
Stabilitet: 0
Inteligens: 1
Våldskapital: 5
 
Mutanter har bättre stats och +1 i superlevel men har också Mutant problem utöver det andra. Mutant problem är super bad you guys! Det är typ Dark Phoenix saga, tidsresor och onda kloner med alla ens krafter. Triggar man ett mutantproblem måste de klara stabilitetsslaget eller sänka alla företagets stats och göra kampanjvärlden sämre. (Eller bättre om man älskar de odöda antar jag).

Burn the Heretic, kill the mutant, purge the Unclean!
 
Burn the Heretic, kill the mutant, purge the Unclean!

Ja, det blev sjukt 40k… Jag tänkte mer X-Men… Men, mitt system blev liiiite obalanserat så det typ aldrig är en bra idé att ha att göra med en mutant 😂 Så I guess Bolivar Trask was right? :p
 
Namn: Sidd
Typ: Super
Super power: Mikrovågskrafter
Personligt problem: Är i hemlighet en utomjording.
Anledning att förråda Fairness Battalion: Är hemlig agent för det utomjordiska kejsardömet Trioferron, här för att spionera på och sabotera jordens hjältar.
Super klass: 2
Charm: 2
Stabilitet: 2
Inteligens: 3
Våldskapital: 5
 
Namn: Sidd
Typ: Super
Super power: Mikrovågskrafter
Personligt problem: Är i hemlighet en utomjording.
Anledning att förråda Fairness Battalion: Är hemlig agent för det utomjordiska kejsardömet Trioferron, här för att spionera på och sabotera jordens hjältar.
Super klass: 2
Charm: 2
Stabilitet: 2
Inteligens: 3
Våldskapital: 5

Du spelade det här väldigt snyggt 👍
 
Mutanter har bättre stats och +1 i superlevel men har också Mutant problem utöver det andra. Mutant problem är super bad you guys! Det är typ Dark Phoenix saga, tidsresor och onda kloner med alla ens krafter. Triggar man ett mutantproblem måste de klara stabilitetsslaget eller sänka alla företagets stats och göra kampanjvärlden sämre. (Eller bättre om man älskar de odöda antar jag).

Vad har företaget för stats?

Übereil
 
Vad har företaget för stats?

Übereil

Pengar

PR

Skydd (alltså, hur skyddade är ni av lagen/politiker)

Stabilitet (hur mycket kaos, superskurkar finns i världen)

Information (Hur bra koll har ni på saker)

Pool (Hur populära är ni som arbetsgivare för superhjältar hos superhjältarna)
 
Last edited:
Namn: Leon aka Markis Vendredi aka Friherre Freitag aka Nekrolich aka Nekroskull aka Dark Nekrolich

Typ: Mutant

Super power: Necromancy

Personligt problem: Kan inte känna känslor utan droger.

Mutant problem: Dark-persona. Om krafterna överanvänds kan karaktären löpa amok och försöka förstöra världen

Anledning att förråda Fairness Battalion: Erbjudanden om mer krafter.


Super level: 3
Charm: 2
Stabilitet: 0
Inteligens: 2
Våldskapital: 3
 
Namn: Leon aka Markis Vendredi aka Friherre Freitag aka Nekrolich aka Nekroskull aka Dark Nekrolich

Typ: Mutant

Super power: Necromancy

Personligt problem: Kan inte känna känslor utan droger.

Mutant problem: Dark-persona. Om krafterna överanvänds kan karaktären löpa amok och försöka förstöra världen

Anledning att förråda Fairness Battalion: Erbjudanden om mer krafter.


Super level: 3
Charm: 2
Stabilitet: 0
Inteligens: 2
Våldskapital: 3
Stabilitet 0... Går det att lyckas med, ens?

Übereil
 
Back
Top