Rutland/5 ords Braunstein - Vasakronas superhjältar

Cybot

Mest spelbar
Bra kört.

Det känns dock som om Vasakronan är 100% prequel material baserat på någon sorts Watchmen-esque uppföljare med Granit, Torrent eller Fyrtornet i fokus. Övriga karaktärer känns som de antingen redan är eller kommer att vara avskräckande exempel på allt som är fel med superhjältekulturen. InstaSlam som kommer att få sin one-uppance när framgången går honom åt huvudet (plus effekten av att vara i relation eller försöka ta sig ut ur en relation med Konsekvens), Myrmidon har alltid varit unhinged, Krossaren är full-on framtida Ozymandias skurk, Snakedude är en Kaiju orm.... osv.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Tack för ett väldigt underhållande spel. Att vara begränsad till 5 ord som "handling" var väldigt kul i att man fick försöka virad och vända på sina ord för att få ut så mycket som möjligt av fem ord.

TACKAR GOD45 FÖR AWESOME SPEL :gremlaugh:

Paal

Imaginär fantast
Ja, stort tack för spelet, det var jättekul att vara med. Riktigt skön superhjälte-känsla också, typ Watchmen möter The Umbrella Academy.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Riktigt kul spel God45, det gav verkligen väldigt mycket glädje :gremsmile:

Och lika roligt att läsa alla andras inlägg. De här spelen förgyller verkligen forumet för mig :gremlaugh:

Leon

Leo carcion
Det var inte MoFoe som vann, det var VA(H)R. Gör att fira har jag förhandlat fram ännu större föreningslokal hos kommunen och bakat extra småkakor. Kom och fira med fika och sodukokväll!

Tack för grymt arr!
Äsch, vad tusan

DANSAR PISTOL-KATA-SEGERDANS I BARA LÅNGKALSONGERNA

Man Mountainman

Storsvagåret
Instämmer med övriga, det var väldigt skoj. 5-ords-upplägget var nice, även om jag tror vi fuskade en del. Och som vanligt är din produktivitet imponerande. Jag darrar vid tanken på att försöka väva ihop ett narrativ baserat på tio spelares disparata input – varje dag.

Höjdpunkten tycker jag ändå var Mixerns allt för tidiga hädanfärd och den välförtjänta hämnd som följde. Never forget.