Rutland - Warhammer 40k: Avskum

Man Mountainman

Storsvagåret
Wooops, den här våningen hoppar vi över

Och tjejer, jag vet att Didrik är väldigt puncheable, men vi behöver faktiskt det stackars kräket så go easy on him, ok?

NEDSTIGER, UTFORSKAR, SÖKER SKATTER/RESURSER

God45

#PrayersForBahakan
Arrikir - Aramis - Adelsman, Silvertunga, Servoskallen ”Jeeves Yorick”, Stulen dynamit, Hird: 4 låg kvalité medlemmar. Brutal Pattern Kraftrustning, Odysses pattern Boltpistol, Uppsprättare Motorsågssvärd, Camomantel - Djup 0 - Skatter: 43000 tronmynt.

Vicotnik - Qu - Lönnmördare, Brutal, Välsignad av Kejsaren (Mordisk), camouflage mantel, Flak-rustning, Las pistol, Kraftsvärd, Plasmagevär, Syntskin, Superprotes, Robotögon, Hird: 1 högsta kvaliténs medlem (D2R2) - Djup 0 - Skatter: 1000 tronmynt. Datorbank med förbjuden kunskap.

Hägerstrand - Millefeuille - Mutant, Mekaniker, Motorsågssvärd, Distinkt boltpistol, Mutationer: Kanintänder, Krabben och Fjäll, Välsignad av Slaanesh, Demoniskt runsvärd, Skadad - Djup 0

RasmusL - Li Kaminska - Predikant, Oregistrerad Psyker, Raketkastare, Stims - Djup 0 - Skatter: 500 tronmynt

Leon - Berk - Avskum, Båda benen proteser, Stims, Psycho droger - Djup 0

Man Mountainman - Flippo - Mutant, Taktiker, Motorsågssvärd, Nålgevär, Lasgun, Xenos Anti-Psyker maskin, Xenos nätvapen, Flak-rustning, Truck, Hird med 8 högkvalité medlemmar (Femazonerna). Blank nivå 3 vid namn Didrik. - Djup 15 - Skatter: 1 Skuldebrev tillhörande hus Brut. 8000 tronmynt. Färska organ.

Cybot - Cognatius - Adel, Silvertunga, Cyber Mastiff, Barnflickeservitor, Flack-rustning, Ignatius mönster kraftrustning, Lasgun, Tung Bolter, Motorcykel med vapenservitor, Twin-Linked Multilaser, Chrono-gevär, Hird: 5 högkvalité+ medlemmar (Lojala Ogryn veteraner) - Djup 0 - Skatter: Servitor klo. lakrustningar och Lasguns.

TobiasEkwall - Walakoff - Avskum, Skata, Servoskalle, Nålpistol, Flak-rustning, Brutal Pattern Kraftrustning, Överlevnadsutrustning, Hird 10 högkvalité medlemmar (Ratling prickskyttar) - Djup 0 - Skatter: 14000 tronmynt.

NordicMouse - Aliora Shroud - Ganger, Mekaniker, Skottsäkerväst, Autogevär, Stims, Camomantel, Mutant: Onaturlig hårfärg (Rosa), Onaturlig skönhet, onaturlig tur. Fordon: Tungt beväpnad Sentinel, Hird: 5 ostabila medlemmar (Psykerbarnen Virelia, Malle, Xorn, Dalek och Rogal) - Djup 5 - Skatter: 102000 tronmynt. Förbjuden kunskap om vattenmotorer.

Klingonsylt - Javerran - Arbites, Brutal, Kryptex-kodar, Kraftrustning, Raketkastare, Kraft klubba, Hagelgevär, Fruktansvärt skadad - Djup 0 - Skatter: Mat. 3000 tronmynt.

Sömniga Isaac - Olga - Avskum, Mekaniker. Cyber Mastiff, Gentjuv infektion, Hird: 5 medlemar av låg kvalité (A-laget) - Djup 0 - Skatter: Xenosverktyg, Omöjlig svart metall

Rymdhamster - Syster Agnes - Adepta Soriritas, Silvertunga, Servoskalle, Flamer, Kraftsvärd, Kraftrustning, Raketryggsäck, Välsignad av Gudkejsaren, Hird 92 lägsta kvaliténs medlemmar (fanatiker) 12 låg kvalité medlemmar (Dedikerade fanatiker) - Djup 0

Aliora Shroud (viktig info för alla utom Flippo): Pyramiden blixtrar till och försvinner i en puff av blå fjädrar. Du hör en dånande röst: ”HahahahahahaHHAAHAHAHAHHAHAHAHA! Din önskan är uppfylld!” en blå blixt slår ner i Olga och hennes kumpaner som försvinner. Genom rymdhulken och understacken hör du dussintals skrik och ljudet från blixtar som slår ner.

Samtliga äventyrare utom du och Flippo tillsammans med sina hirdar landar tillbaka uppe i stackstaden på Hämndens Torg. De ser en vision av dig när du önskar en daemon att de ska flyttas dit. Och sedan träffar migränen dem. Det är som den värsta möjliga bakfyllan någonsin. Det de tänkte göra förloras i förvirringen och smärtan. (De kan agera normalt direkt igen, men det de skrev innan den här posten är förlorat).

Du tror att du klarat dig undan från att ha spelat med Kaos utan konsekvenser när du känner de fruktansvärda makterna förvränga din kropp. Du muterar! Du drabbas av att… Ditt hår blir permanent rosa… Du blir omöjligt vacker och… Du får omöjlig tur.

Flippo: Didrik skriver något nonsens på en lapp om att ha skyddat er mot att teleporteras av en daemon eller något. Vilken lögnaktig liten skit han är.

Ni nedstiger till våning 15. Hemvist för en kättersk sekt av maskinkyrkan som dyrkar maskinens lidande och mekanisk transcendens. Hereteks och vridna maskinmän rör sig runt på våningen. En servitor meddelar er att om ni inte stör de heliga maskinerna är ni välkomna som gäster. En maskin häxmästare har hört om din resa och erbjuder sig att uppgradera dina femazons med maskindelar om du, när du kommer till våning 20, tar drivchipet från en av krigsmaskinerna som väntar där och ger det till honom.

Last edited:

Vicotnik

Den onde
Staff member
Qu mutrar för sig själv min Kejsare skydda min själv mot dina fiender. Där efter skriker Qu ut: Död åt kejsarens fiender! Och slänger sig över närmsata mutant eller kättare.

ANFALLER KEJSARENS FIENDER BRUTALT SKONINGSLÖST

Leon

Leo carcion
Kejsarens fiender är Berks fiender!

(Kejsarens vänner är också Berks fiender)

PSYCHODROGSKNARKAR, HJÄLPER QU ANGRIPA KEJSARFIENDER

RasmusL

Champion
Jag... Vad... Hur..? Neeej!!! Det är ett test, ett grymt test, men jag skall inte gå under, jag ska inte ge upp, jag ska nå mitt mål till varje pris! Jag vet hur det kändes, luktade, hur energierna flödade! Som tur är ser jag i alla fall inte ut som en kättare, kanske den mest välanpassade i den här sorgliga samlingen...

SMYGA UNDAN, PSY-HITTA LUCKA, NEDSTIG

Man Mountainman

Storsvagåret
Ni har inget emot att bli uppgraderade va, tjejer? Nä, trodde väl inte det.

Låt se om det finns någon marknad för organ här nere. Och ifall det går att övertyga några av de här käcka maskinstyggelserna att hänga med på vårt äventyr, eller i alla fall byta bort lite hardware mot klingande tronmynt.

UPPGRADERAR FEMAZONER, ORGANHANDLAR, REKRYTERAR, GEARSHOPPAR

Cybot

Mest spelbar
Cognatius ropar "FÖR KEJSAREN!" och öppnar eld mot de mest uppenbart muterade och kätterska äventyrarna på torget.

Han signalerar samtidigt att hans Ogryn och F1-D0 ska dra sig tillbaka innan kejsarens "lojalister" bestämmer sig för det inte är nog med uppenbara kättare, mutanter och xenos

BURN HERETICS, KILL MUTANTS! NEDSTIG

Åh! Jävlar! Men här blir jag inte kvar!
@Arrikir det är väl bara att fortsätta kämpa neråt, vi vet ju var genvägen finns?
Det här torget kommer ju bli en slaktplats.

BACKA DISKRET, NEDSTIGA, SAMMARBETA, SKYNDA

Vad tror du om det?