Rutland - Warhammer 40k: Avskum

NordicMouse

Warrior
Aliora suckar, fan, det här med att ha rosa hår är ju inget bra! Nu ser man ju ut som en solnedgång istället för coolt blått. Aliora vänder sig om och samlar ihop sina ungar och fortsätter nedåt. Nästa bevingade lilla mupp fångad i kristall, får fan stanna där.

NEDSTIGER, SVÄR, ATTACKERAR FIENDER,SUCKAR

Arrikir

Venator
Åh! Jävlar! Men här blir jag inte kvar!
@Arrikir det är väl bara att fortsätta kämpa neråt, vi vet ju var genvägen finns?
Det här torget kommer ju bli en slaktplats.

BACKA DISKRET, NEDSTIGA, SAMMARBETA, SKYNDA

Vad tror du om det?
Medhåll, här vill vi inte stanna kvar.

Hird! Nedåt march! Skyndsamt och diskret!

SMYGER SKYNDSAMT UNDAN, NEDSTIGA, SAMMARBETA

God45

#PrayersForBahakan
Arrikir - Aramis - Adelsman, Silvertunga, Servoskallen ”Jeeves Yorick”, Hird: 4 låg kvalité medlemmar, Odysses pattern Boltpistol, Uppsprättare Motorsågssvärd, Camomantel, Fruktansvärt skadad - Djup 1 - Skatter: 43000 tronmynt.

Vicotnik - Qu - Lönnmördare, Brutal, Välsignad av Kejsaren (Mordisk), camouflage mantel, Flak-rustning, Las pistol, Kraftsvärd, Plasmagevär, Syntskin, Superprotes, Robotögon, Hird: 1 högsta kvaliténs medlem (D2R2) - Djup 0 - Skatter: 1000 tronmynt. Datorbank med förbjuden kunskap.

RasmusL - Li Kaminska - Predikant, Oregistrerad Psyker, Raketkastare, Stims - Djup 19 - Skatter: 500 tronmynt

Man Mountainman - Flippo - Mutant, Taktiker, Motorsågssvärd, Nålgevär, Lasgun, Xenos Anti-Psyker maskin, Xenos nätvapen, Flak-rustning, Heretek Kraftrustning, Leman Russ stridsvagn, Hird med 10 högsta kvalitén medlemmar (Cyber Femazonerna). Blank nivå 3 vid namn Didrik. - Djup 15

Cybot - Cognatius - Adel, Silvertunga, Cyber Mastiff, Barnflickeservitor, Flack-rustning, Ignatius mönster kraftrustning, Lasgun, Tung Bolter, Motorcykel med vapenservitor, Twin-Linked Multilaser, Chrono-gevär, Hird: 5 högkvalité+ medlemmar (Lojala Ogryn veteraner) - Djup 1 - Skatter: Servitor klo. Flakrustningar och Lasguns.

TobiasEkwall - Walakoff - Avskum, Skata, Servoskalle, Nålpistol, Flak-rustning, Brutal Pattern Kraftrustning, Överlevnadsutrustning,- Djup 1 - Skatter: 14000 tronmynt.

NordicMouse - Aliora Shroud - Ganger, Mekaniker, Skottsäkerväst, Autogevär, Stims, Camomantel, Mutant: Onaturlig hårfärg (Rosa), Onaturlig skönhet, onaturlig tur. Fordon: Tungt beväpnad Sentinel, Hird: 5 ostabila medlemmar (Psykerbarnen Virelia, Malle, Xorn, Dalek och Rogal) - Djup 6 - Skatter: 102000 tronmynt. Förbjuden kunskap om vattenmotorer.

Klingonsylt - Javerran - Arbites, Brutal, Kryptex-kodar, Kraftrustning, Raketkastare, Kraft klubba, Hagelgevär, Fruktansvärt skadad - Djup 0 - Skatter: Mat. 3000 tronmynt.

Rymdhamster - Syster Agnes - Adepta Soriritas, Silvertunga, Servoskalle, Flamer, Kraftsvärd, Kraftrustning, Raketryggsäck, Välsignad av Gudkejsaren, Skadad, Hird 30 lägsta kvaliténs medlemmar (fanatiker) 9 låg kvalité medlemmar (Dedikerade fanatiker) - Djup 1

De döda och förlorade:
Sömniga Isaac - Olga - Avskum, Mekaniker. Cyber Mastiff, Gentjuv infektion - Djup 0 - Skatter: Xenosverktyg, Omöjlig svart metall

Hägerstrand - Millefeuille - Mutant, Mekaniker, Motorsågssvärd, Distinkt boltpistol, Mutationer: Kanintänder, Krabben och Fjäll, Välsignad av Slaanesh, Demoniskt runsvärd, Skadad - Djup 0

Leon - Berk - Avskum, Båda benen proteser, Stims, Psycho droger - Djup 0

Olga: Tar en kort paus för att återhämta sig innan hon nedstiger till våning 1. Hennes hird, som är avskum, överger henne. De skrev inte på för att bli förbannade av daemoner. Våning 1 är annorlunda än tidigare, det är en en plundrad gyttjig sörja lysande lila fylld med daemoniska fåglar! En av fåglarna flyger rakt in i ansikten på Olga och sliter henne i stycken!!

Qu (Viktig information för Millefeuille och Syster Agnes): Du hackar med dina mekaniska lemmar och kraftsvärd ihjäl mutanten Millefeuille. D2R2 öppnar eld in i folkmassan, träffandes Syster Agnes och fällandes horder av hennes följeslagare som kastar sig framför systern för att skydda henne!

Berk (Viktig information för Syster Agnes och Cognatius): Berk dödar några till av de som Qus robot redan anfallit, på drogerna går det inte att skilja på vänner eller fiender. I kaoset snubblar Berk i blodet och tarmarna varpå han råkar falla in i Cognatus. Detta gör Cognatius rustning lite smutsig varpå Cognatius Ogryn veteraner lyfter upp Berk och slår avskummet i marken så hårt att huvudet exploderar på avfällingen.

Li Kaminska: Du smyger undan, hittar luckan utanför stackstaden och nedstiger genom den hemliga tunneln till våning 19. En glömd tunnel till gamla handelslinjer stängd av staden, men öppen till ytan utanför stackstaden om man vet vägen. En lucka finns i marken här, den leder ner till skeppet Vox Mortis, nästan helt intakt trots sin tid i rymdhulken. I det skeppet vilar Null Kronan!

Syster Agnes: Du drar till dig A-Lagarna som tidigare följde Olga och nedstiger till våning 1. Våning 1 är annorlunda än tidigare, det är en plundrad gyttjig sörja lysande lila och fylld med daemoniska fåglar! Fåglarna sliter sönder några av dina mest trogna följare men du jagar bort resten med din flamer.

Javerran (Viktig information för Walakoff): Du avfyrar raketkastaren på Millefeuilles vidriga mutantkropp men missar att han just då dödas av Qu. Raketen flyger vidare och träffar Walakoffs rattling prickskyttar som exploderade i blodig dimma.

Flippo: Du säljer organen och de andra skatterna varpå du uppgraderar Femazonerna till livsfarliga ärkecyborgs, de slänger till och med in två till cyborgs med teknologi häxsmästarens goda ord. Du köper en kättersk kraftutrustning och byter in trucken mot en stulen, lätt begagnad, Leman Russ stridsvagn.

Cognatius (Viktig informarion för Aramis): Din avancerade kraftrustnings skanners etablerar att de värsta kättarna och mutanterna är döda eller har flytt. Den värsta synden du kan identifiera just nu är att Aramis har uppenbart stulen dynamit med sig. Du sätter ett skott i dynamiten och ser Aramis kraftrustning förstöras, Aramis själv får sina ben avsprängda, innan du och din hird nedstiger till våning 1 ser du honom ligga och blöda ut. Våning 1 är annorlunda än tidigare, det är en en plundrad gyttjig sörja lysande lila fylld med daemoniska fåglar!

Walakoff och Aramis: Walakoff ger snabb första hjälpen till Aramis med hjälp av överlevnadsutrustningen så att han inte längre är dödende. Ni nedstiger till våning 1. Våning 1 är annorlunda än tidigare, det är en en plundrad gyttjig sörja lysande lila fylld med daemoniska fåglar!

Aliora Shroud: Ni nedstiger till våning 6. Det här var uppenbart tills alldeles nyligen ett laglöst territorium där gängens färger var lag och varje hörn doftade av chem-bränslen blandat med nyss spillt blod. Men så är det inte längre. Våningen har pressats ner djupare under marken, de enda gängmedlemmarna här är döda och en fruktansvärd doft av svavel fyller luften. En massiv röd daemon, lika stor som sentinelen, beväpnad med ett jättestort svärd kommer vrålandes runt ett hörn. Ni öppnar eld med alla vapnen men det verkar inte göra mycket… Vad gör du?

Sömniga Isaac: Din karaktär har dött. Detta ger dig en chans att skapa en ny karaktär. Eftersom du skapar en ny karaktär har du tillgång till fler yrken baserat på den lägsta våningen du nådde.

Nya tillgängliga Yrken:
Arbites - Med detta yrke följer utrustningen: Kraftrustning, Kraft klubba och Hagelgevär.

Hägerstrand, Leon: Din karaktär har dött. Detta ger dig en chans att skapa en ny karaktär.

Last edited:

Vicotnik

Den onde
Staff member
Qu har fortfarande inte hanterat sitt eget misstag. Några få döda av kejsarens fiender kan inte väga upp för Qu's misstag. Qu förstör datorbanken, straffar sig själv som sig bör där efter beger Qu sig ner i djupet igen.

FÖRSTÖR DATORBANK, STRAFFA QU, NEDSTIGER

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Cognatius, Aramis, Walakoff! Ni tycks alla vara lojala och trogna tjänare till kejsaren. Vi har en hård resan framför oss ned i stacken. Vill ni gå med mig i Slagstyrka Imperatus för att gemensamt bekämpa imperiets fiender och säkra att nullkronan hamnar i händerna på en trogen imperialist?

SI-SAMMARBETE! PREDIKANDE! GENOMSÖKA! LÄKA! NEDSTIGA!

@Cybot @Arrikir @TobiasEkwall

Leon

Leo carcion
OK, den här gången väljer jag. Jag är Nutrex en hård (7) Ganger från Hells Prospectors, stackstadens hårdaste trikers, en 8 (Squat) med en cool skyddsväst (10) med massa patches.

Var är min Trike? Kanske där nere?

NEDSTIGER; UTFORSKAR, LETAR FORDON

Satans djävlar! Det här gick ju sämre än vad jag räknat med!

PLUNDRA JAVERRAN SJUKTRANSPORTERA ARRAMIS, NEDSTIGA, !

Snudd på att det är lägga att helt skita i kronan och bara fokusera på vedergällning

(Jag existerade lite, kom på att jag vill ha ersättning för min sprängda hird)

Last edited:
Cognatius, Aramis, Walakoff! Ni tycks alla vara lojala och trogna tjänare till kejsaren. Vi har en hård resan framför oss ned i stacken. Vill ni gå med mig i Slagstyrka Imperatus för att gemensamt bekämpa imperiets fiender och säkra att nullkronan hamnar i händerna på en trogen imperialist?

SI-SAMMARBETE! PREDIKANDE! GENOMSÖKA! LÄKA! NEDSTIGA!

@Cybot @Arrikir @TobiasEkwall
Klart man är lojal till kejsaren!
Men vannsinnes mördaren cognatius sammarbetar jag inte med! Han sprängde min vän och allierade! En kejsartrogen och pålitlig ädling!

Cybot

Mest spelbar
(Jag protesterar mot den här tolkningen. "BURN HERETICS, KILL MUTANTS" inkluderar INTE "skjut tjuvar")

Cognatius beordrar sin vapenservitor att öppna eld mot varje fågel som kommer nära eller ens tittar lustigt på dem medans han speedar iväg på sin motorcykel så snabbt som hans lojala Ogryn kan hänga med.

PURGE THE UNCLEAN, NERSTIG, UTFORSKA

God45

#PrayersForBahakan
(Jag protesterar mot den här tolkningen. "BURN HERETICS, KILL MUTANTS" inkluderar INTE "skjut tjuvar")

Cognatius beordrar sin vapenservitor att öppna eld mot varje fågel som kommer nära eller ens tittar lustigt på dem medans han speedar iväg på sin motorcykel så snabbt som hans lojala Ogryn kan hänga med.

PURGE THE UNCLEAN, NERSTIG, UTFORSKA
(Till mitt försvar: Han var tekniskt sätt en kättare eftersom han hade stulen statlig egendom i form av dynamiten.)

Cybot

Mest spelbar
(Till mitt försvar: Han var tekniskt sätt en kättare eftersom han hade stulen statlig egendom i form av dynamiten.)
(Well. Är han tekniskt sätt en kättare så är han en kättare och det är completely justified att ge honom kejsarens straff.

Betyder det att Walakoff också är en kättare för att han försvarar en kättare?)

God45

#PrayersForBahakan
(Well. Är han tekniskt sätt en kättare så är han en kättare och det är completely justified att ge honom kejsarens straff.

Betyder det att Walakoff också är en kättare för att han försvarar en kättare?)
(Fuck yes han är! Och de är mutant adel över råttbeastmännen! De är kättare as fuck. 😂 I alla fall definierat som man gör i den psykotiska framtiden.

Men om vi bara kollar på vad du vet, ja de är tekniskt sätt kättare. Och de enda som du visuellt kunde definiera som det som inte redan var döda.)

Arrikir

Venator
Vid kejsarens pudrade rö... Gyllene tron! Jag som trogen till kejsaren har bara tillfälligt "konfiskerat" farliga ämnen för att det inte ska falla i fel händer. Tänk om en faktisk kättare och Mutant hade brukat dem för tilldåd?

Jag behöver nya ben, ack mina väldoftande vader ser jag aldrig mer :((((

SJUKTRANSPORTERAS, KÖPA NYA BEN & RUSTNING

NordicMouse

Warrior
Men vad fan! Jag sa ju åt den bevingade muppen att alla mina motståndare skulle försvinna, det här är ju ta mig fasen motstånd!
Aliora tar med sig ungarna och sentinelen ner ett steg till, demoner är till för de där vandrande plåtburkarna som kejsaren gullar med.

NEDSTIGER FORT SOM FAN! SKJUTER