Rutland - Warhammer 40k: Avskum

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Att lukta, peta näsan, vara ful och skratta irriterande är förvisso inte särskilt sympatiskt, men inte heller lagbrott. Didrik kan få leva för stunden, insvuren som tillfällig enforcer.

Vad tror du Arbite Javerran, skall vi fortsätta leta potentiella rekryter? Det verkar pågå ett mindre krig på våningen under, så vi kan behöva förstärkningar.

RasmusL

Champion
Nu börjar det likna något, men min tronsal är mer storslagen, min tron majestätisk, min kronas viloplats är större än såhär.
"Näven, när jag härskar ska du bli min överbefälhavare, inget skall saknas dig. För ditt hjältemod förtjänar du en belöning, men vårt arbete ligger fortfarande framför oss."

BELÖNA NÄVEN MED CASH, NEDSTIG

@TobiasEkwall Walakoff din dåre! Så använder man inte en nålpistol på rätt sätt. Jag föreslår att vi kränger dessa Kognitatorer innan de riskerar vår hälsa. Alternativt avslutar vi vår karriär som utforskare och startar en terapiklinik med datorns hjälp. Dör de tar vi deras grejer, överlever de får vi se vad Kognitatorn faktiskt klarar av. Vad tror du?
Tack för assistansen!
Hmm, ja inget vi borde använda oss av. Men va är de till för? Självmords-AI? Jag tror jag röstar på att kränga dem.

Eller starta typ en game show "är du mer viljestark än en Kättar-dator" sen får man satsa pengar och sitta och lyssna på den, sen vinner vi

Arrikir

Venator
Tack för assistansen!
Hmm, ja inget vi borde använda oss av. Men va är de till för? Självmords-AI? Jag tror jag röstar på att kränga dem.

Eller starta typ en game show "är du mer viljestark än en Kättar-dator" sen får man satsa pengar och sitta och lyssna på den, sen vinner vi
kränga eller games how låter bra, vi får kanske se vad vi får för dem innan vi bestämmer oss? Alternativt en gameshow och sen sälja?

kränga eller games how låter bra, vi får kanske se vad vi får för dem innan vi bestämmer oss? Alternativt en gameshow och sen sälja?
Men ska vi dra oss upp vi portalen, kränga skit och hålla gameshow? Och sen köpa på oss mer coola grejer. Eventuellt, plocka med oss mer skrot härifrån innan vi drar.
Om portalen är stängd tänker jag att vi pressar neråt

Klingonsylt

Swordsman
Att lukta, peta näsan, vara ful och skratta irriterande är förvisso inte särskilt sympatiskt, men inte heller lagbrott. Didrik kan få leva för stunden, insvuren som tillfällig enforcer.

Vad tror du Arbite Javerran, skall vi fortsätta leta potentiella rekryter? Det verkar pågå ett mindre krig på våningen under, så vi kan behöva förstärkningar.
Instämmer. Men jag tänker hålla ett öga på honom. Låt oss samla förstärkningar — och sedan bringa rättvisa till våningen under.

NordicMouse

Warrior
Med en sådan här teknik i bakfickan, är det ju frågan om vad man kan göra. Att ge tekniken till mitt gäng skulle göra oss super starka, men också en måltavla för maskinkyrkan. Så, vi använder Camomanteln för att se till att ingen se mig sälja tekniken till ett annat gäng, betalar någon liten puttefnask 10 Tronmynt för att meddela maskinkyrkan, som attackerar dem istället! Då blir jag rik och någon annan får skiten för det! 💸

SÄLJER, BACKSTABBAR, SKVALLRAR, NEDSTIGER, SKRATTAR!

Arrikir

Venator
Men ska vi dra oss upp vi portalen, kränga skit och hålla gameshow? Och sen köpa på oss mer coola grejer. Eventuellt, plocka med oss mer skrot härifrån innan vi drar.
Om portalen är stängd tänker jag att vi pressar neråt
Låter som en plan. jag tycker vi drar innan något annat jobbigt händer. Ta med allt som inte sitter fast!

SAMMARBETA, ANVÄND PORTAL, SÄLJA PLUNDERGODS

God45

#PrayersForBahakan
Med en sådan här teknik i bakfickan, är det ju frågan om vad man kan göra. Att ge tekniken till mitt gäng skulle göra oss super starka, men också en måltavla för maskinkyrkan. Så, vi använder Camomanteln för att se till att ingen se mig sälja tekniken till ett annat gäng, betalar någon liten puttefnask 10 Tronmynt för att meddela maskinkyrkan, som attackerar dem istället! Då blir jag rik och någon annan får skiten för det! 💸

SÄLJER, BACKSTABBAR, SKVALLRAR, NEDSTIGER, SKRATTAR!
(Det här är det smartaste draget den här omgången av Rutland! :D Snyggt! :D )

God45

#PrayersForBahakan
Arrikir - Aramis - Adelsman, Silvertunga, Servoskallen ”Jeeves Yorick”, Stulen dynamit, Hird: 4 låg kvalité medlemmar. - Djup 9 - Skatter: 43000 tronmynt.

Vicotnik - Qu - Lönnmördare, Brutal, Välsignad av Kejsaren (Mordisk), camouflage mantel, Flak-rustning, Las pistol, Kraftsvärd, Plasmagevär, Syntskin - Djup 8 - Skatter: 1000 tronmynt. Avstängd robot (D2R2) samt instruktioner för att starta den.

Hägerstrand - Millefeuille - Mutant, Mekaniker, Motorsågssvärd, Distinkt boltpistol, Mutationer: Kanintänder, Krabben och Fjäll, Välsignad av Slaanesh, Demoniskt runsvärd - Djup 5

RasmusL - Li Kaminska - Predikant, Oregistrerad Psyker, Raketkastare, Stims, Hird med 1 bra kvalité medlem (Prisjägaren Näven) - Djup 10 - Skatter: 500 tronmynt

Leon - Berk - Avskum, Vänster ben protes, Stims, Psycho droger - Djup 5

Man Mountainman - Flippo - Mutant, Taktiker, Motorsågssvärd, Nålgevär, Lasgun, Xenos Anti-Psyker maskin, Xenos nätvapen, Flak-rustning, Hird med 10 högkvalité medlemmar (Femazonerna). - Djup 5 - Skatter: 1 Skuldebrev tillhörande hus Brut. 12 tankar promethium. 8000 tronmynt. Färska organ.

Cybot - Cognatius - Adel, Silvertunga, Cyber Mastiff, Barnflickeservitor, Flack-rustning, Ignatius mönster kraftrustning, Lasgun, Tung Bolter, Motorcykel med vapenservitor - Djup 7 - Skatter: 10050 tronmynt. Servitor klo. Xenos kirurgiska verktyg. Flakrustningar och Lasguns.

TobiasEkwall - Walakoff - Avskum, Skata, Servoskalle, Nålpistol, Flak-rustning - Djup 9 - Skatter: 44250 tronmynt.

NordicMouse - Aliora Shroud - Ganger, Mekaniker, Skottsäkerväst, Autogevär, Stims, Camomantel - Djup 4 - Skatter: 102000 tronmynt. Förbjuden kunskap om vattenmotorer.

Klingonsylt - Javerran - Arbites, Brutal, Kryptex-kodar, Kraftrustning, Kraft klubba, Hagelgevär - Djup 4 - Skatter: Mat. 3000 tronmynt.

Rymdhamster - Sauveur - Arbites, Kraftrustning, Kraft klubba, Hagelgevär, Tuff, Cyber Mastiff, Hird: 2 över-medel kvalité medlemmar (säkerhetsvakter), Blank nivå 3 vid namn Didrik - Djup 4 - Skatter: Mat. 3000 tronmynt.

De döda och de förlorade:
Sömniga Isaac - Ariael - Medicae, Mekaniker, Kryptex-Kodare, Stormsoldat hjälm, Xenos anti-grav, Kraftsvärd - Djup 6 - Skatter: 1 Kläder. 4070 tronmynt. Psyker-tortyrhuva.

Ariael: Daemonen krossar dig som en kackerlacka under en sko.

Sömniga Isaac: Din karaktär har dött. Detta ger dig en chans att skapa en ny karaktär. Eftersom du skapar en ny karaktär har du tillgång till fler yrken baserat på den lägsta våningen du nådde.

Nya tillgängliga Yrken:
Arbites - Med detta yrke följer utrustningen: Kraftrustning, Kraft klubba och Hagelgevär.

Sanktionerad Psyker

Ork - Med detta yrke följer utrustningen: Huggare och Pickadolla.

Adepta Sororitas - Med detta yrke följer utrustningen: Flamer, Kraftsvärd, Kraftrustning, Raketryggsäck och Välsignad av Gudkejsaren.

Eldar Ranger - Med detta yrke följer utrustningen: Spökbenrustning, Shuriken pistol, Långt gevär och Eldar camomantel.

Drukhari Wych - Med detta yrke följer utrustningen: Wych dräkt, Splinter pistol, Plasmagranater, Tortyrpiska.

Flippo (med viktig information för Cognatius): Cognatius tunga bolter exploderar ner din xenos svävare från luften med en serie riktade skott, han är snabbare med det tunga vapnet än han borde vara vilket måste bero på hans rustning. Du klättrar upp på svävaren, skriker order till din hird och avfyrar ditt stulna xenosvapen tillbaka mot Cognatius. Medan du och Cognatius försöker mörda varandra med tunga vapen kastar sig era hirdar mor varandra i världens blodigaste catfight. Din hird är bättre tränad och utrustad men Cogantius kvinnor är desperata, hungriga efter blod. Cognatius kvinnor lyckas döda ditt våldsamma barn och två av dina Femazons innan de bränns till döds av eldkastare. Men sedan, katastrof! Cognatius Cyber Mastiff kommer från ingenstans och sliter ut din hunds strupe! Din hund gnyr och dör framför dig medan Cognatius flyr djupare neråt. Dina Femazons skördar organen från de döda att sälja på svarta marknaden.

Cognatius: Du nedstiger till våning 6. Runorna på din rustning som skyddar dig mot kaos lyser till och du går direkt till våning 7. En slingrande labyrint av smuggeltunnlar, gamla transportband och förstörda hissar. Du letar runt och hittar, gömt i en smuggeltunnel, en fungerande motorcykel med en vapenservitor i sidovagnen.

Li Kaminska: Du ger Näven 500 tronmynt. Ni nedstiger till våning 10. Övergivna rättssalar där Arbites en gång dömde tusentals, nu fyllda med skräp och ekon av galenskap.

Berk: Du nedstiger till våning 5. Vattenreningen i stadens pulsåder, bevakad av krigarkulter som anser att filtrering är heligt arbete. Just nu krossat av en del av rymdhulken som tydligen var fylld med xenos monster. Du dricker din läsk och rapar. Din rap drar till sig ett fruktansvärt tentakelmonster som verkar vilja slita dig i stycken. Vad gör du?

Qu: Du nedstiger till våning 9. Den här delen av rymdhulken måste en gång varit ett dataservitorium, men du ser inga spår av maskinkulten. Den här platsen ser dock ut att vara skapad av människor och verkar inte fallen till Kaos. Du hittar en avstängd robot märkt D2R2, dess armar är klor och den är utrustad med både en volkite kanon och ett autogunvapen. Det finns instruktioner för hur du aktiverar och ger roboten order bredvid den.

Aliora Shroud: Din briljanta plan fungerar! Du blir rik som ett troll och ert värsta fiendegäng, Blodhundarna, förintas av maskinkyrkan! Med 100000 nya tronmynt på fickan nedstiger du till våning fyra. Det här är en del av rymdhulken som verkar ha varit ett slavskepp eller liknande. Cellerna ligger i rostiga ruiner, och varje vägg bär spår av eldstrider. Du fylls av en tom och kall känsla här.

Aramis och Walakoff: Ni uppstiger till våning fyra med hjälp av portalen och tar er sedan till ytan till fots. Ni säljer AI superdatorerna samt xenosböckerna mot 40000 tronmynt var.

Sauveur och Javerran: Medan ni utforskar stöter ni på en daemonbesatt psyker! Eftersom ni har Didrik med er tappar daemonen majoriteten av sina krafter varpå ni skjuter honom tills han faller till marken. Då drar ni fram era klubbor och slår honom tills han är en våt fläck på golvet med tänderna hamrade in i metalgolvet som vore de nitar. Ett normalt gripande helt enkelt. Ni letar vidare och hittar skeppets kassa med lokal valuta! Ni beslagtar de bevisen. Ni försöker hitta någon att rekrytera men misslyckas hitta någon mer som lever här.

Last edited:

NordicMouse

Warrior
Aliora skrattar lite för sig själv när hon tänker på hur smart hon är! Sen kommer den kalla känslan och det känns läskigt värre. Med Camomanteln på, känns lite säkert, ännu bättre känns det när Autogeväret är nära till hands och redo för att skjuta mutanter eller annat äckligt som kan finnas här nere.
UTFORSKAR FÖRSIKTIGT, SKJUTER SKARPT, FULLAUTO

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Rullade fram en ny karaktär.

Olga - Med kläder sydda av trasor hittade på gatan ser Olga sina möjligheter. Med sin trogna Mastiff Wilhelm ger hon sig ned i avgrunden, sökandes ära och rikedom.

8: Avskum - Du är en tiggare, hemlös eller på annat sätt en del av stadens trashankar.
6: Mekaniker - Du har olagligt lärt dig hur teknologi fungerar och kan använda den på sätt bara teknologipräster borde kunna.
8: Cyber Mastiff - En cyborghund som slåss för dig.

NEDSTIGER, PLUNDRAR, SMYGER, UTFORSKAR, KLAPPAR