Arrikir - Aramis - Adelsman, Silvertunga, Servoskallen ”Jeeves Yorick”, Stulen dynamit, Hird: 4 låg kvalité medlemmar. Brutal Pattern Kraftrustning, Odysses pattern Boltpistol, Uppsprättare Motorsågssvärd, Camomantel - Djup 12 - Skatter: 43000 tronmynt.
Vicotnik - Qu - Lönnmördare, Brutal, Välsignad av Kejsaren (Mordisk), camouflage mantel, Flak-rustning, Las pistol, Kraftsvärd, Plasmagevär, Syntskin, Superprotes, Robotögon, Hird: 1 högsta kvaliténs medlem (D2R2) - Djup 8 - Skatter: 1000 tronmynt. Datorbank med förbjuden kunskap.
Hägerstrand - Millefeuille - Mutant, Mekaniker, Motorsågssvärd, Distinkt boltpistol, Mutationer: Kanintänder, Krabben och Fjäll, Välsignad av Slaanesh, Demoniskt runsvärd, Skadad - Djup 5
RasmusL - Li Kaminska - Predikant, Oregistrerad Psyker, Raketkastare, Stims, Hird med 1 bra kvalité medlem (Prisjägaren Näven) - Djup 18 - Skatter: 500 tronmynt
Leon - Berk - Avskum, Båda benen proteser, Stims, Psycho droger - Djup 6
Man Mountainman - Flippo - Mutant, Taktiker, Motorsågssvärd, Nålgevär, Lasgun, Xenos Anti-Psyker maskin, Xenos nätvapen, Flak-rustning, Truck, Hird med 8 högkvalité medlemmar (Femazonerna). Blank nivå 3 vid namn Didrik. - Djup 13 - Skatter: 1 Skuldebrev tillhörande hus Brut. 8000 tronmynt. Färska organ.
Cybot - Cognatius - Adel, Silvertunga, Cyber Mastiff, Barnflickeservitor, Flack-rustning, Ignatius mönster kraftrustning, Lasgun, Tung Bolter, Motorcykel med vapenservitor, Twin-Linked Multilaser, Hird: 5 högkvalité+ medlemmar (Lojala Ogryn veteraner) - Djup 9 - Skatter: Servitor klo. lakrustningar och Lasguns.
TobiasEkwall - Walakoff - Avskum, Skata, Servoskalle, Nålpistol, Flak-rustning, Brutal Pattern Kraftrustning, Överlevnadsutrustning, Hird 10 högkvalité medlemmar (Ratling prickskyttar) - Djup 12 - Skatter: 14000 tronmynt.
NordicMouse - Aliora Shroud - Ganger, Mekaniker, Skottsäkerväst, Autogevär, Stims, Camomantel, Fordorn: Sentinel, Hird: 5 ostabila medlemmar (Psykerbarnen Virelia, Malle, Xorn, Dalek och Rogal) - Djup 5 - Skatter: 102000 tronmynt. Förbjuden kunskap om vattenmotorer.
Klingonsylt - Javerran - Arbites, Brutal, Kryptex-kodar, Kraftrustning, Kraft klubba, Hagelgevär, Fruktansvärt skadad - Djup 5 - Skatter: Mat. 3000 tronmynt.
Sömniga Isaac - Olga - Avskum, Mekaniker. Cyber Mastiff, Gentjuv infektion, Hird: 5 medlemar av låg kvalité (A-laget) - Djup 2 - Skatter: Xenosverktyg
Rymdhamster - Syster Agnes - Adepta Soriritas, Silvertunga, Servoskalle, Flamer, Kraftsvärd, Kraftrustning, Raketryggsäck, Välsignad av Gudkejsaren, Hird 87 lägsta kvaliténs medlemmar (fanatiker) 5 låg kvalité medlemmar (Dedikerade fanatiker) - Djup 1
Aramis och Walakoff: Ni samarbetar och ingen fruktansvärd förbannelse verkar drabba er. Ni utforskar och upptäcker att råttorna har maskiner gjorda av stål som drivs av grön lysande metal. Fleks! De har warp smittad metal överallt här! Närkontakt med sådan metal kan orsaka mutationer, men i händerna på en psyker kan den också styrka deras krafter eller smidas till fruktansvärt mäktiga vapen. Ni tar kontakt med råttorna och försöker muskla/charma er in i deras adel. Ni får träffa deras kung Mikael. De är okej med att ni kommer in och blir en del av råttadeln, men bara om ni bevisar er styrka genom att nedstiga i en förbannad grotta (ett övergiven lastutrymme) och dräper draken som bor där.
Cognatius: Du nedstiger till våning 9. Den här delen av rymdhulken måste en gång varit ett dataservitorium, men du ser inga spår av maskinkulten. Den här platsen ser dock ut att vara skapad av människor och verkar inte fallen till Kaos. Du rör dig runt försiktigt och hittar en datorterminal kopplad till en låst adamantiumbehållare med en gåta på skärmen. ”Vi var en gång civilisationens höjdpunkt, men på grund av vissas förfall är vi nu bara ett skal av oss själva, kämpande för att återställa det som gått förlorat. Vem är vi?”.
Berk: Du nedstiger, hoppandes, till våning 6. Det här var uppenbart tills alldeles nyligen ett laglöst territorium där gängens färger var lag och varje hörn doftade av chem-bränslen blandat med nyss spillt blod. Men så är det inte längre. Våningen har pressats ner djupare under marken, de enda gängmedlemmarna här är döda och en fruktansvärd doft av svavel fyller luften. Du misströstar och känner att verkligheten vrider sig. Du hittar en trappa som leder nedåt.
Syster Agnes: Du och din hird nedstiger med strupar fyllda med sång. De som står emot hirden nedgörs, gängmedlemmar och fackmedlemmar rekryteras, dödas eller rånas. Vissa bland ditt slödder dör på kuppen men färre än du rekryterar. En hård kärna av de med mest tro/våldskapital börjar bildas.
Li Kaminska: Du nedstiger till våning 18. Det här skeppet är en psyoniskt död zon där tankar går vilse och drömmar ruttnar innan de föds. Du känner pressen komma mot ditt sinne och du håller på att falla i mörkret. Hade du varit ensam här eller inte en psyker hade du dött. Men näven ser vad som händer och får tag på dig utan att själv röra sig in i dödzonen. Han drar ut dig. Du har tre val för att ta dig igenom här, du kan hitta något som skyddar dig från effekten, du kan hitta ett sätt att hoppa över våningen helt eller så kan du sträcka ut ditt sinne och ta hjälp från makterna i warpen för att överleva zonen.
Qu: Du utforskar vidare och hittar en bärbar datorbank fylld med information från den mörka tidsåldern. Du hittar ett par cybernetiska ögon mycket bättre än dina av kött. Med D2R2:s hjälp skär du ut dina ögon och sätter in proteserna.
Javerran: Du samlar ihop en grupp erfarna arbites: Reeves, Schwarzenegger, Stallone och Segal. Ni tränar för att vara synkade innan ni ger er ner i understacken på jakt efter Millefeuille. Ni hittar honom på våning fem och en brutal strid utbryter. Millefeuille är onaturligt snabb, han skär igenom din grupp av arbites som om de vore smör med sin boltpistol och sitt demoniska runsvärd. Hans fjäll får deras hagelgevärskott att studsa av som om de sköt på en stålvägg. Till sist kommer han efter dig men dina bröders offer har gett sig en öppning och du skjuter honom med hagelskott tills han flyr, stönande av njutning från smärtan du tillfogat honom.
Aliora Shroud: Du försöker utbilda psykerbarnen medan ni åker runt i Sentinelen men det är oklart om det går fram. Du är ärligt talat inte någon pedagog men de här barnen verkar vara i sin egen värld halva tiden. Du söker runt och hittar en fortfarande fungerande industriell frys. Du öppnar den och i frysen, omgiven av fyra tungt beväpnade automatiska vapentorn, hittar du en lysande blå pyramid av kristall, ungefär en meter hög. När du försöker närma dig pyramiden vänder vapentornen sina autoguns mot dig men när du backar riktar de om sig mot pyramiden igen.
Flippo: Ni nedstiger till våning 13. En gång luftcirkulationens hjärta, nu en dödsfälla av svarta stormvindar och köttslitande rotorblad. Gömt i en av gångarna hittar ni en efterlängtad ersättare för er förlorade xenossvävare. En truck till för att frakta byggmaterial. Ni lastar in folk i bilen. Didrik skriker ”Shotgun” och du höjer moralen genom att spöa upp honom framför alla medan de applåderar.
Olga: Ni nedstiger till tredje våningen. Du kommer ner i en hel sektion som består av en avbruten del av rymdhulken. Det är ett massivt xenoskepp där väggarna verkar vara gjorda av en omöjligt svart typ av metall och maskiner du inte kan förstå tjuter med mekaniskt hat. Skuggor med felformade kroppar rör sig i utkanten av ditt synfält. Ditt brandral skrämmer en av A-lagarna som skiter i det här och ger sig av till ytan igen. Du lyckas inte hitta någon annan som vill följa med för ni är vidrigt avskum. Ditt utforskande för er till en alkov där ni hittar en låda dyrbara xenosverktyg.