wilper;n205345 said:
Jag tycker att ni skall testa något helt annorlunda mot vad ni kör i kampanjen. Nu skriver du inte exakt vad ni kör i vanliga fall men något av följande kanske?
/.../
The Daughters of Verona - Detta komedispel i Shakespeares anda har en väldigt stilig och ödmjuk författare. Det är ett spelledarlöst rollspel där man spelar (romantiska) komedier. Trots sin något udda premiss brukar folk skratta mycket och ha väldigt trevligt med det.
Det här låter ju klart intressant för mig. Lite osäker på hur det skulle funka med spelgruppen, men värt att ställa frågan. Var hittar man det?
Vi har fram tills nu spelat Mutant: År Noll i närmare ett år. Innan dess körde vi Shadowrun i något liknande. Att gå vidare till Genlab Alfa eller Maskinarium är helt klart ett alternativ, men jag tror vi ska ha ett litet mellanspel av något helt annat först. Då känns ju det rätt praktiskt med något kortare, tex Daughters of Verona eller några omgångar Fiasco.
Ulfgeir said:
Jag gillar Dresden Files, har läst några av böckerna. Men humorn i böckerna är ju den största säljpunkten för mig och det är alltid svårt att få med till spel. Har det funkat när du kört det?
Jocke said:
Efter som det snart är Helgoween så tycker jag att en kort skräckis är på sin plats. Leka med Elden till Bortom, nått av enblansäventyren till Svenska Kulter, Night Floors till Delta Green (eller PX poker night som har fördelen att det är gratis om man vill), herrgårds-äventyret ur Blood Brothers (med 3D-reglerna) eller nått sånt.
Har plockat ner Leka med Elden nu och skall läsa igenom det så får vi se vad som händer.
Delta Green har jag ingen koll på, är det hög tröskel för att lära sig system? Om inte annat, vet du var man kan hitta något konventsäventyr eller liknande för att testa?