Jag förstår din synpunkt men jag är dock helt på trådskaparens sida i sakfrågan. Trådskaparen har i flera inlägg även ursäktat startinläggets framtoning samt eventuella upplevda pikar till de som har god anledning att inte känna igen en särskrivning.MiniMoni said:Tycker bara att en hel tråd ägnad till att påvisa faktumet att man hatar särskrivningar men kanske ännu mer på vilket sätt den avskyn presenteras är onödig.
Jag tror inte de som särskriver gör det för de tycker det är så fasansfullt kul...
Med tanke på det klimat som forumet har haft den senaste tiden så är det onödigt och barnsligt enligt mig att peka på grupper/individer med ett visst sätt att skriva och uttrycka sig så som skett i den här tråden.
Tycker jag tråden är jätte hemsk? Nej inte direkt, bara onödig och barnslig.
Vidare har jag inte ork att ta någon debatt om det men har i alla fall efter att frågats, berättat min åsikt i frågan.
Med vänlig hälsning, Minimoni
Du tycker att tråden är "onödig och barnslig" och det är givetvis helt ok att tycka (90% av trådarna på forumet faller exempelvis för mig personligen in under "onödig" på grund av preferenser, åsikter och liknande) men jag har svårt att se meningen i ditt inlägg när du frångår att diskutera sakfrågan och istället försöker sig på någon form av gissning kring motivationen bakom trådstarten (?).
Ingen ska behöva känna sig förolämpad men särskrivningar är ett problem som jag ser symptom på närmast dagligen på olika håll i vårat samhälle och om en tråd som denna kan öka medvetenheten kring problemet samt eftertänksamheten hos "folket" så ser jag inget negativt i det.
Huruvida du inte har ork att diskutera är inget jag tar hänsyn till i de fall du väljer att posta din åsikt på ett diskussionsforum. Vill du inte svara så köper jag givetvis det men jag ser ingen möjlighet att freda sig från motsträviga åsikter på detta sätt.