Sisu; Ah, jag fattade!!
"Sisu - jag associerar alltid det med programmerarordpråket "skräp in, skräp ut". Är associationen oförtjänt?"
Skräp
In,
Skräp
Ut
Va kul, kände inte jag till
Har dock fortfarande inte annat än en aning om vad det kan betyder, men jag kan gissa. Att man slänger in skit man vill ha, och tar bort skit som inte fungerar?
I så fall kanske det passar in, även om jag gärna vill se att jag har lite mer bektanke bakom projektet än att jag bara slänger in saker som jag anser är "tuffa" och vore kul och sållar bort de som jag inte kan ha med...
Men å andra sidan är det väl det som du propagerat lite för, om jag minns rätt? "Kill your darlings"?
Och att man slänger in vad man vill ha i spelet anser iaf jag är ganska självklart...
Hursomhellst; Sisu är i skrivand stund
monumentalt! Ingen överdrift på något sätt. Jag nämnde i en tråd nedan att Sisu uppgår i te fyllda 100-sidors a3-block(fram-
och baksida!) med konceptbilder, anteckningar, mindmaps, tidslinjer, ordspråk, småsånger, viktiga namn och dylikt
Att sätta någo i slutgiltig skrift har jag påbörjat på sistone, och gör det på två sätt; ett sagokoncept som man kanske minns att jag nämde, och ett mundana-rip, alltså kall fakta uppraddat efter en mall...
Jag skulle nog säga att Sisu är 50-60% klart nu(till en förstaversion dvs)... på tiden, med tanke på att jag jobbat med det i över ett år
/Mask - tycker saker ska få ta sin tid
(edit ; sorry, var menat att svara mej själv, måste missat
)