Schysst, skriv upp mig bara!
"Jag tycker du har varit borta ett tag. Kul att se dig på forumet igen. (Eller har du varit här hela tiden uran att jag märkt det?)
Jag är en hemlig typ. I en längre tid har jag i hemlighet screenat alla forum, läst alla svar och påbörjat en dossier som kommer kostar er grova pengar för att den inte skall nå pressen! *bwahahaha*
Eller, den tråkiga versionen: har varit här, har inte känt något tryck på att skriva bara.
"Vill du ha respons/åsikter/speltest m.m. så ställer jag gärna upp. Jag kanske kan bidra med lite oväntade synpunkter då jag gärna ser på regler på ett lite annorlunda sätt. Dessutom är jag fascinerad av kortspelsregler."
Femtio2 ligger varmt om hjärtat, det var det första system jag gjorde som verkligen ersatte allting annat. Lite äckligt friformigt bara, bygger i princip bara på att avgöra "tvister", med en liten fnurr i samspelet mellan kortets värde och färg. Därmed inte sagt att det är bra. Jag har bestämt mig för att göra klart en "riktig" version och lägga upp på nätet. Någon gång. Skall tänka på dig när jag känner att det blir dags!
"Som reklamare måste jag säga att AlltidAttack nog är bättre. Jag gillade namnet "Alltid Attack" från första stunden jag såg det, då det är lite punkigt mopsigt, väldigt annorlunda, och nästan lite provocerande i sin enkelhet. "Indigo" är svårt att skilja från fuzion och andra intetsägande namn. "Alltid Attack" är däremot en rak vänster som golvar betraktaren. Dessutom är AA en rolig förkortning."
Jo, jag kan hålla med om det där, delvis, och det var inget lätt val att ta. Flera saker spelade in i namnbytet där den främsta var att jag började tröttna på att förklara hur det hängde ihop mellan Alltid Attack Förlag, Alltid Attack: Rollspelet och det då planerade Alltid Attack: Äventyrsspelet. Det blev för rörigt helt enkelt. Dessutom pratade jag med lite folk inom olika kedjor och så och det var väl ingen som tyckte att "Alltid Attack" klingade rätt som namn på en spelprodukt mot deras målgrupp. Eftersom jag då - och fortfarande - skissar, räknade och budgeterade på en mer "brädsspelsaktig" box (Äventyrsspelet alltså) så kändes det inte riktigt som en bra utgångspunkt.
Sedan kan man fråga sig om det inte är positivt med ett lite mer anonymt och generellt namn på ett universellt system? Då kan man lägga betydligt mer tyngd på respektive supplement istället, vilket är tanken (något som kommer bli oerhört uppenbart med tanke på hela konceptet). Jag vet inte, det blir lättare att ge tyngd till världar som Splatter, Atomvinternatt och Älvdalen om regelsystemet inte står ivägen. Kanske. Vi får se. Tack för dina synpunkter hur som helst - jag är alltid intresserad!
"Sist men inte minst önskar jag lycka till åt dina projekt och ser fram emot vad det blir av dem. Och så... hmmm... ber jag om ursäkt för att jag inte orkat/hunnit skriva någon Splatter-artikel ännu... Men hmmm... Det kanske kan bli en Splatter Plus-artikel istället? He hee... *gräver huvudet i sanden*"
Tackar, räknar med glada synpunkter (helst med ett glädjande budskap också, men det är inget krav!) när det väl rullar ut. Du är välkommen att bidra till Drakens Tand med Splatter-material. Eller något annat för den delen. Släng iväg ett mejl om du känner att du vill tillföra något - vi kan defintivit ha nytta av dig!