Kul att du hade kul under Ghostage-passet,
Björn.. Själv kände jag att jag borde ha sovit mer än 1,5 timmar precis innan jag spelledde er, för trots att jag spellett scenariot två gånger innan så gjorde jag en del misstag.. Nåväl.. Det gick bra i början (för både mig och er) i alla fall..
Jag vete tusan vad jag gjorde på GothCon, förutom spelledde Ghostage.. Tiden bara flöt på mellan spelpassen och jag spenderade ingen tid i butikerna alls och jag besökte Torget bara 1-2 gånger.. Fanns Steve Jackson-rummet med spel någonstans på konventet? Det missade jag i så fall..
Jag spelade lite knäppa Looney Labs-spel, däribland Fluxx på tyska och något tidsrubbarspel som båda kan hamna i kategorin "nya spel"..
Yassilus egengjorda Carcassonne-spelbitar var en upplevelse också.. Man kan inte vara på ett konvent utan att ha spelat ett parti Carcassonne..
GothConbetyg
Det här var första gången som jag var med och höll i ett arrangemang, samtidigt första som jag gjorde något arrangerat på GothCon (har bara drällt omkring de tidigare två åren) och dessutom första gången jag spelledde på ett konvent.. Mitt intryck var att gruntarna inte kunde ta några som helst egna initiativ och vara lite påhittiga.. När brorsan beställde en "hel special" vid korvståndet (det fanns bara "korv med bröd" och "½ special") och ville betala med spelledarkupong så stod de bara lamslagna.. Sedan var det lite problem vid incheckning och vid övergången till sommartid så fick vi flytta på oss när vi spelade rollspel.. Förvisso fick vi kompensation för det i form av godis och läsk..
Eftersom jag gjorde så mycket nya saker så har jag egentligen inget att jämföra med men årets GothCon får ändå en 7:a.. Det är alltid trevligt med konvent och alltid trevligt att möta nya människor, forumiter eller inte..
<center><big>Saker jag var såhär [ ] nära att göra:</big></center>× Köpa smärtstillande..
Ursäkt - Min fot var svullen hela konventet och det gjorde skitont när jag gick.. En grej som är rejält sugig eftersom man går rätt mycket på ett konvent.. Det gjorde förvisso att jag gick och lade mig och sov 4-5 timmar innan mitt andra spelpass, vilket gjorde att jag var skitpigg under spelledarpasset (22-03) och gjorde det till en succé..
× Ropa in alla Runequestäventyr på auktionen.. Särskilt "Tower of Ducks" eller var det nu hette.. Det hade varit en bra grej att ha till mitt inropade Runequest Deluxe (för 170 kronor)..
Ursäkt - Jag ogillar att köpa grisen i säcken.. Anktornäventyret gick för 70 kronor exempelvis.. Jag fick förvisso höra efteråt att Runequestäventyren är välgjorda..
× Strypa mig för att jag gjort av med för mycket pengar under auktionen.
Ursäkt - Normalt brukar jag klaga på att jag alltid har för lite pengar när jag sitter på auktionen (runt 200-300 kronor).. Den här gången klagade jag på att jag hade
för mycket pengar (runt 700 kronor)..
× Sova sked med
Yassilus..
Ursäkt - Vi sov skavfötters istället..
× Inköpa Draug.. Pratade lite med
Krille och han förklarade lite om Draug.. Jag måste ta och läsa igenom Fusionreglerna nu!
Ursäkt - Ett rollspel som a) kostar 320 kronor och som b) jag aldrig kommer att spela överväger c) Ballhetsfaktorn i att ha ett stämningsfyllt, norskt rollspel..
× Klara Star Wars d20-scenariot som
Yyrkoon spelledde (en typ av Dungeon of Doom-variant)..
Ursäkt - Vi hade en för sadistisk spelledare.. Vi hade en ledare med för dåliga beslut.. Vi hade för otur med tärningsslagen.. Vi hade dessutom aldrig egentligen någon chans att klara scenariot för det är ju det som är hela grejen med DofD..
× Träffa
Snigel mer än tre gånger på konventet.. Jag sov ju bara i samma husbil som han..
Ursäkt - Han spelledde antagligen på de pass som jag var ledig och vice versa..
× Hitta ut från Göteborg från GothCon på tredje försöket..
Ursäkt - Det går ju tametusan inte att köra i en storstad..
/
Han som även ropade in Gurps Horror (för 70 kronor) och SLA industries (250 kronor för grundbok + värld)