Jag ska vara så kort och koncis som möjligt. Den här bilden sammanfattar min konventsupplevelse på ett utmärkt vis:
...
Okej... Det gör den egentligen inte alls, jag tyckte bara det var tråkigt som fan att sitta och vänta inne i sarz-bunkern. Det kan ha att göra med att jag inte hade någon aning om vad jag överhuvudtaget väntade på, men det kan vara att jag hatar brädspel också. Vi spelade i och för sig ingenting.
Nåväl, jag skulle ju vara kort och koncis. Till dina frågor:
1. Le'space noir plockade nog hem den här. Sjukt roliga karaktärer och en ganska hysterisk historia. Spelledaren var grym, vi lyckades få till ett relativt välregisserat korridorsspel. Mycket spring och skrik, och vi fick nästan till ett lyckat system med fasta platser (dvs typ "den här bänken är övervakningsrummet, den där toaletten är baronessans rum...") Vi hade som sagt korridorsplats, vilket inte hämmade särskilt mycket, utöver att vi tyvärr verkar ha förstört lite för den andra gruppen som spelade i salen bredvid med vårt hysteriska vrålande. Det fick man lite dåligt samvete för.
Heta linjen var också mäktigt, men karaktärsspelet var inte riktigt på samma nivå där tyvärr.
2. Hmm några nya spel? Tja, det skulle väl möjligen vara ghostage isåfall (jag spelade inga brädspel överhuvudtaget, på hela konventet alltså!)... ah! Bluffpoker lirade jag för första gången på resan hem, men det kanske inte räknas. Hursomhelst fick man väl inte så stor inblick i spelet av ett konventsscenario, men jag tyckte tyvärr inte speciellt mycket om vad jag såg. Helt baserat på att scenariot inte passade min spelstil, jag hatar problemlösning och gåtor. Det var lite för mycket dataspelstruktur också, inte ett dåligt scenario men det passade inte mig.
3. Jag tror att GC kommer vara årets höjdpunkt (det är ju inte riktigt slut än... året alltså) som vanligt. Det nådde inte riktigt upp till de senaste två årens konvent scenariomässigt (i rättvisans namn bör jag väl påpeka att det enda som höjde förra årets upplaga var En Utsikt, men det var å andra sidan det bästa jag någonsin spelat på ett konvent), men trots det hade jag fantastiskt kul. Vi säger 7,5.