Definiera trolla spelskaparna i det här sammanhanget tack. För jag vet redan att det är att "förolämpa" dem att uttrycka att de är dåliga på att skapa spel så nivån är redan satt på: Går inte att kritisera. Så vad menar ni egentligen med att inte "trolla"?Magnus Seter;n131983 said:Jorå, det går att kritisera spel. Men det ska ske utan att trolla och förolämpa spelskaparna.
/Magnus
Om en postare uttalar sig negativt om spelskaparen, alltså om personen, så är det troligen över gränsen. Vi har regler för det när det gäller alla andra användare också, och spelskaparna är ju användare.God45;n131987 said:Definiera trolla spelskaparna i det här sammanhanget tack.
Ta ett djupt andetag ... tack.Swedish Chef;n131990 said:Alltså skärpning, att du skriker i trådar att ett spel är skit gör det inte till en officiell sanning .
Att du tar över trådar som du inte är intresserad av med nonsens förstör för andra.
Att säga att Eon inte är ett rollspel är fan inte bara störande för spelskaparna utan även för oss som spelar det.
Eftersom det tidigare blivit avstängningar över formuleringar som: "Personen som har skrivit det här kapitlet är dålig på att skriva rollspel" när det handlar om EON men inte när det kommer till andra rollspel. Eftersom moderatorkåren slagit ner brutalt hårt vid de tillfällena men när EON skaparna kommit med personangrepp som "Saftmiffo" tror jag det var nu senast händer inget... Nej vänta, det antyds att de var provocerade och därför får andra varningar.Magnus Seter;n131989 said:Om en postare uttalar sig negativt om spelskaparen, alltså om personen, så är det troligen över gränsen. Vi har regler för det när det gäller alla andra användare också, och spelskaparna är ju användare.
Och det går visst att kritisera ett spel eller en spelmekanism utan att kritisera personen som skrivit eller skapat den.
Och varför skulle man inte kunna diskutera ett spel utan att uttala sig negativt om personen/personerna bakom spelet?
Så du anser att du inte kan utelämna ett omdöme om en person när du ska bedöma ett spel? Prova att skriva "jag tycker inte att det här kapitlet var bra".God45;n132001 said:Eftersom det tidigare blivit avstängningar över formuleringar som: "Personen som har skrivit det här kapitlet är dålig på att skriva rollspel."
Vi kommer att försöka hålla samma nivå på bedömningar på alla officiella forum framöver.God45;n132001 said:Eftersom det tidigare blivit avstängningar över formuleringar som: "Personen som har skrivit det här kapitlet är dålig på att skriva rollspel" när det handlar om EON men inte när det kommer till andra rollspel.
Men de här formuleringarna används konstant om andra spel. Men just EON går det inte att göra det runt. Och det går inte att kritisera spelskapare nu? Dessutom, är den här formuleringen en anledning till att direkt hoppa till avstängningar? Moderatorkåren har uppvisat kraftig partiskhet runt det här. Så deklarationer om "rövhattar" och mer skyddande av moderatorernas favoriter känns inte som en bra sak nej.Magnus Seter;n132003 said:Så du anser att du inte kan utelämna ett omdöme om en person när du ska bedöma ett spel? Prova att skriva "jag tycker inte att det här kapitlet var bra".
Du säger i stort sett samma sak utan att pika en person som troligen är användare på forumet.
Det är trevligt att ni säger det. Det är trevligt att ni erkänner att det inte varit så hittills. Men vi har fortfarande ett mönster av det här, vi har fortfarande en moderator som kallade användarna för "rövhattar" och det här är fortfarande en regeländring som ser ut för att vara till för att sydda ett visst spel.Magnus Seter;n132004 said:Vi kommer att försöka hålla samma nivå på bedömningar på alla officiella forum framöver.
/Magnus
Jag är helt ärligt inte överraskad över det.God45;n132006 said:Men mitt förtroende för att det kommer bli så är förödande lågt.
ok jag backar urMagnus Seter;n131998 said:Ta ett djupt andetag ... tack.
MVH
/Magnus
Att göra något åt hur modereringar går till och vem som gör dem skulle kunna göra något åt det.Magnus Seter;n132007 said:Jag är helt ärligt inte överraskad över det.
/M
Om de skulle göra de ändringar du verkar vara ute efter så skulle å andra sidan mitt och andras förtroende för dem sjunka rätt ordentligt. Jag är intresserad av att vara på ett forum där man kan diskutera. Det kan man inte när det ständigt dyker upp inlägg som drar ner nivån till lägsta möjliga genom kraftuttryck, rena förolämpningar och drypande förakt mot alla som inte delar inläggsskrivarens åsikter.God45;n132012 said:Att göra något åt hur modereringar går till och vem som gör dem skulle kunna göra något åt det.
Gör det? Kan du ge exempel som inte är från dina egna inlägg?God45;n132005 said:Men de här formuleringarna används konstant om andra spel.
Min erfarenhet är faktiskt att de flesta av trådarna som varit Eonkritiska startats av Eonhängivna som själva aktivt ifrågasatt varför andra INTE spelar Eon Eller som nu senast när Symbaroum ombads jämföras med Eon på ett sätt som för mig tycktes förutsätta att Eon är överlägset.Pendragon;n132037 said:Jag får intrycket av att det gäller att man inte ska oreserverad galla över EON.... på Eonforumet. På samma sätt som det är dålig stil att ställa sig i hejaklacken och skrika om att fotboll är en idiotisk sport. Eonforumet är främst till för de som gil lar Eon och är intresserade av att diskutera det. Att komma dit bara för att berätta att Eon är skit eller att andra rollspel är bättre är kanske... inte riktigt vad forumet är tänkt för.