Krille;n132082 said:
Samtidigt har ju de officiella spelforumen en specifik supportfunktion. De måste kunna fungera som sådana utan att deras kunder skräms bort av hetsiga diskussioner. Kan de inte det så drar de härifrån, och tar sina användare med sig, och det gör forumet mindre aktivt och attraktivt.
Så vänligen, ta de hetsiga diskussionerna där det inte stör supportfunktionen (exempelvis forumet Rollspel), eller på ett sätt som inte stör supportfunktionen.
Det syns inte ens på mobila plattformar vad som ligger i vilket forum och det syns inte vad som ligger i vilket forum i högerspalten. Tanken att forumet ska vara en ren tjänst till företagen och inte en hjälp till folket som faktiskt spelar spelen är också destruktiv mot spelarna. Om man börjat spela Fantasy! och vill ha mer Crunch, ska man inte kunna fråga om sätt att kunna cruncha upp det då utan att bli avstängd? Och ska vi inte kunna varna spelare innan de köper ett dåligt spel?
Det här är en regel som ställer sig helt på spelskaparnas sida och struntar i om konsumenterna (som du tänker på dem, spelarna som jag tänker på dem) får en bra upplevelse eller ordentlig information.
Sedan är jag oklar på vad du menar med "Support funktion" för något sådant har jag knappt sätt där. Frågor som vad man skall göra i fall man fått en felaktig produkt skickad till sig dyker inte upp här. Och att spelare skulle "Skrämmas bort" av hetsiga diskussioner är dessutom ren fabrikation. Det här är en ren move för att skydda spelskapare som skapat undermåliga produkter från att andra varnas från att införskaffa dem.
Det här är ärligt talat mer skadligt för forumet än om det infördes faktisk reklam för spelskaparna på sidan. Det är ett krasst vikande till kapitalistiska intressen istället för ställa sig på spelarnas sida. Eller så är det att hålla specifika personer om ryggen.