Målgrupp?
Visst är det en relevant fråga, vem ska köpa det?
Jag hoppas att det blir en enkel version, som kan tilltala nybörjarna. Jag tror att man kan konkurrera med GW, om inte annat än med att DoD är på svenska. Denna fördel ska aldrig underskattas.
Själv kommer jag att köpa ett ex, om inte annat för att kolla vad det är.
Och sen varumärket: Drakar och Demomer.
Så jag tror att de som vill spela rollspel, men som inte vill plöja Eon-reglerna, utan bara lägga lite lagom mycket tid på att lära sig regler, de kommer att köpa nya DoD. Och nybörjare. Om nu reglerna fortsätter vara enkla, vill säga.
Om det blir en succe beror på vilka mål man har satt upp, vilket vi inte vet något om idag. Om deras mål är att sälja typ 500 ex, tror jag att de lyckas med råge, och då blir det ju succe.
Men om de tror att de kan sälja 5000, så tror jag att de får det svårt, och då blir det fiasko.
Men bara RiotMinds vet vilket mål de satt upp. Så vi får vänta och se. Och bomba forumen med önskemål.
Sedan på frågan: "Varför ska man ge ut äventyr som är hopplöst föråldrade och knappast kan tilltala en ny spelgeneration???", kan jag bara svara; för att jag tycker att det skulle vara kul.
Om det säljer nått...? Näe, det tror inte jag heller,,, men om det är det enda sättet för mig att få tag på Dimöns hemlighet, så gärna för mig.
N.