Re: Mitt spel (viss egofaktor och dessutom långt)
Först två saker som jag missade att nämna i beskrivningen av spelet:
-Det gamla påtvingade äventyrarkonceptet och ”gör som spelledaren vill oavsett om det passar rollpersonens personlighet” lyser med sin frånvaro. Rollpersonernas drivkrafter och moral är centrala i spelet.
-Spelet är i första hand tänkt att användas för kampanjer som är tänkta att avslutas eller vad man nu ska kalla det. Inte för att jag tror det skulle vara något problem att spela ett kort scenario eller en evighetskörare men det är kampanjspel jag har i åtanke när jag skriver.
”Okej, nu förstår jag. Men du, ska ingen av oss få spela? Om jag vill vara spelledare, då måste jag ju veta vad du vet om den där magin. Att det finns en skillnad i spelledarinfo och spelarinfo, det är en grej, men ska du verkligen inte skriva på så vis att någon annan kan spelleda ditt spel? ”
Det är det som är frågan. Men det är nog så att det blir klarare i skallen och känns mer komplett om skriver spelet som om en helt okänd person ska kunna spelleda det. Även om jag inte har några större förhoppningar (underdrift) om att få sitta i spelarsoffan när det spelas.
”Det här var kanske det största utropstecknet. Är det något du kan berätta mer om, eller ska jag vänta tills du blir klar? (Alternativt kan jag låta tankarna gro ett tag och posta ett helt nytt inlägg där du kan berätta om hur du löst det i ditt spel och så kan vi få input från alla möjliga håll?) ”
Jag ligger lågt tills vidare och kommer för övrigt nog inte att synas så mycket på forumet närmaste tiden. Tackar för responsen och intresset! Egentligen vill jag vara försiktig med att snacka massa om mitt spel eftersom jag ju för närvarande inte har något komplett verk att visa upp och skryta om och inte heller har några planer på att offentliggöra det.
Arcana