Nekromanti S.T.A.L.K.E.R. - Misery!

.113

Swashbuckler
Tar mig tillbaka, säljer lite grejer, hittade nämnligen en kropp där inne av en gammal stalker. Död så klart. Stoppar undan artefakten och går till läkaren för lite detox och de-rad. Går sedan vidare till platsen jag skulle möta någon om blodsugarna.. Han är längre bort och vi möts upp, han såg några gå in i antennkomplexet jag varit runt tidigare så vi smyger in, väl där inne så hör han något och vi är så klart beredda, de är osynliga men man ser ju deras små vita ögon om man är snabb.. Jag lyckas plocka en med två skott trots att den är osynlig, känner mig som en mästare. Vi smyger vidare, en till kommer fram och sliter upp magen på mig, känns inte lika bra längre, men vi dödar den iaf.. JAg förbinder mina sår och vi fortsätter. Einstein bredvid mig tycker vi ska ner och utforska källaren och hoppar ner innan jag hinner stoppa honom.. Så jag följer efter mot bättre vetande.

Väl där nere smyger vi in i ett näste. Åtminstone TIO stycken blodsugare, alla sover. Vi kan inte ta oss upp bakvägen så vi måste smyga igenom dem. Utan att göra ett ljud. Fuck....

.113

Swashbuckler
Ok, på något mystiskt vis klarade vi det. Vi tar oss ut genom kloaksystemet och går skiljda vägar, någon måste nämnligen berätta för skäggis vilket seriöst problem vi har. Det blir så klart jag. Väl tillbaka berättar skäggis att Eken, en lurig köpman där inne, vet var man får tag i gas så man kan helt enkelt gasa ihjäl dem inne i nästet. Sounds like a plan. Eken, det lilla rövhålet däremot kräver alltså 2000 för infon som leder till att jag räddar hans och alla andras liv. Skitstövel. Jag betalar motvilligt och beger mig av, någonstans på det stora bron på väg till reningsverket ska det finnas. Det innebär att jag tar vägen genom gamla banditnästet.

När jag kommer dit ser jag att det inte är så gammalt längre, ser 3 banditer gå där framme.. Jag springer ikapp så tyst jag kan i skuggorna och slänger iväg lite hagel i dem, två sänks. Den tredje får backup av tre till och någon träffar mig hårt, jag förbinder såren och skjuter ihjäl dem allihopa. Shotgun for the win! försökte däremot ta någon levande, men gick inte så bra. Nackdelen med hagelgevär antar jag.

Jag lootar dem nöjt och fortsätter.

.113

Swashbuckler
Bron är en dödsfälla. Full med loot förvisso, men ändå en dödsfälla. Det är fullt av osynliga anomalies som vill slita mig i stycken, en fångade mig och det var just så pass jag tog mig lös i tid, kunde nästan inte stoppa blödningen.. Men jag har gasbehållaren jag behövde. Tyvärr är det tydligen nya mercenaries eller banditer i reningsverket, med snipergevär eller nåt för en av dem sköt mig i huvudet. Tur jag har hjälm. Nu sitter jag här med en explosivgasbehållare som jag skyddar med min kropp, jag ska sedan föra den tillbaka över bron samtidigt som jag är under beskjutning.

Jag har iaf inte tråkigt.

.113

Swashbuckler
Ok, jag springer iväg en bit och ser en stege ner, så tar mig ner under bron och sniprarna tappar skottvinkel så jag tar mig undan, sen är jag nog tillräckligt långt borta. Jag tar mig tillbaka till skeppet, det har tagit längre tid än jag tänkt och jag vill inte gå till blodsugarna på natten. Jag sover, äter, säljer grejer och ja så klart eftersom jag äter mutantbiff så blir det svepa en hel del dricka så man får ut gifterna. Nu är det dags att mörda lite blodsugare.

.113

Swashbuckler
Har ni nånsin haft en riktigt dålig dag?

Jag tog mig till en bit utanför antennkomplexet, det finns ett luftsystem som man kan koppla in sig till där, så jag kopplar dit gasbehållaren och vrider på. Jag måste rimligen vänta ca en minut innan jag kan vara säker på att det gått rätt till. Jag vrider på reglaget, börjar vänta. Tydligen har de alltid två stycken som håller vakt, så jag blir anfallen. Skjuter och skrämmer tillfälligt iväg dem, men jag vet de kommer tillbaka. Det är för övrigt regnigt och jäkligt så jag är blöt och kall också, men det är väl knappast det värsta just nu.

Jag lyckas gömma mig under ett par rör och skjuter en av dem så den dör, den andre är någonstans i närheten. Jag hör hundskall. Hundmutanter OCH kattmutanter, sida vid sida, en hel jädra hord kommer. Minst tio stycken totalt. Och någonstans är det en osynligblodsugare som bara väntar.

.113

Swashbuckler
Granater. Jag har 11 granater. Eller ok, jag HADE 11 granater. Jag har några mindre nu. När hittade jag så många granater? Jag vet inte! måste hittat på banditerna nu senast, men jag flänger iväg granater som om mitt liv hängde på det. Vilket iofs är sant. Jag spränger kattmutanter, jag spränger hundmutanter och sen sliter jag pistolen och tar han om resten. Nu är bara frågan, ska jag gå ner och kolla att de faktiskt dog, eller är jag nöjd så här. Jag gillar verkligen inte källare.

.113

Swashbuckler
Äh, vad är oddsen att de överlevt? Skäggis sa att det där räckte så det får räcka. På vägen tillbaka tänkte jag ta med mig väskan jag lämnat tidigare, den full med vapen nära elverket. Men på vägen dit ser man ner mot bensinstationen, ser lite legoknektar där nu och de skjuter på mig, de dödar visst allt de kan för att få loot. Ok, jag har inte så mycket högre moral själv, men jag dödar ju inte alla. Stalkers klarar sig åtminstone. Skjuter ihjäl dem med lite möda och stort besvär, börjar få dåligt med bandage nu, men jag lever iaf!

Plockar på mig väskan med loot och tar legoknektarnas grejer. Fasen vad tungt det är nu. Kommer ta ett tag, men efter det här kanske jag kan köpa en ny rustning? Eller nåt åtminstone.

Men jag fortsätter. Vänta, jag ser en eldstrid längre bort, någon som skjuter på mutanter! Siktar in mig och ser att det är banditer. Hjälper mutanterna. En av banditerna flyr. Kommer undan. Nästa gång tar jag han.

Rhodryn

Hero
S.T.A.L.K.E.R är en av mina favorit spel-serier inom genren av "FPS, med lite lätt RPG grejs inbakat". :grin:

Ett av få spel som faktiskt lyckas få nack/arm-håren att resa på sig ibland. Minns hur jag brukade smyga runt under nätterna (på dagarna också igentligen i vissa områden) i spelet, där så fort jag hörde nått ljud så stelnade jag till, och börjar titta runt för att försöka se vad det var, men fann ofta att där inte var något alls. XD

Enda "nackdelen" med S.T.A.L.K.E.R... sort of... och andra spel också för den delen inom många olika typer av genrer... är att jag är en sån där person som bara inte kan lämna någon loot bakom, jag MÅSTE ta med mig ALLT jag hittar... även om det betyder att jag antingen tvingas resa fram och tillbaka multipla gånger... eller ta väldigt lång tid att gå hela vägen pga att jag bär på alldeles för mycket. Jag kan spendera timmar i spel på att bara frakta loot, och organisera mina items och inventory, så att allt är exakt som jag vill att det ska vara... XD

.113

Swashbuckler
Jag går väldigt mycket fram och tillbaka, nu i misery modden är ju alla vapen man hittar trasiga också så tar ju lite extra tid att få bra saker. Jag kör fortfarande med första rustningen och start vapen, utom pistolen den har jag hittat, dessutom bytt ut en gång. Det kostar nämligen sjukt mycket att reparera dem när de är så trasiga. Ammo, tills nyligen, har känts väldigt jobbigt, så jag har sparat allt jag hittat och lagt i kistan, till och med någon extra pistol osv med bättre skick bara utifall... Nu har jag ca 40 hagel, fast å andra sidan gick det åt en hel del för ett tag sedan, var uppe i 70 ett tag. Jag springer mycket :p Men rent övrigt så jag kör ungefär som du då, tar med mig allt. Känns också extra relevant nu för att ens få råd reparera, köpa mat osv.. Menar, sälja trasig pistol för 1-300, köpa mat för 2000 och ny rustning kostar 45000. Så, ja.. Samla allt :p

.113

Swashbuckler
Ok, jag går tillbaka till skeppet, säljer saker igen och känner mig ändå nästan ganska rik, eller ja, betydligt mindre fattig. Borde snart ha råd med en rustning iaf. Jag ska vänta ett tag på Mr. Whiskey, eller Grouse då, som han heter alltså geniet som jag följde in i blodsugargrottan med. Iofs, det var kanske han som var smart ändå eftersom han inte gick in själv medan jag gjorde valet att följa med. Och fixa gasen, där när jag blev stormad av flera hundra mutanter... Eller ok, väldigt många åtminstone. Men i vilket fall så måste jag tydligen vänta ett tag för han är inte tillbaka än, så jag drar till banditlägret i närheten och kollar.

Vid första anblicken verkar ingen vara där, men efter jag gått in en bit så börjar det skjutas ta mig tusan från alla skrymslen och vrår i hela basen, eller det känns åtminstone så, det flyger kulor från automatvapen, från hagelgevär och kanske något mer, i vilket fall så kör jag med min vanliga första reaktion, jag springer. Jag springer från ett skydd till ett annat, tills jag praktiskt taget är ute ur basen. Då vänder jag mig hyfsat modigt om och börjar skjuta tillbaka, det går lite si så där, jag plockar dem så klart men jag tar lite skada igen. Återigen slås jag av hur ofta jag skulle dött om jag inte haft hjälmen, plus att jag kommer snart vara lite fattigare igen pga att jag måste reparera sagda hjälm.

Sen får jag en pda update, som säger att jag borde snacka med Grouse igen.. Återvänder, men han har dragit iväg igen tydligen så jag snackar med skäggis som säger att Grouse skulle möta mig vid de stora kranarna, de är... ungefär mellan banditbasen och skeppet, fast lite mer åt öster, så väldigt nära.

Jag drar dit och hittar en död stalker, går in i huset som är där, antar det är nån gammal förmans hus eller nåt.. Där inne står ta mig tusan en stalker till, Skakis, med Grouse döda kropp på ett bord i närheten. Det visar sig att han dricker blod. Han erkänner allt, han va kirurg tidigare och kom undan med det men drog till zonen när han va nära åka dit. När stalkern utanför kom på det dog han så klart, sen kom grouse tätt i hälarna och råkade ut för samma öde. Han mumlar något om att det är min tur nu eller nåt, jag hör inte riktigt över hagelsmällen. Problem solved iaf.

Synd för Skeppet, och mig, att Grouse va läkaren. Han tog bort mycket radioaktivitet ur min kropp, nu måste jag dricka mer Skäggis-te. Jag vet inte vad som kommer döda mig först, mutanter, anomalies eller skäggis-te.

.113

Swashbuckler
En kille som kallar sig Snag, bra namn, har stoppat loot i en bil men det blev en jordbävning och den föll ner i en spricka. Nu vill han att jag ska hämta det. Då delar vi på lootet. Får se hur jag gör, men nyfiken blir jag iaf. Synd bara det ska vara fullt av snorklar där. Aja. Vad kan gå fel.

.113

Swashbuckler
Ok, helt ärligt, jag går utanför dörren, klockan är strax halv fem, 16.23 för att vara exakt. Vet inte hur lång tid det tar att gå till stället där borta, men med tanke på stormen som skriker utanför och att himla regn så tar jag en dag ledigt, vilar, äter osv.. Går sen iväg, hinner ungefär till lilla skeppet på vägen när jag ser någon längre bort, ser ut som en Duty kille, ett av de två stora gängen i zonen. Bra killar tänker jag, tills den jäveln, ja jag säger den JÄVELN börjar skjuta på mig. Vafasen har JAG gjort liksom. Så, två skott räcker för att knäcka hjälmen på honom, och innehållet innanför. Sen blir jag till råga på det anfallen av rövbanditer från höger. Ska det va så himla svårt att få gå och dö hos lite snorklar. Har 40 kg utrustning efter det här så återvänder och säljer. Har ett nytt gevär, som jag dock inte använder ännu.. ett skitbra reparationskit till hagelgevär, så jag kan reparera en SPAS 12-a, lite mer automatiskt och mer ammo i den än mitt avsågade.. Har inte bestämt mig ännu. Hittade en artefakt container också med en artefakt i, Stenblod. Skitbra? nja. Men gratis grejer gillar vi! går ju sälja om inte annat.

Nu försöker vi igen, mot nya äventyr ! Har dock en dålig känsla i magen. Kan förvisso vara blodsugarbiffen jag åt imorse.

.113

Swashbuckler
Ok, jag tar mig tillbaka till samma ställe och ser en kropp jag inte känner igen, full med loot, måste missat en tänkte jag men nä, det är en stalker. Och en till en bit bort. Mer loot. Återvänder igen. En del av mig gillar lootet, en del av mig tänker det är VÄLDIGT många som dött på den här platsen nu... Kanske borde ta en annan väg. Nåja, försöker igen.

Dr. Acula

Veteran
Jag är dagligen inne och kollar hur det går för dig ????
Så sugen på att spela stalker men är tyvärr för upptagen med fallout 4.
Vilka problem man har...

.113

Swashbuckler
Ok, den här gången är det inget speciellt där, men jag erkänner att jag blev skiträdd när jag såg något röra sig som sen visade sig vara en skugga från en fågel som flög över mig.. Hah.. Jag fortsätter. Ser några psykohundar längre fram, men hoppar upp på en sten å de springer runt mig en stund men sen ser de ett mutantvildsvin och jagar ikapp den istället så jag rusar vidare, en till längre fram visar det sig men jag har ju precis lagom med skott i haglet för att ta ut den. Sen kommer jag upp till bensinsationen, det är tydligen där som bilen rasat ner. Det är tydligen där ett gäng legoknektar slagit läger. Det är också ungefär där jag blir beskjuten igen. Striden börjar med att jag kastar lite granat på dem, ser åtminstone en av dem gå ner, men de andra skjuter rätt mycket. Lobbar iväg en till granat medan jag tar skydd bakom en sten, sen smyger jag runt en bit. De lugnar ner sig efter en stund och jag skjuter en av dem med pistolen, jag har nämligen smygit upp bakom dem. Han skadas bara och faller ihop och jämrar sig, en av hans kamrater springer fram för att hjälpa honom medan en annan letar mig, jag skjuter först den bredvid den liggande, varpå den andra tittar dit en sekund och jag skjuter honom också. Ibland är jag bra. Riktigt bra.

Sen står jag och tittar ner i mörkret där det tydligen ska finnas en bil, lite loot och en hel massa snorklar. Funderar på om det är värt det. Står ganska länge.

Edit: Medan jag står där och tittar ner så kliar jag mig på hjälmen och kommer åt en knapp, tydligen så har jag nightvision på hjälmen! Lyckan är fullständig. Det slår mig också att jag famlat mig fram i mörkret i flera dagar, när jag haft det här. Doh.

.113

Swashbuckler
Dr. Acula;n149534 said:
Jag är dagligen inne och kollar hur det går för dig ????
Så sugen på att spela stalker men är tyvärr för upptagen med fallout 4.
Vilka problem man har...

Kul :) Passar på köra lite då och då när jag har tid, sen beror det ju på hur mycket man orkar också, just sånna här snorkhålor är jobbiga, och källare. Jag har alldeles för bra fantasi. Fast, det är klart, Amnesia, det va värre. ;)

.113

Swashbuckler
Ok, jag hoppar/faller/studsar ner, lite blandat sådär. Landar nästan bara halvskadad nere vid bilen jag skulle till. Hämtar en låst låda där i, nu är det bara smyga in i dödstunnlarna. Först möter jag ingenting så jag tänker en kort stund, i rent och skärt hopp, att det kanske inte är snorkar där ändå. Det är ungefär då jag upptäcker att jodå det är det visst. Den första kommer mot mig och jag skjuter ihjäl den med hagel och pistol kombo. Smyger vidare. Hittar två till men lyckas ta mig upp i en deadend tunnel så jag står där och kan värja mig tillräckligt för att nöta ner dem. Fortsätter. Hör en från en tunnel längre fram så slänger en granat. Känns bra tills snorken hoppar ut oskadd från tunneln och anfaller mig, funderar en kort sekund på att springa tillbaka till min försvarstunnel men inser jag inte hinner och har snart tömt alla vapen jag har på den. Automatvapen är bra mot snorkar. Synd jag inte har med mig ett. Stöter på en till innan jag tar mig ut, där möter jag så klart också en, men i vilket fall så lever jag och är ute ur tunneln.

I'm awesome. And shaking.

.113

Swashbuckler
Jag lägger ner min pda ryggsäck och gör ett stash igen, lämnar det jag kan i den, även lådan, för att tvärkolla elverket. En snabbtitt bara för att se vad som hänt där nu när jag ändå är i närheten, för jag vill inte dit många gånger.

Ser ett gäng legogubbar igen längre bort, de börjar skjuta på mig som vanligt, jag skjuter en av dem och eftersom de nu har ryggen mot psykohunden som kommer så blir det här hur kul som helst, jag skrattar rått och skjuter en till. Sen drar jag pistolen, sätter mig ner och skjuter av 4 skott i huvudet på psykohunden som nu rusar mot mig.

Lootar och stoppar i pda stashen

.113

Swashbuckler
Jag drar in i elverket och det finns inget speciellt av värde, två zombies som jag struntar i.. På väg tillbaka ser jag dock ett helt banditgäng, 6 stycken... Långt bort förvisso, så jag väntar en stund bakom en sten. De verkar uppmärksamma något för de sätter sig i en ring och vaktar, det är dock inte mig för strax så anfaller ett gäng hundar. 4 av banditerna går åt höger och försvinner ur synhåll, en sänks av hundarna, några hundar går ner också. Strax så kommer en av de 2 som var kvar i mitt synfält till sin kamrat för att hjälpa denne, jag har ju ändå ett sniper så jag hjälper honom till efterlivet. Strax kommer tre stycken från höger igen, rimligen har åtminstone en gått ner av hundarna. Jag skjuter ner en av de andra. 2 kvar. Skjuter mitt sista skott på en av dem, han överlever dock.

Nu har jag bara pistolen och haglet kvar men det ska nog gå bra. Sitter och väntar en stund.

.113

Swashbuckler
Väntar tills de är lagom nära, bakom ett par buskar, sen rusar jag fram och pepprar den ena full med hagel, sliter pistolen och tar den andre. Blir knappt skadad men den andre han skjuta på mig lite. Förbinder såren och äter lite choklad, sen lootar jag dem och de andra. Det är en hund kvar så jag ploppar den också. Sen hämtar jag mitt stash och plötsligt får jag ett vildsvin i nacken! Hoppar till men skjuter den i sidan med 2 hagel så den dör. Tar lite snabbadrenalin och rusar tillbaka till basen. Säljer grejer, delar på lootet med snag och funderar på vad jag ska göra här näst. Dra vidare kanske.