Varför skulle det inte vara det ??är det tillåtet att diskutera om sagan om ringen rollspelet här?
Tja det kan nog bero på att de ligger till grund för nästan all modern fantasy och har rötterna i de flesta äldre sagor. Så likt sagoepos och fantasyromaner är de rätt så förutsägbara...Själv tycker jag att Sagan om ringen filmerna är coola men litte för förutsägbara......
Det har tydligen kommit ut böcker om sagan om ringen. Där kanske man har tonat ned förutsägbarheten lite, även om böcker baserade på filmer inte brukar vara några höjdare direkt.Själv tycker jag att Sagan om ringen filmerna är coola men litte för förutsägbara......
Använd världen, inte händelserna. Bestäm en tidpunkt, starta spelet där och från och med det ögonblicket så får det gå hur "fel" som helst jämfört med boken. Jag ser inte riktigt hur detta skulle vara ett problem.Det känns som att historian i LotR är lite för tight för att man faktiskt ska kunna göra nåt... ja menar, man borde kunna göra vadsomhelst i ett rollspel, men det kan ju få ödesdigra konsekvenser i LotR... TÄnk dig att en RP går å slår ihjäl Saruman lr Ormtunga... det skull ju kunna paja alltihop...
Man skulle kunna ha sitt äventyr före Ringens Krig, men den historian finns jhu redan nerpräntad i böcker... ja menar... Man kan ju inte bara lägga till en hjälte i de förflutna... de funkar inte...
Fråga om de vill spela eller om de vill att du ska högläsa böckerna.vissa fans av LotR tycker att jag är en kättare när jag säger nånting som inte stämmer med historien från grunden...
Beror på hur bra den som läser är.högläsning är förresten förjävligt roligt...