Bacon & Ägg
Dvs det serieuniversum (jmf Marvel etc) som fanns i den gamla tidningen. Precis som sådana där trikåtidningar i USA har man en genomlöpande stämning i tre helt olika genrer: skum urban vardagsfantasy (Bacon & Egg), skum technothriller (James Hund), skum ockult thriller (Hieronymus Bosch). Men alla existerar i samma universum, sas. (Att jag sedan skulle vilja se en crossover mellan hr Bosch och nån sådan där överspänd Vertigoserie är en annan sak; om nån gör ett rollspel av det kan jag ändå låta Hieronymus och Nathaleia möta Preacher, eller the Invisibles, eller John Constantine... )
Lånarna
Inse, samma överlevnadskänsla som i Mutant, samma "oja jag är annorlunda och måste gömma mig för människorna, o ve" som i alla WOD-spel, samma back-to-nature-känsla som i Bunnies & Burrows... vad kan gå fel?
Olaf Stapledon-SF
Eller WH Hodgson, eller Peter Nilson... och det är förstås helt omöjligt, men den där sortens SF där man får en vision över hela universums utveckling fram till de naturligt utvecklade frysta kvävedatornerna som uppstår efter universums värmedöd. Så jävla ospelbart som det bara går, men Pierce Brosnan är straight och jag kilar stadigt men det hindrar en inte från att drömma, right?
Remington Steele
Apperopå Brosnan; jag tycker inte det finns något bra spel för TV-deckare av den där mysiga sorten. OK; det fanns ett som hette Mean Streets and Mean Villains gratis på nätet, som åtminstone hade ett stridssystem anpassat till den sortens historier, men annars var det inte tillräckligt kul. Andra deckare jag skulle vilja vara med i är Simon & Simon, Sally Privatdeckare, Magnum PI (givetvis!) och Spanarna (gammal svensk deckare).
Gösta Berlings saga
Eller ja, gotisk romantik fast utan vampyrer. Gärna i Värmland för jag har just läst om den och den rockar. Och även om det inte finns vampyrer finns det folk som gjort pakter med djävulen, dömd och dramatisk kärlek, tvättäkta förbannelser, uråldriga sägner och stora granfyllda skogar med så dramatiska djur så att Kipling själv skulle få ståfräs.
Akazukin Chacha
En japansk tecknad filmserie för barn om hur det är att gå lågstadiet i en mycket skruvad sagovärld. De första säsongerna var egentligen magic girl-serie men de tog till slut livet av storskurken och insåg att det vara som att göra Vänner till ett sjukhusdrama genom att ge Phoebe cancer eller så, och så koncentrerade man sig på dramakomedi. Fast skurken hade några av de mest märkliga underhuggarna med de mest mystiska motiveringar fram till dess (inklusive Stephen Hawkings onda kusin) så det skulle gå att dra in det Mörka Kungariket om man absolut MÅSTE ha en metaplott bortom "klara matteprovet".