Nekromanti Saker som poopar:

Feuflux

omjonasson.se
Tonight's top ten list (i ingen jäkla ordning alls):

Feuflux stör sig på :

[color:\\"red\\"] 1: [/color] Brist på hjälpsamhet/inspiration.
Vi är sååå mycket bättre på att gnälla över saker än att titta på positiva sidor, vi är sååå hopplösa på att hålla käft om det enda vi kan få ur oss är negativa saker, vi är sååå snabba att svara söksöksök till newbies så att vi skrämmer bort dem och slipper nykomlingar, vi är sååå lata när det kommer till att kanske kunna hjälpa någon annan forumet med inspiration till vad det nu är.

Det sista känner jag mig brutalt skyldig till. Jag lyckades skriva ett bra inlägg i Snigels elektromagnetismtråd, det är det enda jag kan komma på i år... Kolla Krilles inlägg här, kolla killens glada reaktion. Hur ofta ser vi sånt här? Eller lyckas jag missa det hekla tiden?

[color:\\"red\\"] 2: [/color] Undvikandet av rollspelsprat.
Bara för att Rising sa det... pratar vi fortfarande rollspel på forumet? Jag tror inte jag gör det i alla fall. Jag skulle skriva samma saker här om stället hette nerdplace1.com (*kollar url*, den var ledig). Jag är väl inte ensam heller. Men det är inte så lätt... jag spelar i princip aldrig rollspel, det är liksom inte värt det för mig att lägga energi på rollspelsfrågor.

[color:\\"red\\"] 3: [/color] "Vrållådan vs irc"-snack.
Bara för att de snackar om det i vrållådan nu... det är väl vilka som är på ställena som spelar roll? Några av mina wrnu-favvisar finns bara i vrållådan, några andra finns bara på irc, jag använder således båda. Alla som inte gör detta är enkelspåriga och dumma i huvudet! (hoppsan, jag ska vara snäll...)

[color:\\"red\\"] 4: [/color] Dåligt språk.
Troberg nämnde detta. Med dåligt språk menar jag inte att säga "karaktär" istället för "rollperson" som vissa gnäller över utan folk som lyckas få in 50% stavfel (eller whatever) i ett inlägg. Ja det är säkert synd om folk som inte kan stava men nu handlade det om vad jag stör mig på och jag vill faktiskt ha inlägg som verkar ha någon ambition bakom sig att vara läsvänliga. (Det här sköts dock toppen, har inte stört mig på nåt på hur länge som helst (nästan)).

[color:\\"red\\"] 5: [/color] När störiga personer tillrättavisar andra störiga personer.
Inget är lika roligt som när personA (som man ogillar för beteendeA) tillrättavisar personB för dennes dåliga beteende. Då vill jag skriva ett svar till personA och säga "har du tänkt på hur du själv uppträder?" eller "är du medveten om att du framstår som ett pucko i nästan alla dina inlägg?". Men jag fegar alltid ur eftersom jag inte känner för att bli bannad eller så. :gremsmile:

[color:\\"red\\"] 6: [/color] Att så få gillar solospel.
När jag äntligen fastnat för något rollspelsrelaterat så är det givetvis något som 99.99% av alla här fetignorerar. Det stör jag mig på, alla fortsätter producera dynga på makarforumet/bråka om d20-systemet istället för att skapa och spela solospel som ni borde...

[color:\\"red\\"] 7: [/color] En massa forumiters signaturer (men jag gillar en massa andra så föreslå inte att jag ska slå av funktionen).
Troberg har en störig bild, walium har sina fåniga rysarsagar, en drös forumiter skriver typ "/namn - yada" där namn är deras namn och yada är ett ord, vilket som helst. Det sistnämnda stör jag mig massor på, inte lyckats lista ut varför än dock. Osv...

[color:\\"red\\"] 8: [/color] Bristen på intressanta trådar.
Troligtvis är det bara jag som har fel intressen... eller så har alla forumiter blivit tråkigare för förr i tiden gick det att bläddra runt och bli underhållen mycket lättare.

[color:\\"red\\"] 9: [/color] När en person som inte har en tanke på att någonsin använda systemA känner behov av att gnälla på det inför personer som gillar systemA.
Hänger väl ihop med ettan lite. Jag har svårt att få ihop 10 punkter okej? :gremgrin:

[color:\\"red\\"] 10: [/color] Mig själv.
Varför skriver jag det här inlägget? Ingenting positivt kommer någonsin komma ut ur det här. Nu går jag och äter istället.

___

ps. Hoppas många stör sig på mig nu, för annars blir det orättvist. ds.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Re: Varför jag skriver som jag gör:

Därför anses "snabbhet" och "smidighet" vara väldigt bra ideal att sträva efter. Tillräckligt många börjar hylla denna ideologi, och masshypnos uppstår. Som en funktion av det så går ingen med på att erkänna godtycklighet som en möjlig nackdel, eftersom man vill hålla ens ideal rent från skavanker.
Lägg av. Såvare inte alls. Jag har inte sagt att godtycklighet är bra, bara att jag kan stå ut med godtycklighet om det medför att reglerna blir snabbare och smidigare.

Snabbhet och smidighet däremot, har jag svårt att se nackdelar med.

/Vulf

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
"hö hö, vem av de där tjejerna skulle du vilja ligga med?" "alla tre" "Jag med, hö hö"

Jag med, hö hö...

/Vulf

Rickard

Urverk speldesign
"[color:\\"green\\"]1:[/color] Brist på hjälpsamhet/inspiration."
Sådär är alla människor.. Jag kommer ihåg en duk som min farmor hade målat.. Det stod "När jag gör något bra kommer ingen ihåg det, men när jag gör något fel så kommer alla ihåg det.".. Det är lättare att hitta fel och klanka ner på någon än att berömma denne.. Så är det och så kommer det alltid att vara.. Något en svenskalärare lärde mig var att det är bättre att först säga vad en person har gjort bra och sedan vad denne kan förbättra.. Detta är en av få saker en lärare sagt som jag tagit med mig i livet..

Jag brukar svara på inlägg utifrån det tankesättet.. I regel så brukar jag inte skriva "Men vad fan vad det där sög!" utan istället försöka säga "det [här] är bra men på de här punkterna kanske man skulle kunna göra [såhär]".. Människor har mycket lättare att ta till sig det då..

"[color:\\"green\\"]2:[/color] Undvikandet av rollspelsprat."
Att bara vara seriös rakt igenom blir tråkigt i längden.. För min egen del vill jag ha variation och just nu så är det här det enda forumet jag hänger på.. Min uppfattning om forumet har ändrats också.. Förut så sade jag att jag "besökte" forumet.. Numera "umgås" jag på forumet..

"[color:\\"green\\"]3:[/color] 'Vrållådan vs irc'-snack."
Jo, det är precis lika menlöst som "friform vs tärningsregel"-diskussioner..

"[color:\\"green\\"]4:[/color] Dåligt språk."
Jag blir irriterat när jag inte kan läsa det utan att texten flyter på... och då säger jag till.. Trots att jag upptäcker fel rätt mycket i det språkliga (förutom när jag själv skriver :gremcrazy:, vilket jag hatar att jag inte gör) så har jag lärt mig att kunna blunda för det.. Fast ibland undrar jag lite över vad skolan egentligen lär eleverna på lågstadiet..

"[color:\\"green\\"]7:[/color] En massa forumiters signaturer /.../ typ '/namn - yada' där namn är deras namn och yada är ett ord, vilket som helst. Det sistnämnda stör jag mig massor på, inte lyckats lista ut varför än dock."
Jag irriterade mig på det bara för att jag nästan hela tiden trodde att det var en fortsättning på inlägget.. Vissa har ju en tendens att skriva något efter sina namn och på så sätt så kan man få den uppfattningen att alla gör det.. Visst, många signaturer är roliga men inte såå roliga att de fortfarande är roliga när man läst det för femtielfte gången.. Bort med signaturer, alltså (nog för att jag hade en annan anledning (fjärde stycket) till det också )..

"[color:\\"green\\"]8:[/color] Bristen på intressanta trådar."
För mig är det mest så att när jag först kom hit så var allting så "nytt".. Jag smurfade runt på forumen och häpnade över all visdom som vältes över mig.. Nu är jag mest kvar här och inget nytt kommer upp.. Jag vandrar runt på forumen som en gnidig gubbe och skriker "Sök" åt alla (Ok, inte helt sant men jaja :gremtongue:)..

"[color:\\"green\\"]11:[/color] Skyttegravskrig"
Ok, inte din punkt.. Jag hittade på den här punkten.. Jag ger mig.. Men ändå...

Forumsdiskussioner passar mig som handsken i handen... eller något.. Det ger mig en chans att tänka över situationen innan jag svarar.. Många gånger IRL så har det hänt att jag har hittat ett argument för min sak och hållt mig fast vid det och sedan grävt ner mig så långt att jag inte kunnat komma ur gropen.. I regel så har jag kommit på i efterhand vad jag gjorde för fel.. På forumet har jag den chansen att tänka efter vad den andre menar utan att direkt behöva försvara mina argument.. Oftast brukar jag säga till när andra är involverade i skyttegravskrig.. Jag orkar inte med att samma argument bollas fram och tillbaka utan framsteg i diskussionen..

"[color:\\"green\\"]12:[/color] Stora textmassor när det bara krävs några ord för att säga vad som ska sägas"
Jag har inget emot stora inlägg.. Jag har något emot när flera stycken lika gärna kan sammafattas med ett fåtal ord.. Att inläggsskribenten sitter och skriver och skriver utan att säga något mer.. Jag själv har väl gjort mig skyldig till några sådana inlägg, antar jag..

"Ingenting positivt kommer någonsin komma ut ur det här. Nu går jag och äter istället."
...vid halv 11-tiden? Nu vill jag inte att en viss person kommer och säger att jag har rubbade mattider.. :gremsmile:

Mycket "jag" nu, men vad fanken.. Det är ju mina åsikter..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som gjorde färgen på de citerade numren gröna, för han är mer van att skriva [färg:green]

Mask_UBBT

Hero
Varför stannar DU kvar?[långt, pms-igt]

Okej, jag går ifrån tråden litegranna här, kanske, och dessutom gör jag det för att säga något som redan har sagts många gånger, på många olika sätt, men det är ändå något som jag tycker "poopar" ganska rejält. En av sakerna jag tycker suger är trådar som handlar om forum/trender/hamstrar/idéer som dör. Och det är det det handlar om, så att det här inlägget kommer suga appung behöver ingen påpeka.

Jag tycker lixom inte om forumet längre. Det är inte ren forumtrötthet, som jag kännt tidigare och som gått över, det är en total leda på allt vad forumet är numera. Kankse är jag för kräsen, jag vet inte, och det kanske är så att jag inte uppskattar saker på samma sätt för att jag är för van vid forumet och blä, blä, blä, raggmunk. Men varför skulle jag bry mig om det? Borde jag verkligen ta hänsyn till forumets rätt att tråka ut mig? Ne.

Men nog med min lilla klagosång(sade han lögnaktigt). Och helt ärligt, hela den här tråden är ju bara så sorglig så det inte är sant. "De här sakerna är blä för att blö och de borde vi kanske göra blea åt." Det enda jag får ut av den här tråden är följande frågeställning:

Varför är vi kvar?

Okej. Jag försöker väl sammanfatta alla åsiker om vad som suger(hittills) i den här tråden, och komplettera med mina egna:

Vad som är dåligt med forumet:
<ul style="list-style-type: disc">[*] Forumiterna i stort. Alla forumiter som påpekar subjektivitet suger. Alla forumiter som kritiserar folks åsikter suger. Alla forumiter som babblar om något som inte egentligen är rollspelsrelaterat suger. Alla forumiter som babblar om något rollspelsrelaterat, men lika tråkigt som stekt gröt, suger. Alla forumiter som pratar om något för att märkas, suger. Alla ordbajsande forumiter suger. Alla [ANT]-postande forumiter suger. Alla forumiter som har en farbror som heter Lars och en lillasyster som gillar smör suger. Blä, blä, blä.
Hur många är det egentligen inte som vid något tillfälle suger på forumet enligt den här trådens definition? Och om ni inte gör det så kan vi säkert göra något tillägg bara för din skull. Och om det fortfarande inte finns något "fel" på dig, så måste du var rent sugigt lismande som person.[*]Trådarna är tråkiga. Den enda tråden jag skrivit i på en vecka är den här tråden. Kul va? Den senaste månaden(eller rentav sedan mitten på sommaren) har det mest engagerande varit en tråd om utbyte mellan spelskapare. Det var lite kul. Ett tag i alla fall. Tråden blev väl vad den kunde blivit, ett lågstadeliknande chansfrågeri i stil med "Öh, vill du... lixom... med mig"? Utöver det fanns inga trådar värda att nämna(ur min subjektiva synvinkel, mjä-mjä-mjä)[*]Redaktionen är lågmäld. När Yassilus blev chefsredaktör vill jag minnas att det hände lite saker. Det var det intryck det hela lämnade på mig, i alla fall. Sedan ville han inte var med längre, och sedan dess är i princip det enda jag hört från redaktionen den där lilla uppdateringen med antecknings-fältet, och återöppnandet av Allmänna spelforumet. Inget fel på de uppdateringarna, att allmänna spel är tillbaka är sketbra, men det håller då inte liv i någon site. Vad hände med PBF-idéerna? Den Stora Grejen vi hört om. Det hade kankse kunna varit något som fått oss uttråkade satar lite intresserade ett tag. [/list]

Jag är säker på att man kan lägga på flera dåliga saker på det här, ni har ju utan tvekan jobbat hårt på det i den här tråden, men jag orkar helt enkelt inte med att skriva ned mer. Eller göra det omöjligt att missförstå/förvränga vad jag skrivit. För alla forumiter som gör sådant är ju dumma i huvudet, eller hur var det? Och sådana är ni ju inte.

Men vad faen är det som får mig att stanna kvar på forumet, då? Mitt otroliga behov av att läsa hur andra tolkar DnD? Nja. Min brinnande passion för hobbyn? Phwe! Mitt heliga uppdrag att delge min otroliga visdom, humor och spelande bröstmuskler åt alla sveriges nördar?
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"]Nä.</font></td></tr></table>

Anledningen till att jag är kvar är mycket enkel, självklar och riktigt, snuskigt, patetisk: Jag har inget liv.

De som pratat med mig i vrålladan, eller någon annanstans för den delen, tillräckligt mycket borde väl vid det här laget veta att jag, delvis på grund av min lagom så stelt taffatta personlighet, delvis på grund av en social kollaps som kostade mig ett halvårs sömn och sociallivet, inte har mycket folk att vara med eller saker att göra. Så är det bara. Via forumet har jag en kompiskrets, hur pass etablerad den är, eller jag i den, vågar jag inte profetera om, men jag gillar i alla fall att umgås med dem.

De är anledningen till att jag hänger kvar, svältfött igenomögnades forumen efter undantagsfallstråden som får det att kännas som att jag kanske inte slösar min tid här. Att jag vet att den enda egentliga kopplingen jag har till den här skaran människor är forumet känns inte så mycket som en "kul grej" längre, utan en olägenhet. Jag skulle mycket hellre bara ha det så att nämnda grupp bara var ett vanligt kompisgäng, som man träffade och snackade skit med och så. Så slapp man slösa sin tid framför ett dumt forum som man inte tycker varit roligt på länge. Men, detta kommer nog inte inträffa utanför kanske något unket dogmarollspel jag kanske knåpar ihop som följd av leda och eskapismunderskott.

Så det är därför jag är kvar. Varför är du det?

G

Guest

Guest
Varför går ni inte och skjuter er själva och säljer liken till Fonus för en slant? Då skulle ni göra er själva och MIG en stor tjänst...

Saken är följande: Ni är så fulla med skit att ni snart exploderar! Er nödventil är rollspel.nu där er fislukt får min hud att knottra sig av äckel! Skärp er för fan! Bättre ett forum med 100 bra inlägg än 5338900512645 st idiotinlägg!

Punkt Slut!

Slutligen. Ta mutant.nu´s forum. Det forumet är fyllt av massa OT trådar, men INTE fan är det någon som stör sig på det! Deras forum är fyllt av folk som är snälla mot varanda och fyller inte forumet med massa mumbojumboinlägg om hur fantastiska vi är som fattat sanningen med Eon´s magisystem eller hur man snabbast varvar rolemaster med en LVL 10 gubbe, eller om man får säga "gubbe" eller måste skriva kAraKTäR eller om man får nämna Grundegenskaper eller måste uttrycka sig med ord som Attribut för att bli FORUMIT [o vilket snille kom på det ordet?]...

Huvudvärk, Sent på jobbet, chefen är en fjolla i McGordonbyxor och 150 kronors pilotskjorta som stör mig... så förlåt för min ilska, men det ligger något i det jag skrivit... Tycker jag iaf...

Nu ska jag iväg och spela DoD Expert och SL´a äventyret Dimön... Ingen ska varva det iaf.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Först och främst, nu fick jag chansen att ventilera en sak utan att starta en ny tråd. Det var bra.
Det andra är att jag svarar på både trådstarten och Masks inlägg i samma inlägg.

Jag har ett gäng saker som jag, inte stör mig på, snarare avskyr vad det gäller det här forumet, men innan jag börjar mala på om det så ska jag berätta om min relation till www.rollspel.nu och till rollspel i allmänhet.
Jag spelar inte rollspel egentligen... Inte för att jag inte kan utan för att jag tycker det är trist så som det är nu. Det kan vara spelgruppen det är fel på, men troligtvis är det mig. På IRC säger jag gladeligen att "rollspel suger" och även om jag säger det som ett skämt så ligger det lite allvar i det. Rollspel är inte min grej (för tillfället?). Däremot spelar jag andra spel mer än någonsin.
Vad det gäller mitt skapande så har jag inte lyckats skapa något vettigt i rollspelsväg någonsin och nu i sommar kände jag att jag inte tänker försöka, om det inte är någon annan som jag "jobbar åt".
Däremot har andra intressen kommit emellan. Filmskapande och bokskrivande framförallt. Dessutom tar skolan upp mycket av min tid. Nej, fel... Mycket, mycket, mycket av min tid.
Vad är bra då?
Ja, jag läser fortfarande rollspel och tycker det är intressant och förhoppningsvis kommer både rollspelandet och rollspelsskapandet bli intressant igen.
Sidan och forumet då?
Det var ett bra tag sedan jag tyckte att forumet var något att ha (annat till en sak som jag återkommer till senare) och det är synd. Jag gillade verkligen att hänga här och diskutera rollspel, men det är inte därför jag stannat...

Saker jag ogillar (framförallt på forumet då):<ul style="list-style-type: disc">[*]www.rollspel.nu - centre of the universe
Jag vet inte var ni har fått det ifrån, men ibland känns det verkligen som att www.rollspel.nu skulle vara universums mittpunkt vilket ytterst subjektivt är fel (jag vågar inte säga att det är objektivt fel eftersom jag inte är någon astronom). Bara för att www.rollspel.nu har en stor del i erat spelande och i eran relation till rollspel så finns det fortfarande 20000+(?) rollspelare som inte skriver här och som inte bryr sig om sidan för fem öre. Är de obetydliga i rollspels-Sverige? Hell no![*]Klagande forumiter
Det klagas när nya saker införs och det klagas när nya saker införs. Det klagas på gamla saker som finns kvar och det klagas på att gamla saker tagits bort. Det klagas på färger, former och fan vet vad. Det är enkelt att klaga, det är (kanske?) roligt att klaga. Det borde vara det eftersom vissa gör det så frekvent. Men hörreni... Det är bara en site! Jag lovar, jorden går inte under för att något ändras.[*]De andra två sakerna jag alltid tar upp
Det snudd på systematiska bortskrämmandet av grisodlare och slentrianbashingen som många sysslar med.[/list]

Fast till mångt och mycket håller jag med Mask. Varför i helvete diskutera en sådan här sak? Finns det inget, inget vettigt och roligt att diskutera? Har ämnena tagit slut och ni är rädda för att börja om på nytt men då få ett sök-inlägg uppkört framför ansiktet? Näh, jag säger:
Go Mask!

Varför stannar jag här då?
Ja, inte är det för de sofistikerade diskussionerna eller de 1001 trådarna om stridssystem på makarforumet. Näh, det är en utvald skara ytterst trevliga varelser som finns här och som jag vill umgås med, men jag bor inte närheten av dem så jag får ta till de medel som finns.

En liten sammanfattning:
Jag stör mig också på saker, många saker, jag tycker forumet är trist och att rollspel suger, men jag stannar likförbannat för att jag tycker om många av er så mycket. Om alla trevliga som jag gillar börjar hänga på Spelwebben-forumet så behöver jag ju inte vara kvar här. :gremwink:

Krille

Super Moderator
Bikttrådar suger!

Ja, alltså, alla dessa trådar där alla kliver in i det forummässiga biktbåset och vräker ur sig vad det är för fel på livet, universum och allting. Det är fel på medforumiterna, det är fel på attityden mot n00bsen, det är fel på d20, det är fel på forumssystemet, det är fel på Eons magisystem, det är fel på forumsfika, det är fel på humöret, det är fel på farten på det tekniska, det är fel på allt... utom dem själva.

Nä, själva är de perfekta och allt är så mycket bättre på andra håll, och eftersom det är så mycket bättre där men inte här så måste det ju bero på att de andra inte är där och förpestar tillvaron. Så det är dem det är fel på, inte en själv.

Ska man nu bikta sig så ska man göra det på riktigt: vråla "det är mig det är fel på, jag är en snorgärs som inte ens förtjänar att få en Error 404: Page Not Found från denna upplysta webbplats!", och rabbla upp alla fel från eksem på höger vad till för stort ego till den kala fläcken på huvudet till övervikten till nördigheten etc.

Själv saknar jag bara lite ödmjukhet, men i övrigt är jag perfekt, så jag behöver förstås inte göra det.

Troberg

Sinister eater
Håller med

Den här tråden har blivit lite väl negativ tycker jag. Ingen som har något positivt att skriva?

Nu tycker jag att vi letar brister hos Krille istället!

Bunny

Crazy like a fool

Först vill jag bara säga att jag tycker mitt inlägg från igår inte är speciellt bra. Det händer att jag blir trött i huvve efter en dags arbete, så jag fick inte ihop mitt resonemang riktigt. När jag åkte hem från jobbet igår så tänkte jag att jag egentligen inte borde postat inlägget alls, men det är lätt att vara efterklok.

Sedan vill jag tillägga att jag egentligen dras från att skriva i den här tråden. Jag tycker inte om den över huvud taget. Den har alldeles för mycket domedagsstämning och cynism över sig. Det är egentligen förvånande hur cyniska många här på forumet blivit... det tycker jag är riktigt riktigt tråkigt... :gremfrown:

"Jag siktar lite snett, men du satte faktiskt upp måltavlan lite snett också. Du jämförde ju den här tråden med aversion-resignation-tråden, och jag tycker faktiskt inte att de har så många saker gemensamt med varandra."

Du missförstår min jämförelse. Jag jämför inte trådarnas teman, utan sättet du utnyttjar din retorik i dem. Vad jag saknade i ditt första inlägg var bristen på konkretism - du tar upp en hel del saker du stör dig på, du motiverar bra varför du stör dig på dem men då de flesta är fullt naturliga så missar du att redogöra vad man faktiskt kan göra åt dem. Det är därför jag hade svårt att förstå vart du ville komma, samt skämtsamt kallade ditt inlägg för "poopigt". Istället tog jag upp vad jag såg som mer konkreta problem, som jag stört mig på, och som jag ser att man faktiskt kan göra någonting åt.

Att klanka ner på olika beteenden utan att samtidigt erbjuda något ser jag som tom retorik, därav liknelsen med aversion-resignation-tråden som, trots högt underhållningsvärde, egentligen hade rätt lite att erbjuda. Den står för mig snarare som den bäst formulerade facklan här på forumet, inte mycket mer.

"Det skrev jag bara för att jag vill se några inlägg med riktig och helgjuten rollspelsanknytning från Anders Blixt (som typ enbart skriver sådana inlägg på Gondica-forumet, och knappt ens det)."

Jag tycker du är lite hård mot Anders. Samtidigt tycker jag du är lite snabbt att ersätta gamla definitioner av vad som är bra och dåligt med dina egna. Skulle vi nu ta till oss av mycket av det du skriver om, så kan det innebära starten på nästa av det du kallar "masshypnos". Den här gången är det vad ett "inlägg med riktig och helgjuten rollspelsanknytning" egentligen är som står för hypnosen. Min ringa åsikt är att det här med "masshypnos" (om vi nöjer oss med det ordet) faller sig lika naturligt som vårat flockbeteende, varvid jag känner att du inte är vidare konkret på den punkten heller.

Jag har helt enkelt ingen uppfattning om vart du tänkt att allt det här egentligen ska leda till...

Rising

Vila i frid
Nuclear War-effekter.

Har någon här spelat Nuclear War till Amigan? Till skillnad från brädspelet så får man där möta olika världsledare, såsom Reagan, Khadaffi, Ghandi och Thatcher. Man ser små roliga bilder på dem, och det visas en liten siffra som talar om vad de har för åsikt om en. Vanligtvis så brukar något land bomba något annat så att de blir sura och bombar tillbaka, så att de i sin tur blir sura och bombar tillbaka, osv, tills någon av de tu är helt utrotad. De blir fort helt vansinniga på varandra; deras båda siffror visar 0 om varandra.

Nä, jag ljög. Alla blir inte sura på det där viset när det uppstår krig. Några är nämligen helt perversa och blir istället glada när bomberna ryker. Deras siffror ökar.

Sån är jag. Jag kan knappt ens förstå att sådana här trådar upprör någon. Jag är bara glad att få ur mig sånt som annars hade påverkat mina inlägg i viktigare delar av forumet, och egentligen så är jag mer tolerant mot de saker som jag nämnt i den här tråden nu när de har nämnts, så om någon skulle vilja "bryta mot mina regler" så skulle de kunna passa på nu. Jag skulle inte ens bli det minsta upprörd. Jag är "Gorbachef", jag blir bara glad och flinar mot kameran. Bomba på.

Personligen har jag lite svårt för snack om att forumet suger, och så. När jag verkligen tycker att det finns viktigare saker att göra, då lämnar jag bara forumet. När det ligger dåligt till med intressanta inlägg så blir jag nästan bara glad, för det betyder att man kan posta saker som annars inte skulle ha gått, såsom samberättartrådar, gåtor, fåniga saker, kul OT och smågrejer som inte riktigt har med rollspel att göra, såsom solospelsrecensioner och liknande. Många av mina älsklingsinlägg är sådana som jag inte skulle vilja ha sett postade när det varit full rulle på forumet.

Men okej, jag är "Gorbachef", jag blir ju bara gladare av att bomba. Här gjorde jag tydligen en felbedömning, för nu håller jag med Troberg om att tråden börjar se ut att vara neggig på riktigt. Inflammerad. Många noll-siffror. Många som verkar sura på allvar. Jag ber om ursäkt, resten av forumet, men jag trodde faktiskt inte att någon kunde bli bitter av en sådan här sak. Min egen siffra är på topp. Jag hade hoppats på fler roliga klagomål mot mig själv och min egen forumsteknik, men jag är rätt nöjd ändå med tråden överlag.

/Rising
som funderar på att starta den namngissningstråd som Feliath pratade om igår. Typiskt en sådan där tråd som jag inte vågar starta om det skulle hända mycket intressanta saker på forumet.

Troberg

Sinister eater
Re: Nuclear War-effekter. [OT]

Har någon här spelat Nuclear War till Amigan?
Finns till PC också! Dessutom är det så gammalt att även om det formellt sett är lite olagligt att tanka hem en kopia så är det i praktiken bara ett OK sätt att bevara spelhistoria.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Bikttrådar suger!

Jag väl egentligen inte heller särskilt förtjust i den typ av navelskåderi som wrnu så ofta ägnar sig åt(även om jag själv också deltar i det). Det blir så internt, gnällig, kontraproduktivt, tråkigt och föga rollspelsrelaterat. De flesta som är här i krokarna har väl ändå följande punkter rätt högt på sin prioritetslista: Spela rollspel, prata om rollspel och konstrurera rollspel? Kanske börjar en viss forum-blasé inträda när man varit på forumet ett tag och sett precis allting? Jag börjar i alla fall störa mig en del både på allmänn gnällighet, nörderi och självbelåtenhet, något som jag inte alls gjorde i samma utsträckning tidigare.

Och sedär! Nu har ni fått mig också att börja gnälla och gnöla, era jävlar! :gremlaugh:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Varför stannar DU kvar?[långt, pms-igt]

" Redaktionen är lågmäld."

Det här kan jag hålla med om. De gör säkert ett fantastiskt jobb, men de borde synas i fler sammanhang än bara trådlåsningar. De ger överlag ett alldeles för passivt intryck. Jag hoppas att dock att inte någon spårar ur när de läser detta och tar det som ett personangrepp mot hela redaktionen, vilket har hänt för.

Rising

Vila i frid

Vad jag saknade i ditt första inlägg var bristen på konkretism - du tar upp en hel del saker du stör dig på, du motiverar bra varför du stör dig på dem men då de flesta är fullt naturliga så missar du att redogöra vad man faktiskt kan göra åt dem.
Amen jag vill inte föreläsa om hur andra ska skriva sina inlägg. Då hade det ju blivit nya regler att förhålla sig till. Jag har lite svårt för sådant; det är därför jag aldrig klagar på stavning. De som stavar illa är medvetna om detta, och man får lita på att de gör så gott de kan. Jag själv stavar illa (särskilt engelska), men när sådana saker påpekas och trycks ner i ansiktet på en så tycker jag typ att det är bättre att ta timeout från forumet helt och hållet. Så, nej, jag vill inte klassificera korta, märkvärdiga svar (till exempel) som ett brott eller ett fel som man kan lösa. Jag vill bara ifrågasätta om det alltid är berättigat. Öka medvetandet om hur de kan uppfattas.

Jag gillar när folk uppmärksammar mig på att jag är pladdrig. Jag hade inte velat se någon regel i stil med att "du får inte skriva inlägg som är större än si och så!" men jag tar ändå till mig av kritiken.

Ibland är det bästa man kan göra åt ett problem att låta bli att försöka lösa det.

/Rising
som avslutade med en kort, märkvärdig replik.

Troberg

Sinister eater

" Redaktionen är lågmäld."

Det här kan jag hålla med om. De gör säkert ett fantastiskt jobb, men de borde synas i fler sammanhang än bara trådlåsningar.
Det här är en intressant tanke. Den enda respons redaktionen kan ge just nu är låsningar och varningar och liknande, dvs smisk på fingrarna. Skulle man kunna hitta på något system där redaktionen kunde dela ut lite beröm också? Om man startar en bra tråd eller skriver ett lysande inlägg, skulle man kunna bli tilldelad en "guldstjärna" och sedan håller systemet reda på hur många man (OK, andra än jag då...) fått? För att göra det mindre dramatiskt så kan man vara relativt frikostig med "guldstjärnorna", dels för att man inte ska känna att man måste prestera något i Nobel-klass, dels för att undvika tjat.

Det skulle varit motiverande för forumsdeltagarna och det skulle antagligen göra det roligare att vara admin.

Naturligtvis behöver det inte se ut precis så här, men någon mekanism för positiv feedback hade varit kul.

Vad tycks?

Johan K

Gammal & dryg
Re: Håller med

Ingen som har något positivt att skriva?
Det, om något, är lätt måste jag säga !! :gremlaugh:
Måste ju säga att det är allt som oftast synnerligt trevligt hät ! mån får ju en hel del goda idéer, goda skratt & träffa en hela massa olika personer !!
Sedan så måste man ju lyfta på hatten till de som jobbar på den här sidan !!

/ Johan k, som får besök av Dartanjang(eller hur nu det stavas) från forumet idag !!

Rising

Vila i frid

Skulle man kunna hitta på något system där redaktionen kunde dela ut lite beröm också? Om man startar en bra tråd eller skriver ett lysande inlägg, skulle man kunna bli tilldelad en "guldstjärna" och sedan håller systemet reda på hur många man (OK, andra än jag då...) fått?
Bra tanke, även om jag inte gillar guldstjärnor i sig, eftersom de liksom inte har någon egentlig betydelse. Men något jag kom på när jag läste ditt inlägg var om det var upp till moderatorerna att exempelvis utse "topplistan" på Informationssidan eller om det redan på framsidan fanns en lista med "moderatorerna rekommenderar:"-inlägg som kunde inbjuda strösurfare till att hitta några av godbitarna på forumen.

Nu tror jag iofs inte att det kommer ske här, men jag gissar att du pekat på något viktigt: Att ge moderatorer funktioner som är trevliga, så att de inte bara kan agera genom att sätta p för tråkigheter (vilket ofta uppfattas som tråkigt i sig).

Troberg

Sinister eater

Nu tror jag iofs inte att det kommer ske här, men jag gissar att du pekat på något viktigt: Att ge moderatorer funktioner som är trevliga, så att de inte bara kan agera genom att sätta p för tråkigheter (vilket ofta uppfattas som tråkigt i sig).
Japp, det var tanken. Att ge dem en morot också, inte bara en piska (och jag menar inte det på något slags udda sexuellt sätt). Guldstjärnesnacket var mest för att få fram principen.