När jag började spela fanns det ingen "värld" till Drakar, efter ett tag började Eber Altor ta form och jag var ltie frågande till vad det skulle vara bra för, det var ju roligare att rita kartorna själv. Sedan köpte jag Mutant och i början var även där världen rätt difus... men så kom Mutant 2 och fick oss att skratta högt på tunnelbanan över att Skåne var en egen nation (skyller på min unga ålder). Återigen hade någon gjort en värld som jag inte behövde... Det har för mig följts av "Nya" Mutant som jag skräddade om, massa egna världar och så snubblade jag ett BSK över Castel Falkenstein som hade en värld som jag faktiskt ville spela i (nu grunnar jag efter använt den ett bra tag tidigare att modda om hela dess USA, men det är en parantes).
Sedan har jag stött på dem som är tvärt om och som är totalt trogna vissa världar och som vill frälsa hela världen att spela i en specefik miljö. Vissa D&Dvärldar har stått ut mest tydligt, men även saker som t. ex WoDs tolkningar av världen.
Och i ett tredje hörn har vi de spel som baserar sig på färdiga spel. Jag nappade inte helt på SoRR just därför, medan andra verkar ha valt det just för världen.
Så vad jag är nyfiken på:
Är det viktigt för er att ni spelar i samma värld som andra spelare i? Och varför eller varför inte?
För själv är det så sällan jag bryr mig och oftast föredrar jag att bygga min egna setting.
Sedan har jag stött på dem som är tvärt om och som är totalt trogna vissa världar och som vill frälsa hela världen att spela i en specefik miljö. Vissa D&Dvärldar har stått ut mest tydligt, men även saker som t. ex WoDs tolkningar av världen.
Och i ett tredje hörn har vi de spel som baserar sig på färdiga spel. Jag nappade inte helt på SoRR just därför, medan andra verkar ha valt det just för världen.
Så vad jag är nyfiken på:
Är det viktigt för er att ni spelar i samma värld som andra spelare i? Och varför eller varför inte?
För själv är det så sällan jag bryr mig och oftast föredrar jag att bygga min egna setting.