Nekromanti Saningen måste fram!!

Krille

Super Moderator
Intersections in real time

"Låter inte som ett visdoms ord utan snarare som en order"

Det är inte ett visdomsord eller en order, utan ett citat från Babylon 5-avsnittet "Intersections in real time". Ingenting mer.

Sodivra

Champion
Vad jag tycker.

Jag kan hålla med dig om att det började som en petitess, men jag tycker inte att Dante överdrev. Visst, det skulle säkert vara BRA om han var väldigt trevlig och så, men han har absolut ingen skyldighet att göra detta, och det tänker inte JAG kräva av honom iallafall.
Att man inte vill ha könshumor i signaturerna kan jag också känna sympati för, det är inte alla som gillar det. Hmm, nu låter jag verkligen som en gammal moraltant, men som moderator har man rätt att slippa könshumor på "sitt forum" om man nu vill det.
Att det sedan växte sig stort stämmer men jag tycker KNAPPAST att detta är Dantes fel. Doedinan började med att larva sig och låtsas som han inte förstod anvisningarna, påminde verkligen om en obstinat liten 10-åring. Sedan så la han in Dantes namn i sin signatur, så att det ser ut som om Dante pillat på den. Så gör man bara inte. Det är ju förtal att påstå att Dante har ändrat i hans signatur, och att det ska vara en annan Dante som har gjort det är ju så löjligt att.. ja, mer exempel på 10-årslogik. När sedan Doedinan helt klart BAD om att bli avstängd, han fortsatte ju med sina ordvrängande 10-årsfilosofi, och sa ju rakt ut att han sket i vad moderaterna tyckte, fastän det skulle innebära att han blev avstängd.

Legioth

Swordsman
Jag ser ett mönster!!!

Detta har jag observerat efter en analys av denna tråd:

Ens sympati för moderatorerna är direkt proportionellt mot antalet inlägg man har skrivt här på forumet.

Vi tolkar vidare och kommer fram till att ju längre man varit aktiv (=många inlägg) på forumet, destom mer håller man med moderatorerna.

Sedan kan man fundera på varför en längre aktivitetstid leder till de åsikter som de enligt min analys leder till.
Jag ser 4 möjligheter:
1) Man har varit med länge, och därför inser att moderatorernas arbete är av godo (erfarenhet)
2) Ju längre tid man varit med desto äldre är man, vilket leder till att man är mera lugn och sansad, och man har också mera erfarenhet av livet (förstånd)
3) De som varit med länge har haft möjlighet att vara med länge eftersom de som jäklas med moderatorerna inte kan vara med länge. (jfr Darwin)
4) De som varit med länge tror sig ha en möjlighet att själva bli moderatörer, dörför försöker de göra sig till inför dem. (fjäsk)

Självklart kan det finns undantag också, men det brukar vara undantagen som bekräftar regeln.

Rickard

Urverk speldesign
Klockren...

...observation, Legioth..

Själv kan jag bara instämma på punkt 1 ø 2.. De "gamla" användarna hjälper nog gärna till och kväser den nya, rebelliska snorvalparna som försöker sätta sig upp mot (för dem, inbillade) "storheten"... Vad vissa inte fattat är att moderatorerna sitter här för skojs skull.. Det är t.ex. folk som Gardener (antar jag) som har startat forumet och ser till att vi har tillgång till det..
rollspel.nu:s forum är inte en tillgång som har funnits hela tiden och som man inte kan ta för given.. Det är lätt att vissa glömmer det, liksom telefonkataloger och bussar som vissa pajar för skojs skull.. "De kommer ju alltid att finnas ändå."

Själv skulle jag inte vilja se någon sabba mitt verk som jag har gjort.. Lika lite tror jag moderatorerna vill det med sitt "verk"..

Doedinan, gör likt en liten unge och, försöker balansera på gränsen, för att ev. töja på den.. När han senare får sig en näsbränna så borde han inte klaga på den som har satt upp gränsen..

Med "Förpubertal underlivshumor klarar vi oss utan på detta forum." tycker jag Dante gör sig klar över vad han menar.. Det Doedinan senare gör är att försöker tänja på gränsen..

/[color:448800]Han</font color=448800> som nog inte skulle vilja vara moderator för all skit som de får

Elder Girov

Swordsman
Re: Det roligaste på länge ...

Jag håller faktiskt helt med dig. Skälet till att jag stöder Doedinan helt ut är att han blir bannad för att han hade en signatur som vissa stötte sig på. Vad fan är det om inte ren och skär censurfascism? Dessutom, har någon på detta forum upplevt oralsex? Jag lovar att det varken är "stötande", "äckligt" eller "osmakligt". Såvida alla har tvättat sig ordentligt, åtminstone... /images/icons/wink.gif

Elder Girov

Swordsman
Ironi, eller inte...

Ibland är det lite så det känns här på forumen. Nog för att ni ställer upp med server, forum och tid utan synbart vinstintresse, men det måste väl ändå vara ett forum för användarna?

Om vi går tillbaka till alltings början, "Doedinan pekar mot sitt skrev, SUG!", vad är det egentligen som är så hemskt? Alla turer efter det handlar ju egentligen bara om Dante's stolthet (vägran att låta Doedinan ha hans användarnamn i signaturen) och Doedinans stolthet (vägran att ta bort användarnamnet från signaturen).

Pudelns kärna är ju att man på detta forum inte får ha en signatur med anspelningar på (oral)sex. Är inte det en smula sjukt? Signaturen ifråga är ju dessutom ett citat, måhända inte ett som nått lika många som ditt, men skillnaden på oralsex och fascism är ju rätt stor...

Legioth

Swordsman
Kan tillägga...

...med att det var nr 1&2 som jag hade i åtanke då jag skrev inlägget, men sedan satte jag dir en 3:a och 4:a också så att "rebellerna" skulle ha nåhot att gotta sig åt.

<hr>Det var det seriösa, nu måste vi skämta bort inlägget, annars skull det kännas lite väl alvarligt...
<hr>

För det är inte lätt att vara rebell, speciellet inte då en av deras "förkämpar" ått i graven :)

PS
Ni skall inte klaga på att forumet är långsamt förrän ni har provat det med ett 56K modem och samtidigt ladda mer filer med sammanlagt 5,5 Kb/sec.
Då är det långsamt
(här skulle egenligen DS komma, med eftersom jaj inte skrivit under texten fr PS:et så skulle det vara lite fel med att skriva under detta med Den Samme)

Krille

Super Moderator
Tre ordspråk för dagen

"Vad fan är det om inte ren och skär censurfascism?"

Det är censurfascism, på samma sätt som tidningsredaktörernas förbehåll att inte ta med inskickade insändare på insändarsidor är censurfascism. I många fall har tidningsredaktörer ännu sämre skäl (fel politisk åsikt, för lite plats, redaktören har PMS, whatever), men skriker folk "censurfascism" där?

Saken är så jefla simpel att det är skrämmande: detta forum är en tjänst som www.rollspel.nu tillhandahåller till användare. Därmed ställs visst redaktionellt ansvar på www.rollspel.nu. I det ansvaret ingår just att åtgärda saker som är stötande för andra.

Ställs vi nu i valet och kvalet att göra något åt en (1) person vars inlägg är stötande för ett antal andra (där antalet är större än ett) så talar matematiken sitt tydliga språk: "the needs of the many outweighs the needs of the few, or the one". Sorry, herr Otrevlig Användare: bättra sig eller försvinn.

Om herr Otrevlig Användare i sitt motspjärn mot denna tämligen matematiska logik går till att förolämpa redaktionen... tja, dags för nästa ordspråk: "skiten rinner neråt". Ajöss.

Så du får faktiskt ursäkta, men www.rollspel.nu är inte en demokratins högborg. Det är på sin höjd en rollspelens högborg, och i vilket fall som helst en tjänst som vissa personer tillhandahåller ca 3000 pers med målsättning att dessa 3000 ska trivas. För att det ska funka krävs en kasse regler. Följs inte dessa regler är det bara att pallra sig härifrån. Dagens sista ordspråk: "ta av dig skorna". Är det så onaturligt att som gäst visa respekt för sin värd? Är det så onaturligt att om gästen uppför sig illa så kastas han ut av värden? Eller du kanske tycker att det är trevligt att folk klampar omkring i ditt vardagsrum med skitiga och leriga kängor?

Elder Girov

Swordsman
Re: Tre ordspråk för dagen

Visst, det låter ju fint. Ponera då att flertalet användare inte bryr sig om vad andra har i sin signatur. Andra kanske t.o.m. roas av lite "förpubertal underlivshumor". Du nämnde en som hade beklagat sig privat till dig? OK, med de evigt ansvarskännande moderatorerna hamnar vi då strax under 10, eller?

Om jag snokar upp +10 personer, inklusive mig själv och Doedinan, som inte bryr sig eller roades av hans signatur, får han då vara med och leka med ovan nämnda signatur?

BTW, "redaktören har PMS", är inte det lite sexistiskt? Illa, illa...

Elder Girov

Swordsman
Å andra sidan, han ändrade ju signaturen till något som, i praktiken, kunde betytt vad fan som helst. Om någon som inte sett original-signaturen såg den modifierade, skulle bara hans/hennes frustrerade lilla hjärna kunna utläsa andemeningen. Problemet var ju bara att Dante satt djupt inne i sin "kuksugaruppmanings"-psykos, och kunde inte kompromissa det minsta lilla. Därav hela problemet.

Nog för att det är ganska roligt, men jag skulle nog inte välta gravstenar om jag inte fick. Förresten kul att se att du har sinne för proportioner.../images/icons/smile.gif

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Ursäkta, men ...

... du tycks ha missat att Doedinan blev avstängd på grund av att han medvetet provocerade och förolämpade mig i privat korrespondens (numer offentlig) samt försökte misskreditera mig på forumen med sin senaste signatur.

Jag ber tusen gånger om ursäkt ifall detta inte framgått tidigare. Jag ska försöka vara tydligare i framtiden.

Vänligen,

Krille

Super Moderator
Re: Ironi, eller inte...

"Nog för att ni ställer upp med server, forum och tid utan synbart vinstintresse, men det måste väl ändå vara ett forum för användarna?"

Japp. Kruxet är att det finns fler användare än Doedinan och du. Forumet är även till för dessa andra. Eftersom de flesta andra tar av sig skorna innan de går in i vardagsrummet så tror jag att de (och de som städar efteråt) uppskattar om ni också gör det.

"vägran att låta Doedinan ha hans användarnamn i signaturen"

Inte riktigt så enkelt. Dante uppfattade det som att Doedinan lade till "Edit: Dante was here" med syfte att misskreditera honom. Jag håller med. Det handlar inte om att Dante inte vill att Doedinan ska ha Dantes användarnamn i signaturen, utan att Dante inte vill att Doedinan ska misskreditera Dante.

"Pudelns kärna är ju att man på detta forum inte får ha en signatur med anspelningar på (oral)sex."

...eftersom fler personer tar illa upp av interna skämt (och därmed skämt som inte uppfattas av utomstående, dvs alla de andra 2998 personerna på forumet) i form av sexuella uppmaningar/befallningar än av hänvisningar till citat från litterära/cineastiska verk som tar uppfascism.

"Är inte det en smula sjukt?"

Du får ursäkta mig, men jag tycker inte att tanken på att på Doedinans befallning suga av honom är särskilt trevlig. Vad din sexuella läggning är får stå för dig, men det faller inte inom ramen för min.

Krille

Super Moderator
Ta av dig skorna

"Ponera då att flertalet användare inte bryr sig om vad andra har i sin signatur."

So what? Så länge som det finns folk som tar illa upp så kommer det inte tillåtas. Det är enklare för er som har prepubertal underlivshumor att klara er utan den, än det är för de som tar illa upp av den att stå ut med den.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Ta av dig skorna

Precis likadant som att man inte kan låta tio ha hund i en lägenhet md en hundalergiker...

Anders

Hero
En stilla undran

Måste bara fråga dig Krille och andra moderatorer som läser detta inlägg hur ni ställer er till att du gång på gång använder ordet massuppfittning och att du använt ordet hästgenitalier för att beskriva ett regelavsnitt i Vampire. Det är på samma nivå som ordet kuk enligt min mening. Eftersom jag flera gånger tyckt det varit svårt att se var nivån ligger på forumet ligger vore det trevligt att få förklarat vad skillnaden är mellan det du skrivit och det Doedinan skrivit. Eller du kanske fått varningar med privat meddelande?

Arcana

Krille

Super Moderator
Re: En stilla undran

"Det är på samma nivå som ordet kuk enligt min mening."

Då har du konstig grammatik. En direkt uppmaning ("sug!") finner jag klart mycket otrevligare än en tämligen uppenbar ordvits ("massuppfittning") och en medicinsk omskrivning av ett tämligen modernt sätt att uttrycka att någonting är dåligt ("ngt suger hästgenitalier"). Fast det kanske bara är jag som tar illa upp av direkta befallningar till oralsex av och med vilt främmande människor.

Sen har jag, mig veterligen, inte förolämpat dig, kallat dig för slut i huvudet, eller smutskastat dig genom att stoppa in "Edit: Arcana was here" i syfte att få det att se ut som att du censurerar mig när jag inte gör det, när du har tagit illa upp av massuppfittningar och hästgenitalier och bett mig sluta med det.

Tillsägelserna kom för att Doedinan använde en osmaklig signatur. Varningarna kom för att Doedinan smutskastade Dante genom att få det att verka som att Dante ändrade Doedinans inlägg. Avstängningen kom för att Doedinan förolämpade Dante. Det är det som är skillnaden.

Anders

Hero

”Då har du konstig grammatik.”

Nix, jag skrev att det var på samma nivå som ”kuk”, inte som ”sug kuk”. Tydligen undrade Doedinan om det var OK om han tog bort ”sug” från signaturen men det var det inte (för Dante). Alltså var det tydligen inte OK att skriva ”kuk” heller. Ordet ”kuk” tycker jag är på samma nivå som ”hästgenitalier” och ”fitta”. Kan tillägga att jag inte är intresserad av att läsa något av de nämnda orden här på forumet, även om jag inte reagerar så som du och Dante verkar göra.
Hur skulle förresten du ställt dig till Doedinans signatur om han tagit bort ”sug” men haft kvar resten?

”Sen har jag, mig veterligen, inte förolämpat dig, kallat dig för slut i huvudet, eller smutskastat dig genom att stoppa in "Edit: Arcana was here" i syfte att få det att se ut som att du censurerar mig när jag inte gör det, när du har tagit illa upp av massuppfittningar och hästgenitalier och bett mig sluta med det.”

Öh, nä, har jag påstått det eller? Jag försöker bara få lite klarhet i vilka ord och uttryck som är godkända på forumet och vilka som inte är det (någon hel ordlista behövs dock inte...), resten av konflikten har jag inte kommenterat. Eftersom inte heller xxxx var godkänt tycker jag det är motiverat att försöka ta reda på vad som gäller.

Arcana

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Jag ger Dante mitt oreserverade stöd!

Jag med, som ni kan se på mina svar!

Krille

Super Moderator

"Jag försöker bara få lite klarhet i vilka ord och uttryck som är godkända på forumet och vilka som inte är det (någon hel ordlista behövs dock inte...), resten av konflikten har jag inte kommenterat. Eftersom inte heller xxxx var godkänt tycker jag det är motiverat att försöka ta reda på vad som gäller."

Det handlar inte om ord, utan om uppträdande.

Man befaller inte folk att utöva oralsex med dem. Man kärvar inte när man får en uppmaning om att låta bli med sådana befallningar. Och man förolämpar inte den som ger uppmaningen.

Taskigt uppträdande, helt enkelt. As simple as that.