Nekromanti Saningen måste fram!!

Nightowl

Champion
Observationer...

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Doedinan, gör likt en liten unge och, försöker balansera på gränsen, för att ev. töja på den.. När han senare får sig en näsbränna så borde han inte klaga på den som har satt upp gränsen..

<hr></blockquote>

Nå, man måste ju ha rätt att försöka klaga i alla fall. Personligen tycker jag Doedinan betett sig ganska tölpaktigt, men han måste väl får protestera - och det har han ju fått. Om det verkligen rått en illasinnad diktatur här kunde ju Dante låst tråden...

En liten observation:

Viss erfarenhet som lärare, mobbad elev och mobbande (jodå, sent skall syndarn vakna) elev har jag lärt mig att de som allra högst skriker på sina rättigheter, och vrålar om hur utsatta de är, och hur synd de är om dem, är de som själva inte bryr sig om andras rättigheter, och gärna utsätter andra för otrevliga saker, och egentligen saknar förmågan att förstå att andra kan ta illa vid sig av saker de gör.

Den som verkligen blivit förorättad helt oförskyllt beter sig på ett annat sätt.

Så jag ber om ursäkt, Doedinan, om jag dömer dig något på förhand i det här sammanhanget. Det stinker ganska illa, men det kan faktiskt vara jag som har skit i näsan... (jag är ju inte heller ofelbar och skulle knappast bli någon bra censor...)

Nightowl

Anders

Hero
Men alltså...

”Det hela är rätt så enkelt, för man en diskussion så ger man sig inte in på personangrepp. Att säga saker som ”jag tror inte du riktigt har koll på det där” är OK. Det är artigt, och visar på att jag inte delar din ståndpunkt. Men att börja kalla andra användare eller moderatorer för handikappad, dryg eller kass, är inte OK. Det är personangrepp.”

Håller med. Eftersom det verkar som om det jag skrivit i mina två inlägg missförståtts (trots att de i mitt tycke är tydliga) så vill jag noga poängtera:

Jag har inte skrivit att Dante skulle gjort något fel.
Jag har inte tagit Doedinan signaturer eller meddelanden till Dante i försvar.

Jag har skrivit att jag inte riktigt ser någon konsekvent linje för vilka ord som är OK och vilka som inte är OK. Jag undrar varför orden ”fitta” och ”hästgenitalier” är OK när inte ”kuk” är det. Eventuella personangrepp och provokationer var som jag förstår det en följd av ordbruket, och det är ordbruket jag undrar över, följderna det fick i det aktuella ämnet har jag inte sagt något om.

Arcana

Anders

Hero
Re: En stilla undran

Då är läget alltså såhär som jag fattar det: Man får använda runda ord av den typ som diskuterats här, men inte på ett sånt sätt eller i ett sånt sammanhang att de kan uppfattas som en direkt provokation mot läsaren eller anspela på ett tidigare sammanhang där läsaren provoceras. Doedinans andra förslag på signatur där ”sug” inte var med hade varit OK om det inte föregåtts av den tidigare signaturen.

Arcana

DiCif3r

Veteran
Re: Vad jag tycker.

Så användarna har en skyldighet att vara trevliga mot moderatorerna medan moderatorerna ska få vara otrevliga?
Det märks att du aldrig jobbat som support eller moderator själv, man kan inte vara otrevlig mot kunden/användarna iom att detta slår tillbaka på en själv samt att man verkar ganska oseriös.
Jag sa inte att det var Dantes fel att det blivit stort utan att det låg hos båda.
Dante ändrade Doedinans signatur, sedan hur man läste det som Doedinan sedan la till är juh upp till var och ens tolkning.
Jag tänker inte yttra mig om hur specifika personer tänker men alla har olika logik, det du anser är löjligt tänkande kanske nån annan anser något annat om, sedan kan man juh sätta sig in i bådas ställe och begrunda det därifrån men man får ändå bara fram vad man själv skulle göra i den situationen.

Jag anser iaf att båda har sitt ansvar, en som moderator och en som användare och jag tycker inte att någon av dem gjorde ett speciellt bra jobb, iaf inte från hur jag ser det och själv skulle handla (Självklart ser säkert de själva det på ett annat sätt).

G

Guest

Guest

Jag har aldrig förlämpat någon, jag skrev en gång att jag tyckta att han var dum i huvet för att han banade mig för jag hade skrivit "doedinan peckar mott sitt XXXX, - SUG" ..

Och om dante skriver massa saker i min profil tycker jag att han får stå sit kast ....

PartyBoy aka Doedinan

Elder Girov

Swordsman
Vad fint då...

Min morsa säger "kuk", "fitta", "hora", "knulla" etc. dagligen, både i mitt sällskap och på jobbet. Hon är lärare på vårdgymnasium, och där är det ingen som tjafsar, tvärtom. Intressant, eller hur?

Elder Girov

Swordsman
Re: Ursäkta, men ...

I skrivande stund minns jag varken förolämpningar eller provokationer från Doedinan (jag har förmodligen fel, jag är ju inte moderator), men däremot minns jag ditt inledningsmeddelande. Som sagt, du satte tonen ganska fint. Hade jag fått ett liknande meddelande hade jag bett dig fara åt helvete.

Elder Girov

Swordsman
Re: Ironi, eller inte...

"...med syfte att misskreditera honom. Jag håller med."

Mhm, men har ni frågat Doedinan om det var syftet? Det skulle ju kunna vara så att era små konbstnärsjälar överreagerar...

"...eftersom fler personer tar illa upp av interna skämt..."

Aha, så nu ska man även passa sig jävligt noga när man skämtar? Hur ska man kunna veta var gränsen går? Doedinan hade ju uppenbarligen ingen aning om att hans signatur jkunde väcka anstöt. Medges att få andra har sexuella anspelningar i sina signaturer, men det kanske beror på annat än att de tänkte "ojoj, så kan jag ju inte skriva, för då kommer någon bli ledsen och kinkig". Man kanske inte bara har upplevt något som var både roligt och sexuellt till naturen (OBS. ingen som helst pik, jag vet ju nu hur känsliga ni är)?

"Doedinans befallning suga av honom"

Befallning? Själv tycker jag det mer liknar en uppmaning... Dessutom kan man ju skita i att leta upp honom, gå någonstans avskiljt och suga hans kuk. Lättast är väl kanske att bara läsa nästa inlägg?

jbergman

Veteran
Re: Ironi, eller inte...

Kruxet är att det finns fler användare än Doedinan och du. Forumet är även till för dessa andra.

Ja, det låter ju bra... Men på vilket sätt menar du att Doedinans signatur hindrar dessa andra användare från att använda forumet?

Dante uppfattade det som att Doedinan lade till "Edit: Dante was here" med syfte att misskreditera honom.

Det är mycket snack om misskrediterande just nu, och jag måste faktiskt beundra er för er historieomskrivning. Att det stod "Edit: Dante was here" var ett klargörande, och det var helt sant. Att Dante sedan inte klarade av att sanningen offentliggjordes och därför svarade med att använda sin makt till att hämnas på Doedinan är bara pinsamt för rollspel.nu.

/Jakob

Elder Girov

Swordsman

Mest undrar jag hur det känns att ha gått igenom så mycket jidder och tjafs för att banna dig (trots redaktionens l££7|\|3$$ tog det ju ett tag /images/icons/laugh.gif), när du dagen efter har ett nytt konto...

jbergman

Veteran
Re: Ta av dig skorna

Så länge som det finns folk som tar illa upp så kommer det inte tillåtas.

Vilken härlig inställning! Jag vet att det finns folk som inte gillar invandrare, så dem skall vi köra ut ur landet. Jag vet att finns fok som inte gillar homosexuella, så dem skall vi skjuta. Jag vet att det finns folk som inte gillar rollspel, så dem skall vi förbjuda. Jag vet att det finns folk som inte gillar moderatorer, så dem skall vi dränka i havet. Och det bara fortsätter...

/Jakob

Elder Girov

Swordsman
Re: Ta av dig skorna

Men var det inte så att gruppen kommer före individen? Om majoriteten, av dem som faktiskt bryr sig, tycker att signaturen är rolig borde den väl få vara kvar?

jbergman

Veteran
Re: Tre ordspråk för dagen

detta forum är en tjänst som www.rollspel.nu tillhandahåller till användare.

Så var vi där igen. Representanter för rollspel.nu drar fram det gamla goda argumentet att eftersom de är så snälla och erbjuder denna tjänst helt gratis så skall alla kritiker hålla käft. Och så var det med det.

/Jakob

Elder Girov

Swordsman
Jag är böjd att hålla med.

Båda parter kunde ha skött det här snyggare, men Dante har ändå det yttersta ansvaret att föregå med gott exempel.

jbergman

Veteran
Re: Jag ger Dante mitt oreserverade stöd!

Men att börja kalla andra användare eller moderatorer för handikappad, dryg eller kass, är inte OK. Det är personangrepp.

Jaha? Nu när både Doedinan och Dante har varit så snälla att offentliggöra sin privata korrespondens här på forumet så har ju alla kunnat se att Doedinan inte har gjort sig skyldig till något av ovanstående. Dina fullständigt ogrundade kommentarer är bara dryga.

Detta har inte Doedinan inte gjort utan han har valt att fortsätta trakassera Dante.

En intressant syn på saken. Du tycker inte att det är Dante som har trakasserat Doedinan då? Om någon började ändra vilt i min profil och komma med fåniga anklagelser mot mig så skulle jag vara den som kände sig trakasserad.

Det är inte på grund utav ordvalet, som han är avstängd utan för att väljer att vara direkt otrevlig och inte vill göra bättring.

Aha! Så du säger att det inte alls var Doedinans signatur som fick honom bannad, utan det faktum att han hade privata åsikter som Dante ogillade och därför svarade på genom stänga av honom. Då är vi ju helt ense!

Fortgår det beteendet så slutar folk att komma till forumet och forumet dör ut.

Om ovanstående hade handlat om modereringen så hade jag gett dig två tummar upp. Nu blir det istället en tumme i *piiiip*. Edit: Moral Majority was here.

/Jakob

jbergman

Veteran
Re: Jag kan bara tala för mig själv

Nämen så intressant att höra hur din mor tycker att man skall använda svordomar och könsord! Behöver jag säga att jag inte håller med henne?

Helst skall det vara något ovanligt och gärna fyndigt.

Oj oj, kan det bli mer klämkäckt?

Däremot att använda det som substitut för andra mycket lämpligare ord. Ungefär som vissa använder ”Fuck” på samma sätt som smurfarna använder smurfa, är ett tecken på dåligt språk.

Och vem bestämmer vad som är ett "mycket lämpligare ord"? Språkpolisen? Svenska Akademien? Du? Jag skulle gärna kalla dig dryg, men jag vet inte om jag vågar.

Redan de gamla grekerna klagade över de vanvördiga ungdomarna...

/Jakob

Widde

Warrior
Tre enkla val

<blockquote><font size=1>In reply to:</font><hr>

Representanter för rollspel.nu drar fram det gamla goda argumentet att eftersom de är så snälla och erbjuder denna tjänst helt gratis så skall alla kritiker hålla käft.

<hr></blockquote>

Inte hålla käft, men kanske uppvisa lite vanligt folkvett, och antingen
1. följa reglerna för detta forum.
2. i alla fall inte vara ohövlig.
eller
3. gå till något forum utan regler och vara ohövlig där.

Är man däremot nöjd med moderatorernas arbete så kan man stanna kvar här.
Det tänker jag göra.

Däremot är detta den sista kommentaren från mig i hela den här tråden. Jag har nämligen viktigare saker att älta om.
Rollspel, till exempel.

Fridens

-W