Nekromanti Saningen måste fram!!

Hasse

Hero
Re: Ironi, eller inte...

"Aha, så nu ska man även passa sig jävligt noga när man skämtar? Hur ska man kunna veta var gränsen går?"

Det är inte svårt, om den som skämtet är riktat till säger att det inte var roligt eller att den tog illa upp av "skämtet" så var det inget skämt. I Doedinans fall med hans signatur så är det alltså inte han själv som avgör var gränsen går eller om någon överreagerar vilket innebär att om så endast en enda forumanvändare skriver ett privat meddelande till de som sköter sidan att han/hon tar illa vid sig och känner sig förolämpad eller kränkt av hans signatur så är det Doedinans skyldighet att ta bort sin signatur.

Hasse

Hero
"Och nu ser jag att Elder Girov har dragit upp det här, helt enligt vad vi trode så har dom låst tråden, sjukt, jag tycker dom missbrukar sina moderator poster å det grövste och jag upp manar alla att söka sig till nåt nytt forum för att idla,"

Jag måste bara säga att jag tycker Dante gjorde helt rätt. Den som missbrukat sina rättigheter är du inte Dante. Därför uppmanar jag istället alla att vara kvar på forumet.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Till alla som är mot moderatorerna!

Stick härifrån då! Det är abslout ingen som har tvingat er kvar här. Eller? Ni har möjlighet att välja. Inte fan väljer ni att stanna på denna hemska plats. Ni behöver inte ens fortsätta diskussionen för att slippa gå in här mer. Fast uppenbarligen är sidan bra nog för att göra en nya användare, så som Doedinan gjorde. Han skulle ju blivit glad av att bli bannad för det här är ju ett värdelöst forum som borde bojkottas.

G

Guest

Guest
Ta det lungt lilla grisen

Jag anser inte att forumet är värde löst, jag anser att Dante gjort fel, och Krille har ljugit och har fel. Jag tänker stå för min sak och bevisa det ock så ...

G

Guest

Guest
Nu hittar du på ...

Tycker Krille
"Sen har jag, mig veterligen, inte förolämpat dig, kallat dig för slut i huvudet, eller smutskastat dig genom att stoppa in "Edit: Arcana was here" i syfte att få det att se ut som att du censurerar mig när jag inte gör det, när du har tagit illa upp av massuppfittningar och hästgenitalier och bett mig sluta med det."

Men nu får du väl ta och hejda dig, jag har väl alldrig smuts kastat någon. Dante gick in och ändrade på mitt orginal medelande, han tog bort det. Först från början så trode jag att han skulle tycka det var en kul gerj, att det stof "Edit:Dante whas here", jag förstår inte varför alla tycker att jag har "smutskastat" honom ... Att smutskasta någon gör man väl genom att skriva osaningar det har ju jag alldrig gjort ...

G

Guest

Guest
Låsta trådar

Jag Girov och Jbergman, tror jag det var tog upp det här tidigare till diskution, då låste man tråden direkt utan någon egentlig orsak, sen har man låst för att slutligen ta bort tråden som handlar om samma sack ett fler tal gånger .. Enda anledningen till att dom iinte gör detnu var hur jag startande denna tråd, det skulle se väldigt konstigt ut i fal dom tog bort den ..

Anders

Hero
Re: Till alla som är mot moderatorerna!

”Stick härifrån då! Det är abslout ingen som har tvingat er kvar här. Eller? Ni har möjlighet att välja.”

Självklart kan folk välja själva om de vill vara på forumet eller inte. Dock finns det väl inget som hindrar att man ändå kan ha åsikter om vad som skulle göra forumet bättre och hur det borde fungera istället. I listan över forum står det ju på www.rollspel.nu-forumet att ”Här kan ni ge synpunkter eller förslag, eller varför inte berömma de hårt arbetande redaktörerna?:)”. Detta tycker jag tyder på att moderatorerna är intresserade av att höra folks åsikter. Sen är det ju upp till moderatorerna att avgöra hur mycket de vill anpassa sig efter synpunkterna som framförs. I det här fallet verkar det som om de flesta tycker att de fattat rätt beslut och det måste ju vara bra för dem att veta om en liknande situation uppstår framöver. Hade 90% av deltagarna däremot skrivit ”usch, fy, moderatorerna har gjort helt fel” hade det varit läge att agera annorlunda.

Har man inställningen att ”du ska inte komma med några negativa synpunkter för det är minsann ingen som tvingar dig att vara med” tror jag man gör sig själv en otjänst. Jag kan dra paralleller till mitt rollspel som jag skrivit; hade jag bara sagt till mina polare att ”tyst med er, ingen tvingar er att spela” så hade jag definitivt gått miste om värdefulla synpunkter som gjort spelet bättre.

För övrigt tror jag inte det finns så mycket mer att säga i den här tråden utan att det är dags för folk att lägga ner stridsyxan. Jag tror inte fortsatt diskussion leder någon vart.

Arcana

Staffan

Myrmidon
Re: Jag kan bara tala för mig själv

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Redan de gamla grekerna klagade över de vanvördiga ungdomarna...

<hr></blockquote>

"Vår jord har degenererat i dessa senare tidevarv. Mutor och korruption är vanligt. Barn lyder inte längre sina föräldrar. Varje man vill skriva en bok, och världens ände är uppenbart på väg." - Assyrisk stentavla, ca 2700 f Kr.

Legioth

Swordsman
Re: Ta av dig skorna

Jag vet att det finns folk som inte gillar invandrare
Som olyckligtvis inte har något annat ställe att fara till utan att vissa humantiära grundprinciper förbigås, precis som att vissa etiska principer förbigås då man "uppmanar" till avsugning på en allmän plats

Jag vet att finns fok som inte gillar homosexuella
Men det är sällan som du möter en homoxesuell på stan (eller annan almän plats) som säger åt dig att suga något vid dennes underliv. Homosexuella förstår att man inte kan göra så, och om någon inte tål dem så får de bara accepterat att det finns sådanna människor, sålänge dessa homosexuella inte bryter mot någon lag, då bil det aktuellt att kasta ut dem ur samhället (eller in i fängelset)

Jag vet att det finns folk som inte gillar rollspel
Jag ockås, varför inte istället konstatera att jag vet sådana som inte gillar sådana som inte gillar rollspel, så alla rollspelshatare kan vi skicka till helvetet eller vad vi nu vill göra med dem. Probletet är bara att detta är ett fritt samhälle, som dock regleras av lagar, och därför måste det finnas personer med högre befogenheter, och dörför också större ansvar, som kan se till att alla följer lagarna.

Jag vet att det finns folk som inte gillar moderatorer
Lyckligtvis är det ganska lätt att undvika ställen där man kan träffa moderatorer, mycket enklare än att undvika att möta t.ex. homosexuella.

Sammanfattningvis kan jag säga att det finns mycket som man inte tål, men det är inte så mycket annat man klan göra åt det än att acceptera att det är som det är.

seinet

Swashbuckler
Re: Ta det lungt lilla grisen

Jag anser att du inte följt de uppmaningar du blivit ombedd att följa, du har protesterat och provocerat efter det att moderator Dante blivit nöjd (till slut). Allt som allt är det du som gjort fel, och som användare känner jag obehag då jag läser din nuvarande signatur (och det skulle jag även gjort om det vore självaste Gardener som haft den, så det är inget användarspecifikt obehag), som medskribent på detta forum ber jag dig vänligast att skriva ut hela den förkortning (då jag antar att det är en förkortning) som ordet står för.

Och om du skall bevisa det du står för, gör det då, men gör det genom att lägga fram all fakta och inte hålla tillbaks med stora (viktiga) delar som du gjorde i denna tråds huvudinlägg.

/Seinet Wintermute - Har en sådan där rolig laboration i matematik just nu (Mathematica)

Legioth

Swordsman
Personangrepp...

... är inte heller så trevligt, speciellt om man är inne på sin andra "chans" redan... (Jag hänvisar till "lilla grisen")

Men det med att Krille skulle ha ljugit, den har jag inte hört förr (Jag gissar att det finns någonstans i alla de textmassor som finnas härunder, men kan du kort berätta vad det går ut på?)

Legioth

Swordsman
Tolkning

Åtminstone jag tycker att det är litet av smutskastning att påstå att Dante skrivit något som egentligen du skrivit...

Då tänker jag på detta inlägg

Du påstår altså att Dante skrivit: Doedinan hoppar runt i en ring och slår sig själv i huvudet. "alla har blivit galna"

Krille

Super Moderator
Pälsdjur längst bak i bussen

"Om majoriteten, av dem som faktiskt bryr sig, tycker att signaturen är rolig borde den väl få vara kvar?"

Om majoriteten av de som inte är allergiska mot pälsdjur faktiskt inte bryr sig och tycker att pälsdjur är roliga så borde de få sitta var som helst i bussen, och inte bara längst bak?

Ska det vara så förgjordat svårt att visa hänsyn och folkvett? Eller är det någon form av politisk princip? "Min ohövlighet skyddas av YGL och TF så jag har fanimej rätt att vara hur ohövlig jag vill var jag vill, och ingen jävla moderator ska fanimej få rucka på min grundlagsskyddade ohövlighet!"

Sorry grabbs. Jag tänker vara tråkigt enkel och jordnära just nu, och strunta i högre lagmässiga svängar. Mitt jobb som moderator är att tänka på trevligheten här på forumet. Så ta av er skorna, ta pälsdjuren längst bak i bussen, släck cigaretten i rökfritt-avdelningen, och håll er till reglerna på forumen. Vill ni ha skorna på så gå ut, vill ni ha pälsdjur var ni vill så gå ut i skogen, vill ni röka var som helst så har ni en egen lägenhet och vill ni skita i reglerna så var god och gör det inte här.

Hur dessa principer kan vara svåra att förstå övergår mitt förstånd.

Elder Girov

Swordsman
Tveksamt.

Om "Edit: Dante was here", hade kommit innan resten av signaturen hade jag kunnat hålla med dig. Annars blir det ju väldigt konstigt med syftningar och så. Som det nu ser ut verkar det mer som om det bara står där.

Krille

Super Moderator
Re: Ironi, eller inte...

"Mhm, men har ni frågat Doedinan om det var syftet? Det skulle ju kunna vara så att era små konbstnärsjälar överreagerar..."

Snarare min folkvettssjäl.

"Doedinan hade ju uppenbarligen ingen aning om att hans signatur jkunde väcka anstöt."

Vilket var orsaken till att Dante sade till Doedinan och uppmanade honom att byta. Banningen kom senare.

Legioth

Swordsman
Tror du att...

..."servicen" skulla vara bättre eller sämre om de skulle få betalt för det, jag tror att de skulle vara nogrannare med att svensk lag osv skulle följas här för att minimera risken för att deras "arbetsgivare" skulle bli stämmd eller något i den stilen...

Sedan kan man ju också funder på hur detta forum skulle vara om moderatorerna skulle få betalt för vad de gör, detta skulle antagligen leda till att man som användare skulle få betala en liten slant för att få ta del av gemenskapen, då skulle ju förståss bara de som verkligen vill diskutera rollspel sitta här, istället för de som vill kritisera.

Legioth

Swordsman
Enligt Dante...

... hade han vid tidpunkten för inlägget som jag syftade på redna tagit bort "Edit: Dante was here" en gång, för att sedan se det dyka upp en gång till...

Legioth

Swordsman
Jag tror vi börjar få nog

Eller får någon mera ut något av att käbbla på om detta mera, uppenbarligen har båda partenra kommit med sin ståndpunkt, de intresserade har meddelat vilken sida de står på och det verkar som om vi har kommit in i ett dödläge. Ingen vill ge upp sin åsikt oberoende av hur överbevisad man är, det enda som sker är att man blir mer sura på varandra, problemet är bara det att alla vill ha sista ordet.
Jag föreslår att vi slutar diskutera detta för det spårar ur helt!
Jag är medveten om att vissa påstår att det är maningen att man skall uttrycka sin åsikt här på rollspel.nu forumet, men jag anser alla åsikter vara uttryckta.

Ta detta som en vnälig vädjan om att ge upp nu så kan vi alla känna oss lite lättade då man inte lägre behöver sitta och fundera på passande motartgument. Snälla

Krille

Super Moderator
Re: Låsta trådar

"Jag Girov och Jbergman, tror jag det var tog upp det här tidigare till diskution, då låste man tråden direkt utan någon egentlig orsak, sen har man låst för att slutligen ta bort tråden som handlar om samma sack ett fler tal gånger "

Tråden låstes för att deltråden inte har med DoD att göra och låg på DoD-forumet. Eftersom delar av tråden trots allt hade med DoD att göra och var intressant så lade jag upp en uppmaning att ta den nuvarande diskussionen i det här forumet istället, eller så skulle jag låsa tråden. Den uppmaningen följdes inte, och tråden låstes.

Den här tråden, som också dök upp på DoD-forumet, handlade dock enbart om detta ämne, varför den här tråden helt enkelt flyttades till det forum där den hör hemma. Även detta förfarande står i reglerna: "Alla inlägg ska även följa ämnet som diskuteras i forumet, och det ska diskuteras i det mest passande forumet. Hur träffmallen i Western fungerar ska diskuteras i Western-forumet, hjälp med att göra ett rollspel får man lättast från rollspelsmakande forumet." Ta saker i rätt forum, helt enkelt. Är det i fel forum flyttas eller stängs tråden.

Meddelandet om att den gamla tråden låstes står att läsa här och motivationen till att vi handlade som vi gjorde står här (läs sista stycket två gånger till).

Elder Girov

Swordsman
Missvisande liknelser.

Jag förstår inte varför du (och även Dante) inte kan hålla dig till ämnet. Det handlar inte om kypare, pälsallergiker eller marsmänniskor. Jag röker inte i min lägenhet, men jag bryr mig inte när Doedinan pekar på sitt skrev och säger "sug" i den. Skillnaden är att rök luktar illa länge, medan Doedinans ord inte gör det.

Det hela handlar om ett stycke text längst ned på en sida. Till skillnad från alla era exempel är ett stycke text (och särskilt det stycke som ni kukar ur över) helt harmlöst. Om man väljer att ta åt sig av det får man fan skylla sig själv om ens lilla fågelhjärta brister.

Du får gärna vara enkel och jordnära, men jag förbehåller mig som vanligt rätten att le i mjugg åt era vansinniga beslut.