solvebring
Superhero
Heta ökennätter blandat med sådant - är det inte vacker som snus? =)
Inte riktigt vad jag söker, kort sagt. =)anth said:Vänta en vecka och se om du tycker om John Carter
Det finns minst tre olika rollspel för den settingen.
Vore det inte trevligt om det fanns ett världsomfattande samfund med speciellt utsedda portalväktare som vaktade några speciella portaler runt om i världen mellan vilka man kan resa - till ett högt pris och på egen risk?solvebring said:Häftiga förslag, fast jag tänkte något som kunde finnas i hela världen, inte bara i de orientaliska länderna. Fast kanske borde varje del av världen ha "sin" grej.
Det tåls att fundera på. Jag mottager all input i denna fråga, liksom argument kring varför sådana transporter skulle vara bra/kul/dåliga/tråkiga.
Det lät ju som ett slit bara för att komma åt materialet men tackar för tipset. =)Skarpskytten said:Om du reggar dig på Giant in the Playground, går in på deras forum, sedan "Homebrew design" och slutligen "world building" och letar upp trådar som heter [Hourglass of Zihaja] så hittar du en komplett ökensetting till DnD 3.5 OCH 4 som är ... galet genomarbetad och fantastiskt häftig och har massor med monster och varelser och regeler för magi och ... jag vet inte om det är bra, men det är ambitiöst.
Sweet, det låter sannerligen inspirerande. Tänkte göra en egen karta ett tag men jag har inte orkat än och går allt vägen kommer vi att börja spela redan på torsdag, alternativt torsdag veckan efter. Om inte annat vore det bra med en tuff karta att rippa grunden från.Skarpskytten said:Men jag vill också minnas att de har bra, ganska korta texter om huvudragen i världen. Och en av de snyggaste fantasykartor som någonsin gjorts.
Eller så kan man helt enkelt Googla Hourglass of Zihaja och komma direkt dit.Skarpskytten said:Om du reggar dig på Giant in the Playground, går in på deras forum, sedan "Homebrew design" och slutligen "world building" och letar upp trådar som heter [Hourglass of Zihaja][...]
Nej, inte om den inte är för planerad, utan mer skissad. Några kartor, lite bakrundshistoria, korta beskrivningar av några viktiga platser, organisatoner och personer... typ. Det räcker.solvebring said:En tanke som just slog mig är: Är det att förstöra friheten och skaparlustan i OSG att sätta sig ned på det här viset och i alla fall halvt om halvt planera en utstakad spelvärld?
Varför inte ta båten. Grekisk mytologi är ofta grunden till allmän fantasy. Från Grekland till Egypten är det ca 60 mil vattenvägen. Från Egypten till Israel är det ca 100 mil. Seglar man cirka 8 mil om dagen tar en tripp till Egypten åtta dagar. Trippen till Israel tar 13 dagar. Det är väl tripper som rollpersonerna bör klara av. Jag tror det viktiga inte är avståndet utan att det är en annan kontinent med en annan kultur och ett annat klimat.solvebring said:Ja, och så en transportfråga mitt i det här virrvarret.
Okej, tack. Ska bör jag nog snart ha nog på fötterna/i tankarna.Arfert said:Nej, inte om den inte är för planerad, utan mer skissad. Några kartor, lite bakrundshistoria, korta beskrivningar av några viktiga platser, organisatoner och personer... typ. Det räcker.solvebring said:En tanke som just slog mig är: Är det att förstöra friheten och skaparlustan i OSG att sätta sig ned på det här viset och i alla fall halvt om halvt planera en utstakad spelvärld?
Jo, fast om vi snackar att dra från Egypten till Nordnorge så blir det ju en helt annan sak.Klaatu said:Varför inte ta båten. Grekisk mytologi är ofta grunden till allmän fantasy. Från Grekland till Egypten är det ca 60 mil vattenvägen. Från Egypten till Israel är det ca 100 mil. Seglar man cirka 8 mil om dagen tar en tripp till Egypten åtta dagar. Trippen till Israel tar 13 dagar. Det är väl tripper som rollpersonerna bör klara av. Jag tror det viktiga inte är avståndet utan att det är en annan kontinent med en annan kultur och ett annat klimat.solvebring said:Ja, och så en transportfråga mitt i det här virrvarret.
Det var svaret på den frågan. Jag skyller på dåliga internetskills.Cybot said:Eller så kan man helt enkelt Googla Hourglass of Zihaja och komma direkt dit.
Tack, det var just det jag undrade över men inte gjorde själv för att... jag vet inte.Skarpskytten said:Det var svaret på den frågan. Jag skyller på dåliga internetskills.Cybot said:Eller så kan man helt enkelt Googla Hourglass of Zihaja och komma direkt dit.