solvebring
Superhero
Ja, jag följde ju Märklighetstroget som numera har tagit pappaledigt. Annars så lyssnar jag faktiskt inte på några podcasts. Fast det handlar mest om att 1. Jag orkar inte leta. 2. Jag vet inte riktigt vad jag letar efter. 3. En del som jag tipsats om har bara vissa gratisavsnitt - till exempel mer kända författarpodcasts (vill jag halv minnas).
Kan du rekommendera mig någon trevlig rollspels-podcast?
OBS! Har du förövrigt andra podcasts att rekommendera, om till exempel författande och fiction (som jag gillar), så kan du väl PM:a dem istället för att kapa tråden. Tack!
Mina kriterier:
1. Casten ska handla om rollspel.
2. Casten får gärna vara bred*.
3. Den ska vara gratis och fullt nedladdningsbar.
4. Casten ska vara på svenska eller engelska.
5. ... Tja, tror nog det var allt faktiskt.
* Den får gärna handla om rollspelsteori, recensioner och allt möjligt. Kort sagt får casten hellre ta upp många olika saker än att vara strängt nischad. En podcast om bara ett spel är nog inte så intressant. Om jag inte spelar det spelet då. ... Indie känns för närvarande intressantare än trad, btw. Och nej, jag lirar inga amerikanska fantasy-klassiker (som t.ex. D&D), så det är totalt ointressant med D&D-casts. White Wolf är väl den kommersiella trad som intresserar mig just nu (vad jag vet).
Tack på förhand!
Kan du rekommendera mig någon trevlig rollspels-podcast?
OBS! Har du förövrigt andra podcasts att rekommendera, om till exempel författande och fiction (som jag gillar), så kan du väl PM:a dem istället för att kapa tråden. Tack!
Mina kriterier:
1. Casten ska handla om rollspel.
2. Casten får gärna vara bred*.
3. Den ska vara gratis och fullt nedladdningsbar.
4. Casten ska vara på svenska eller engelska.
5. ... Tja, tror nog det var allt faktiskt.
* Den får gärna handla om rollspelsteori, recensioner och allt möjligt. Kort sagt får casten hellre ta upp många olika saker än att vara strängt nischad. En podcast om bara ett spel är nog inte så intressant. Om jag inte spelar det spelet då. ... Indie känns för närvarande intressantare än trad, btw. Och nej, jag lirar inga amerikanska fantasy-klassiker (som t.ex. D&D), så det är totalt ointressant med D&D-casts. White Wolf är väl den kommersiella trad som intresserar mig just nu (vad jag vet).
Tack på förhand!