Jag kollade färdigheterna. De enda vi behöver ändra är Bågskytte till solid vapen projektiler, yxkämpe till plasma vapen, Långa vapen till fordon och knivkämpe till skepp. Sedan har vi kar fälltning för plasma/laser/monoedged svärd. Sköld är en plasma sköld som i Dune. Rustningar är som i Metroid eller Halo.
Dvärgarna är folk från låggravitationplaneter som därför är kortare och tuffare. De är giriga för att deras kultur är sådan pga att de är från före detta slavplaneter.
Alver är genmanipulerade människor i syfte att få fram telepatiska supersoldater, detta lämnade dem dock mentalt instabila och med "sorg".
Skepp är både vapen och rustning sammtidigt, det är så de fungerar. De kan också flyga snabbt men deras motorer tar en stund att "hoppa" till de hastigheterna vilket gör att det tar en runda för dem att flyga iväg under vilken deras motståndare kan skjuta eller slå på dem. Mechs och så fungerar likadant men utan snabbfarts grejen.
Magi är nu Psionics.
Vapen i utrustnings kapitlet görs om så här:
Svärd = Sci-fi svärd.
Yxor = plasma vapen.
Bågar = Vapen som skjuter solida projektiler, som de mänskliga vapnen i Halo.
Knivar = Sci-fi knivar.
Spjut och andra långa vapen = Öh... Gravitationsvapen!
Något mer som behöver ändras eller täckte jag in allt?