Hej PatrikLPatrikL said:Anon, alla resonerar givetvis utifrån sin horisont och sina erfarenheter. Tror du att du är representativ? Att du misshandlats så många gånger är oerghört tragiskt men du tror väl inte att det hör till vanligheterna. Där är du nog snarare en försvinnande liten minoritet.
Jag ångrar lite att jag skrev mitt inlägg, för jag borde ha förstått att det skulle missförstås. Jag tror att folk uppfattade poänger som jag egentligen inte hade (i varje fall inte avsiktligen). Jag menar t.ex. inte att jag är representativ, utan försökte snarare peka på en extrem som jag tror är raka motsatsen till många som deltar i den här debatten. Mitt fall är som sagt extremt, men det är nog inte så ovanligt som många tror.
(Dessutom satte jag mig ner och insåg att jag överdrivit det jag skrev, jag har nog inte alls blivit misshandlad tjugo gånger, utan snarare tio-tolv. Hoppas ni ursäktar att jag i stundens hetta överdrev lite)
Jag vill återigen påpeka, och det med kraft, att mitt inlägg inte var menat att framstå som invandringskritiskt. Jag är i allra högsta grad positiv till invandring, även om jag som många andra önskar att vi i Sverige förde en bättre integrationspolitik.