Den finns inte i någon butik jag frekventerar eller som ligger remotely längst de rutter mitt dagliga liv rör sig i, nej.
Men jag köpte senaste numret...för i Ronneby fanns det visst överallt, eller åtminstone hade jag turen att råka på det.
Jag är väl lite besviken, på det hela taget...tidningen innehöll inte så mycket läsvärt som jag hade hoppats. Kenneth Hites artikel var iofs bra, medan Hotet ur Havsdjupen kändes väldigt mycket som ett hafsverk. Idén är god men artikeln hade behövt mer innehåll, mer konkreta plottidéer, för att bli verkligt användbar (illustrationen var fet dock...den påminner lustigt mycket om illustrationen till min artikel i Fenix 5-2008). Och jag fattar fortfarande inte vad dataspelsrecensioner har i tidningen att göra (det skulle vara Paradox-spel då, rollspelsnördar känns groteskt överrepresenterade bland folk som spelar Europa Universalis...) . Sölvebrings värdshusartikel är helt klart läsvärd men det känns som den hade kunnat ha ett mer givande fokus, somehow... tex tycker jag det är lite märkligt att diskutera värdshus i förindustriella kontexter över 3-4 sidor utan att prostitution tas upp en enda gång. Det känns som att man liksom missar ett potentiellt element för konflikt och drama där.