Jag gick till stranden och funderade lite. Klart intressant med tiden som resurs. Man skulle kunna göra så här: Man kör färdighetsslag som vanligt när det gäller grejor man kan lösa i realtid med lite tur. T ex om man lyckas dyrka är en låst dörr inget problem.
Därutöver har man FLYT-poäng som resurs. Det ska röra sig om 0-3, olika för olika individer, poäng per dag. En natts sömn laddar om FLYT-poängen.
FLYT-poäng kan användas till automatisk framgång vid övningar som kan liknas vid ett arbetspass. Så om man inte lyckas dyrka upp dörren kan man ägna ett arbetspass åt dörren och automatiskt få upp den. FLYT-poäng kan också användas till att läka skador via operation och spjälkning. Dock kan man inte använda det i strid. FLYT funkar bra som valuta för ritualer också.
Det betyder att FLYT och tid hänger abstrakt samman. När FLYT är slut för dagen bör man vila och man drar loss en lapp från domedagskalendern. Om man skadar sig ofta går dagarna snabbare eftersom man måste använda FLYT till helning hellre än andra mer konstruktiva saker; såsom byråkrati, forskning, resor och annat som kan beskrivas som arbetspass.
En trevlig bieffekt av ett sånt här system är att man inte sparar tid på att dela upp gruppen samt att en stor grupp kan åstakomma mer än en liten.
Därutöver har man FLYT-poäng som resurs. Det ska röra sig om 0-3, olika för olika individer, poäng per dag. En natts sömn laddar om FLYT-poängen.
FLYT-poäng kan användas till automatisk framgång vid övningar som kan liknas vid ett arbetspass. Så om man inte lyckas dyrka upp dörren kan man ägna ett arbetspass åt dörren och automatiskt få upp den. FLYT-poäng kan också användas till att läka skador via operation och spjälkning. Dock kan man inte använda det i strid. FLYT funkar bra som valuta för ritualer också.
Det betyder att FLYT och tid hänger abstrakt samman. När FLYT är slut för dagen bör man vila och man drar loss en lapp från domedagskalendern. Om man skadar sig ofta går dagarna snabbare eftersom man måste använda FLYT till helning hellre än andra mer konstruktiva saker; såsom byråkrati, forskning, resor och annat som kan beskrivas som arbetspass.
En trevlig bieffekt av ett sånt här system är att man inte sparar tid på att dela upp gruppen samt att en stor grupp kan åstakomma mer än en liten.