Beastslayer
ROTN
Förr levde världens folk utspridda i byar och mindre städer, mycket av det är nu förstört och endast minnen
och ruiner finns kvar som en påminnelse av det som en gång var, det som tidigare var storslagna riken och länder är nu blott en skugga av sitt forna jag. Vi kallar det för Rädslan och Ilskans krig, kriget som förändrade allt.
Det var när rädslan och ilskan rann över oss som allt förändrades för alltid, hundratusentals städer och byar brändes och ländernas stora städer blev snabbt fyllda till bristningsgränsen när flyktingarna kom för att söka skydd bakom dess trygga murverk.
Vi är de som vakar över det som lämnats kvar, vi är väktare av ruinerna, minnena och de gamla traditioner som lämnats kvar eller glömts bort och vår uppgift är att skydda detta, vi tillhör de fåtal som längre bryr sig.
Vi visste att saker och ting inte låg rätt till, att något hände under Rädslan och Ilskans krig, men vi visste inte vad.
Vi var länge ensamma där ute efter att kriget lagt sig, men inte längre, andra har kommit som vissa av oss
befarade, födda ur rädslan, ilskan och mörkret och vi är de enda som står imellan dem och det de söker.......
I en värld där alla utom de som vakar har rädslan och ilskan slagit rot i själen hos människorna och väckt saker till liv som aldrig borde ha vaknat.
Att vaka över rädsla och ilska men också bortglömmda minnen och traditioner och framförallt att vara vaksam över vad framtiden håller i sitt sköte är
väktarnas främsta uppgifter.
Väktare av Hat och Rädsla utspelar sig i en värld där människans mörkare sidor vaknat till liv och förtärt mänskligheten innifrån.
Enorma krig har rasat över hela världen och ödelagt åtskilliga civilisationer och raserat tusentals städer till grunden.
I det kollapsade Gong Nam Imperiet har 7 stater bildats och de ligger nu i i konflikt med varandra om kejsartronen och herraväldet över det en gång så mäktiga Imperiet.
Väktare av sorg och rädsla är ett postapokalyptiskt fantasyspel förlagt till en värld som till stort är inspirerad av forntida Asien.
Allt handlar om överlevnad och individens eget bästa först och främst.
Kan man för evigt fly undan människan mörka sidor eller kommer det att bli männsklighetens förfall?!
Först var tanken att rollpersonerna enbart skulle spela Väktare men jag har under arbetet med projektet insett att jag vill låta spelet vara bredare än så.
Regelsystemet som kommer att användas är Noirs regelkärna med en del modifikationer.
och ruiner finns kvar som en påminnelse av det som en gång var, det som tidigare var storslagna riken och länder är nu blott en skugga av sitt forna jag. Vi kallar det för Rädslan och Ilskans krig, kriget som förändrade allt.
Det var när rädslan och ilskan rann över oss som allt förändrades för alltid, hundratusentals städer och byar brändes och ländernas stora städer blev snabbt fyllda till bristningsgränsen när flyktingarna kom för att söka skydd bakom dess trygga murverk.
Vi är de som vakar över det som lämnats kvar, vi är väktare av ruinerna, minnena och de gamla traditioner som lämnats kvar eller glömts bort och vår uppgift är att skydda detta, vi tillhör de fåtal som längre bryr sig.
Vi visste att saker och ting inte låg rätt till, att något hände under Rädslan och Ilskans krig, men vi visste inte vad.
Vi var länge ensamma där ute efter att kriget lagt sig, men inte längre, andra har kommit som vissa av oss
befarade, födda ur rädslan, ilskan och mörkret och vi är de enda som står imellan dem och det de söker.......
I en värld där alla utom de som vakar har rädslan och ilskan slagit rot i själen hos människorna och väckt saker till liv som aldrig borde ha vaknat.
Att vaka över rädsla och ilska men också bortglömmda minnen och traditioner och framförallt att vara vaksam över vad framtiden håller i sitt sköte är
väktarnas främsta uppgifter.
Väktare av Hat och Rädsla utspelar sig i en värld där människans mörkare sidor vaknat till liv och förtärt mänskligheten innifrån.
Enorma krig har rasat över hela världen och ödelagt åtskilliga civilisationer och raserat tusentals städer till grunden.
I det kollapsade Gong Nam Imperiet har 7 stater bildats och de ligger nu i i konflikt med varandra om kejsartronen och herraväldet över det en gång så mäktiga Imperiet.
Väktare av sorg och rädsla är ett postapokalyptiskt fantasyspel förlagt till en värld som till stort är inspirerad av forntida Asien.
Allt handlar om överlevnad och individens eget bästa först och främst.
Kan man för evigt fly undan människan mörka sidor eller kommer det att bli männsklighetens förfall?!
Först var tanken att rollpersonerna enbart skulle spela Väktare men jag har under arbetet med projektet insett att jag vill låta spelet vara bredare än så.
Regelsystemet som kommer att användas är Noirs regelkärna med en del modifikationer.