Jo, riktlinjer kommer det att finnas. Att spelledaren bedömer snällt eller elakt ser jag som att det hamnar på samma nivå som att spelledaren skickar svåra eller enkla monster mot en, eller bedömer svåra eller enkla svårighetsgrader i vanliga system. Men jag tänker inte försvara systemet alltför hårt innan det speltestats. Det är fullt möjligt att det suger.NilsH said:gentligen inget jag inte diggar som faen, förutom att själva konfliktsystemet med "kroppspoäng" för olika mål känns lite godtyckligt och inte så "speligt"- samtidigt som det är väldigt speligt... Jag menar vad händer om spelledaren bedömer snällt eller elakt... Det påverkar ju väldigt mycket- men kanske kommer det finnas tydliga riktlinjer för detta?
Samma här.Så, det utdragna konfliktsystemet känns som den punkt som för egen del ska bli mest spännande att prova hur det fungerar...
Frågeformuläret kommer att tunnas ut en del, tror jag. Så som jag bygger upp Egenskaperna så kommer en hel del av dem att besvaras genom dessa istället....och frågeformuläret är den grej som jag starkast känner för och som jag längtar efter att få använda själv när jag spelleder...
Gott!Genesis said:Nästa speltest: imorgon lördag, halv tolv.