Om det är sant så är det förjävligt: http://www.metro.se/nyheter/sexuell...-skyller-pa-rollfiguren/EVHobn!lmpGo2X2IFizU/
Jag kan inte alls se det som ett försök att föra en diskussion, bara ett försök att provocera.Just DU är troligtvis en vådltäktsman. Du. Fucking face it.
För att överlappet mellan Lajvare och Rollspelare är stort? Eller menar du något annat?RasmusL;n69778 said:Observera även att detta innebär att vi rollspelare är snäppet värre.
Nej. Jag är inte en våldtäktsman. Jag anser att du förtalar mig genom att påstå att jag är en våldtäktsman.Just DU är troligtvis en vådltäktsman. Du. Fucking face it.
Anekdotiskt mycket stort i kretsar jag rör mig. Tror det är hopplöst att få fram siffror.Arfert;n69810 said:Hur stort är överlappet egentligen? De flesta rollpelare jag spelat med har inte lajvat. En av tio max. De flesta blir till och med lite sura när man blandar ihop tabletop och lajv. "Sånt där håller jag verkligen inte på med!", typ.
Men det är bara anekdotiskt, finns det siffror?
Mjo, men frågan var tabletop kontra lajvande, inte rollspelande kontra lajvande. För vad det är värt (inte ett smack) så är överlappet i min bekantskapskrets väldigt lågt också.PAX;n69813 said:Troligen tvärtom. Lajvare är rollspelare också...
Exakt, bara för att många lajvare spelar rollspel (vilket troligen stämmer, tror jag) behöver inte det vara tvärtom. Det är två olika hobbies.Mjo, men frågan var tabletop kontra lajvande, inte rollspelande kontra lajvande.
Så sant som det är sagt. För att inte tala om alla "fina flickor" som med tiden visar sig vara "farliga kvinnor".Arfert;n69831 said:Men som min fru sa: "Fina killar" kan också vara killsvin.
Så sant som det må vara så känns det för mig helt felplacerat i en tråd om kvinnor som blir våldtagna... Just sayin'.Mutanten;n69833 said:Så sant som det är sagt. För att inte tala om alla "fina flickor" som med tiden visar sig vara "farliga kvinnor".