Mask_UBBT
Hero
Ordpolisen [OT]
"alltså, en molekyl bred och rakbladsvass"
Erhh... vilka läskigt vassa rakblad du måste ha, grabben
"alltså, en molekyl bred och rakbladsvass"
Erhh... vilka läskigt vassa rakblad du måste ha, grabben
Oh, kalas! Då tycker jag att du skall ha med ett gyrostabbat spjut (ett sådant som jag trodde att eldlansen var). Massan på spjutet kan iom gyrostabbningen vara ganska hög utan att det blir för klumpigt att hantera. Spjutet kan gott och väl vara gjort av utarmat uran eller något anat ämne som är duktigt tungt. När man hanterar det så ska det kännas ungefär som att hålla i ett sådant där roligt leksaksgyro som man hade när man var grabb. Lite opålitligt alltså. När man sular iväg det däremot skall det gå spikrakt (inte målsökande alltså). På grund av den höga massan och sin gyrostabiliserade bana så går det rejält fort och den kinetiska energin som utveklas när det träffar sitt mål blir rejäl. Spetsen på spjutet tänkte jag kunde vara utbytbar med allt från RSV-laddningar till tunga spetsar som liknar pilprojektilerna som dagens stridsvagnar skjuter.Kom på du bara. Är det fel stämning så ignorerar jag dem bara.
Vore det inte snyggare att sätta en klinga i ena änden, modell naginata/bajonett? Det känns lite effektivare i trånga utrymmen, dessutom ser det snyggare ut än bara klumpar.Nej, det är en lång stav med en klump i vardera änden
Om de sparkar själva måste de smutsa ner sig genom att röra krypen, och därmed ge förbrytarna/soldaterna ett erkännande.Får fundera på saken, men jag tror inte att det passar, med tanke på att officerare och poliser redan lär sig att sparka på egen hand. Att ha en mojäng som sparkar åt dem förtar liksom hela poängen med stridskonstkulturen - se bara på hur våra egna jordiska stridskonster har förstörts av avståndsvapnens intåg.
Övervapen? Det känns naturligt att sätta en bajonett av något slag om man har ett fint 2m långt skjutvapen, dessutom ser de snyggare ut bland vaktposter och liknande. En pinne med bara en klump i vardera ändan ser inte alls lika sexigt ut.Nejtvi! Här fick jag kramp i Chronicles-njuren! Urk för überkombovapen!