jonte_UBBT
Veteran
Upplever ni som jag att rollspelandet börjat upphöra runtom i landet, till förmån för figurspelen? Jag ser de gamla rävarna lägga sina böcker på hyllan och istället börja samla på små tennfigurer. Småkillarna är ändå värst, de se tvingar sina föräldrar att köpa dyra hobbyartiklar och sedan inte ser det som ett nöje. Dessa barn är bara intresserade av att vinna och skaffa mycket poäng, vad de än företar sig. En del prövar rollspel men där är det samma visa och man undrar om de någonsin kommer lämmna koboldstadiet.
Jag vet inte om det är tekniken eller samhällsklimatet som förslöat människor. En sak är jag säker på ialla fall: Min och alla andra sanna rollspelares kreativitet hämmas av att de gamla rävarna försvinner. För övrigt orkar jag inte ta mig tid att spela rollspel med kidsen för att lära dem, det ger mig ingenting än på ett par år.
Ge mig något positivt att läsa som kan muntra upp mig...
Snälla!
-Smek mig Guran! Häslningar till alla slan därute som fått förkrympt könspartikel, jag bögar med er.
Jag vet inte om det är tekniken eller samhällsklimatet som förslöat människor. En sak är jag säker på ialla fall: Min och alla andra sanna rollspelares kreativitet hämmas av att de gamla rävarna försvinner. För övrigt orkar jag inte ta mig tid att spela rollspel med kidsen för att lära dem, det ger mig ingenting än på ett par år.
Ge mig något positivt att läsa som kan muntra upp mig...
Snälla!
-Smek mig Guran! Häslningar till alla slan därute som fått förkrympt könspartikel, jag bögar med er.