Vi kanske är i minoritet i antalet personer men inte i antalet inlägg?krank;n240080 said:Det är klart det fortfarande finns elitistiska rövhål med s.k. "starka åsikter" och som förgiftar trådar, men jag upplever att de är i absolut minoritet.
Jocke;n240128 said:Det är den mest elitistiska plats jag känner till.
Samtidigt som jag har fått en hel del gliringar för mina långa inlägg som ofta känns tunga. Alla är inte Charles Reznikoff som kan få fram en hel värld på 28 bokstäver.Sapient;n240131 said:och "wall of text" kan också vara ett utestängande beteende i sig
Jag var en av dom som blev lurad av . När tråden blev indränkt i ironi och fiktiva spelmoduler etc så hade jag lämnat den. Menar nu inte att elita mig mot eliten.Jag deltog i "firandet av svärd-på-ryggen"-dagen - som ju var ett stort internt skämt.
Om jag engagerar mig fullt i en tråd, så försöker jag läsa alla inlägg och försöker prioritera utan särskilt avseende på avsändaren. Och känner jag att det är högt tempo och jag inte kommer hinna/orka svara, så försöker jag vara generös med gillanden för att visa att jag läst vad någon skriver. (Mest för att ge en vink, ifall det jag skriver sen överlappar en del - jag försöker ju vara rätt noga med att "nämna mina källor" i trådarna, när jag spinner vidare på vad andra forumiter säger, men åtminstone alltid "gilla".)RasmusL;n240140 said:Jag reflekterade under gårdagen en del över hur jag läser olika användares inlägg beroende på hur väl jag tycker mig "känna" dem och deras kunskapsnivå. "Etablerade" användare som tidigare har bevisat att de är smarta och kunniga ges av mig mycket mer uppmärksamhet än nya okända, även om inläggen från nyare förmågor är lika eller mer bra/smarta/insiktsfulla/annat-positivt än den etablerades. Det är sorgligt dåligt av mig och troligen rätt utestängande när Etablerad-Forumit-A ges tankekraft och får svar på sina inlägg emedan Oetablerad-Forumit-B inte får det. Är det bara jag?
Samtidigt som det är skönt att kunna skriva shorthand, bolla idéer med högt i tak, visa sig svag etc men veta att det blir taget på allvar ändå för jag har jobbat för det.RasmusL;n240140 said:även om inläggen från nyare förmågor är [...] mer bra/smarta/insiktsfulla/annat-positivt än den etablerades.
Jag tycker ju du är - oftast, men okej kanske inte alltid - mycket bättre på komprimering än jag är. Om du skriver många längre inlägg än jag gör, är det inte nödvändigtvis fler "tomma" tecken. Du har mer att säga, och du ger många exempel - från en rik referensvärld av både rollspel, filmer mm som dessutom har det med sig att det öppnar upp för människor som kanske är nybörjare vad gäller rollspel men delar någon av de referenserna.2097;n240145 said:Samtidigt som jag har fått en hel del gliringar för mina långa inlägg som ofta känns tunga. Alla är inte Charles Reznikoff som kan få fram en hel värld på 28 bokstäver.
Jag gör så gott jag kan med stycken, formatering, listor, paragrafer etc och jag deletar väldigt mycket som jag inte postar.
Alltså, jag gör så gott jag kan. Behöver konkreta råd som inte är "sluta posta du är i vägen".
Vi såg just i att dom referenserna, som ju är avsedda som komprimering, att få in ett jätteämne med ett eller två ord, blir en tröskel för läsandet.Sapient;n240152 said:Du har mer att säga, och du ger många exempel - från en rik referensvärld av både rollspel, filmer mm
Ska tilläggas att jag inte jag inte ser din jargong som elitism. Det finns elitism på forumet. Jag skulle vilja säga att det sannolikt finns gott om elitism, men kanske inte så mycket av den elakartade sorten, utan mer av den sorten som naturligt växer fram där man till slut finner likasinnade och "vänner" (jag tillhör inte dem som hänger på forumträffar och sånt så jag känner ganska få av er IRL). Jag läser hellre ett inlägg som jag vet är genomtänkt och intressant framför ett som jag inte vet är genomtänkt och intressant men det beror inte på att jag tror den förra innehar bättre åsikter utanför att min tid är begränsad och jag varken kan eller vill läsa alla trådar och inlägg.2097;n240167 said:Vi såg just i att dom referenserna, som ju är avsedda som komprimering, att få in ett jätteämne med ett eller två ord, blir en tröskel för läsandet.
Så wall of text är fel, referenser/jargong är fel. Åh… [url=https://www.cs.virginia.edu/~evans/cs655/readings/steele.pdf]vi behöver kunna låta språket växa när det rör sig om en så intensiv och komplicerad konstform som rollspel är, och samtidigt lära oss sätt att göra den tillgänglig för alla.
Men jag klarar ibland detta för jag har en sån himla egen stil, jag vill svara på ett sätt som är annorlunda än vad Ron Edwards, Rickard, krank, Vincent Baker etc kanske skulle sagt för jag har mitt perspektiv och min kunskap som kanske är lite annorlunda än standardsvaren "Spela lite Dogs och rulla en jolle".Genesis;n240176 said:Det blir liksom svårt att hålla en diskussion när någon har funderingar och frågor som man själv tycker redan är ganska väl utredda och förstådda, utan att bara stänga ned diskussionen.