Nekromanti [SKÄMTSAMT] Bästa tärningen?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Eftersom jag fyller år idag tar jag mig friheten att skapa en skämtsam tråd!

Vilken är den bästa tärningen? Och varför?

För mig är det den tiosidiga tärningen, för den kan man kombinera med en till och få ett procentslag, som är grunden för nästan alla mina favoritspel! Drakar och Demoner, Call of Cthulhu, WFRPv1 och v2 ... allt som är bra använder en T10!

Och för dig?

/Magnus

zonk

muterad
Gratulerar!

T4an, för den är så skön att rulla. Skämt åsido, T20 4 ever! Göttigt rull, en tärning räcker!

Mundo

Myrmidon
Grattis Magnus.

Min favorit-tärning är en T10 som ser ut som en T20. Varken jag eller min spelledare förstod det medan vi spelade DoD, och eftersom jag alltid rullade mellan 1 och 10 så lyckades jag med allt jag företog mig under hela kvällen.

Best tärning would tärning again.

.113

Swashbuckler
D12!!!! Den är rund, rullar grymt bra, ungefär som en d20 men inte lika random. Slump men inte katastrof! D12 är det nya rollspelssverige!

Å Grattis :) hoppas du haft en bra dag

kloptok

Pensionerad astrolog
T12:an! Det är så självklart för mig att jag vibrerar i hela kroppen av att utbrista det. Den perfekta platonska kroppen! Ingen annan tärning är ens i närheten.

mirandir

Veteran
Favorittärningen måste nog ändå vara T6:an. Enkel, elegant och klassisk.

Krille

Super Moderator
T4. Den enda tärningen som är vassare än en legobit. Perfekt för hemförsvar!

Den perfekta tärningen vore dock en T34, för då skulle man kunna bygga ett riktigt andravärldskrigsöstfrontsrollspel. Men den finns ju knappt.

solvebring

Superhero
T10! ... Jag tänkte säga T6 först, för den är liksom tärningarnas Svensson, men eftersom jag älskar BRP och tycker om att rulla procentenheter får det bli T10. Den kan man även göra annat bra med, som Storyteller och Krilles T10-systemet.

T10. den funkar till det mesta. tycker det är den mest allsidiga tärningen

T4 är den farligaste. borde vara vapenlicens på dem.

Fenhorn

Amatör på proffsnivå
T30. Varför? För att jag har, inte bara en, utan två och de är så användbara:rolleyes:

1t10 + 3 hurra och 1t4 extra grattis! Må du leva i 1t100+bonusnuffra år! T10:an är det jag spelar mest med...men jag är löjligt förtjust i t20: formen, rullandet, det lite överdrivna...

nyvinter

Illustrationist
T6:an, trist nog. Den är överlägsen på att staplas i kuber och därigenom ta upp minst plats. I grupper om tre är de överlägsna d10 och d20 för att färdigheter ska spela någon roll och inte bara slumpas sönder. Och de används i de mest sympatiska av tärningspölsystemen.

(Men T12:an är snyggast.)

Vimes

Sillkung
Folk borde fanimej hålla tillgodo med att singla slant

Ram

Skev
T8 därför att det är det perfekt lagom stora normalfördelade slumpspannet om man slår två av dem. 2T6 är för lite, 2T10 är för mycket, 2T8 är preciiiis lagom. Guldlock approves this post.

Jocke

Man med skägg
3t6 är den bästa tärningen. En kurva vi alla kan i ryggmärgen, lagom mycket i handen. Går snabbt att läsa av.

PAX

Jordisk Äventyrare
T100 för den var aber att läsa av. Kan förväxlas med en golfboll.