Nekromanti Skägg

Caldaras

Veteran
Re: Äntligen en diskussion man kan bidra till!

Jag hade början till skägg i somras, insåg sedan att det var skevt och dödade det.

Men jag slår dig halvvägs genom att jag skall bli en sån där lärare :gremwink:

chrull

Stockholm Kartell
jepp

men jag är den ende i gruppen som har det...

chrull

magoo

Hero
Magoo har inget skägg...

och inte heller hennes 5 manliga rollspelskamrater i 30-årsåldern. Men vi är nog inga representativa rollspelare, för vi har arbeten och springer inte omkring i mantlar på stan! :p

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Såg fel ut.

Jag försökte olda en gång men det såg bara tokigt ut. Om det var för att det var för tunt eller för att jag rakade knasigt vette gudarna. Fel var det i alla fall så vitt jag vet (jag har ju inte sett vännerna i "gruppen" på månader nu) så är det ingen som har skägg.

När jag kommer hem till jul kan det ju dock se annorlunda ut om den "röda gubben" har inspirerat någon av dem.

Kornella

Warrior
Rising är helt klart genitalisk!!

Jag har inte sett den tidigare och jag skrattade ihjäl mig ett antal gånger. Ärligt talat så är Rising fullkomligt genitalisk och från och med nu kommer han vara min okränkbara humorguru:).

Det här är värt en femma i betyg från mig;)

Nella

Baldyr

Hero
*torkar tårarna*

Min sambo gjorde precis mig uppmärkam på Risings lilla smutskastningskampanj och det var mig veterligen första gången jag skrattat så att jag börjat gråta! Att se två av sina största forums-gurus (vad gäller regler och regelkoncept i alla fall) utsättas för detta genomvidriga lustmord var bara för mycket! Ja, det var nog det roligaste sett/läst på mycket, mycket länge. Brutalt roligt!

/Baldyr, som ger Risings parti sin röst i efterhand (eftersom han aldrig brydde sig om att följa valkampanjen när det begav sig)

Quan'talis

Swashbuckler
Hmm... att döma av antalet svar är det här en brinnande fråga som aktiverar rollspelare både med och utan skägg, så jag ska väl bidra lite jag också.

I princip har jag inte skägg, men på grund av att jag får utslag av rakapparater, skär mig på rakhyvlar, är mycket lat och dessutom har ganska kraftig skäggväxt är det skägg jag inte har ofta mer framträdande än det skägg andra har. I min numera skingrade rollspelsgrupp hade hälften skägg (vi var fem personer), åtminstone ibland.

-JPS- som vill påpeka att det ovanstående bara gäller min fysiska existensform. Min själ har skägg till knäna.

Hasse

Hero
Varken eller.

Själv så tycker jag det är så tröstlöst att raka sig, det växer ju ut igen :gremshocked:

Jag har inget skägg men däremot allt från nyrkad till tvåveckorsstubb. Just nu så har jag ca femdagarsstubb. :gremsmile:

Feuflux

omjonasson.se
Re: Varken eller.

Jag har inget skägg men däremot allt från nyrkad till tvåveckorsstubb. Just nu så har jag ca femdagarsstubb.

Nånstans där befinner jag mig åxå, typ 3-dagars för tillfället.

Sodivra

Champion
Okej, detta är väl tillräckligt relaterat för att få leva. För denna gången. Mohaa..

Jag har något som är ett mellanting mellan riktigt skägg och grovstubbiga fjun.. Men nu börjar folka benämna det som "skägg", så jag antar att det är skägg också.. :gremsmile: Just nu har jag bara lite stubb, för jag rakar mig då och då för att få lite omväxling.

Mmmm.. Det är mysigt att stryka det fuktiga skägget efter en regnig höstdag.. :gremsmirk:

Sodivra

Champion
Två personer har gett honom betyg.

Själv så har du ju en 5:a trots att hela tre personer har röstat på dig.. Det är nog rekord.
Som ni märker så börjar betygen bli en etablerad del av forumet nu.. Hähähä.
Nåja, snart kommer ni få chansen att rösta i frågan.

Hasse

Hero
vänta bara

"Mmmm.. Det är mysigt att stryka det fuktiga skägget efter en regnig höstdag.."

Vänta du bara, när kantarellerna börja sticka upp ur skägget är det inte lika kul längre, hehe. :gremsmirk: :gremwink:

Quan'talis

Swashbuckler
Mmmm.. Det är mysigt att stryka det fuktiga skägget efter en regnig höstdag..

Det kan vara den bästa orsaken till att ha skägg som jag någonsin hört...

-JPS-

Sodivra

Champion
Top10?

Hmm, man borde kanske göra en topplista med anledningar? Jag har nämligen två till:

*Man kan förvara pennor och liknande i ett fast skägg.
*Man kan "skägga" folk. (Skägg-gnugga dom)

Hasse

Hero
Dum fråga.

Hur ser man hur många som röstat på en?

"Själv så har du ju en 5:a trots att hela tre personer har röstat på dig.."

Ojdå, själv tänkte jag att det är en max två som röstat i om det höga betyget.

Quan'talis

Swashbuckler
OK

Fördelar med att odla skägg:

* man kan ansöka om statligt odlingsbidrag
* man kan göra folk förvirrade genom att raka av halva skägget (vänstra halvan, t.ex.)
* man kan gömma sig bakom ett tillräckligt stort skägg
* man behöver inte köpa kläder för överkroppen
* har man tillräckligt långt skägg behöver man ingen SL-skärm

-JPS- sökte desperat efter en rollspelsanknytning