Okej, när du tidigare skrev om hundralappar skrev du det med ett frågetecken så jag antog att du fortsatte gissa. Om någon har berättat så finns det ju ingen orsak att gissa.
Så var det säkert. Och sen handlade mycket (men inte nödvändigtvis allt) också säkert om material som var i såpass dåligt ursprungligt skick att det, precis som du själv tidigare skrev, krävde en massa redaktionellt arbete och inte skulle få publiceras någon annanstans. Det känns som att vi pratar förbi varandra så jag punktar upp det så det blir tydligt.
Jag tror inte att Äventyrsspel var en entydigt dålig arbetsgivare.
Jag tror inte att Äventyrsspel var en entydigt bra arbetsgivare.
Jag tror inte att alla som skrev/tecknade för dem fick dåligt betalt.
Jag tror inte att alla som skrev för dem fick bra betalt.
Jag tror att det i vissa fall var mer rimligt än i andra fall att betalningen inte alltid var bra, beroende på i vilket skick texten var.
Jag ser inget fel i att Äventyrsspel gjorde Fredrik Malmberg rik.
Jag tycker inte att det är något fel i att gaffla om detta, då hade jag inte svara på ditt inlägg
Då kanske det är, det vet jag inget om. Det som jag reagerade på var att du skrev att illustratörernas höga löner dröjt sig kvar sen Ä-spel och jag menade att illustratörerna nog inte heller fick så bra betalt där. Sen började det ena leda till det andra i denna diskussion