En dåres försvarstal
Jag hade hoppats slippa att någon skulle "missförstå" det jag skrev, men så lyckligt lottad var jag visst inte, så... Here we go.
Föreningen skulle startas som en stödförening (med tanken att donera pengar
om de ville eller anordna träffar
om de ville) till den här sidan för att inte föreningen skulle "utnyttjas utan reson" skulle banden mellan redaktionen och styrelsen inte vara för starka, därför förstod jag det som att förening och redaktion skulle hållas i sär så långt som till en eller två redaktionsmedlemmar och de skulle inte ha betydande poster.
Eftersom folk hade frågat och frågat och frågat och fortfarande frågar så trodde jag att det var angeläget att starta den här föreningen, men så fort redaktionen inte är med och gör saker blir idén värdelös och ingen tar tag i det. Tydligen var det inte lika angeläget när man var tvungen att göra något själv.
I och med att redaktionen inte skulle vara så inblandad i föreningen kunde inget annat än resurser (i form av forum), goda råd och idéer bidras med. Är det en missuppfattning från min sida så ber jag om ursäkt, men kom inte och säg att redaktionen ligger bakom att inget händer...
Med det sagt så tror jag inte att idén kommer genomföras den här gången heller, då så fort diskussionen lagt sig (dvs om ett par tre dagar) kommer alla sitta där med armarna i kors och tjura för att inget blir gjort.
Allt som behöver göras är att bestämma två saker och fylla i ett papper, och det behövs inget färgglatt namn för.
Det är avtändande hur mycket snack men liten verkstad det är ibland...
Och för de som inte förstod det ändå, jag är fortfarande inte intresserad av en styrelsepost och antagligen är jag väl antinominerad i och med det här.