solvebring
Superhero
Ja, jag har droppat alla de projekt som jag hade jämsides med Variation som nu är klart. Kolla Eldkvast.se's Spelblogg om ni inte vet vad jag snackar om. Agentspelen och det jag dabblat förr om ligger på is. Istället har jag börjar med ett Steampunk-spel. Vår världs går under, de överlevande bygger upp en ny där ångan blir lösningen på industrier, utsläppsfrågor och bränsle osv. osv. Modern teknik existerar inte längre, det är primtivare och coolt. Känns lite 1800-tal i lite annan tappning. Det känns bra och jag har redan mycket klart för mig.
Nåväl, det är ganska enkelt systemmässigt. Man har några få grundegenskaper, de genererar +mods i de färdigheter man har. Man slår 2T6 + dessa mods över en svårighetsgrad... Ja, ni fattar stuket.
Det jag pysslar med nu är skadesystem, och det enklaste jag kommer på är det klassiska KP-systemet. Men jag vill inte ha det nedrans KP-systemet. Visst, en utgångspunkt från Totala KP och just begreppet KP är okej. Men det där med att räkna ned, köra kroppsdelar med X KP osv. Det känns fattigt och slutkört. Jag har dock inte så mycket kunskap om olika skadesystem och sådant, eftersom jag mest spelar BRPspel.
Så snälla, ge mig exempel och förklaringar på andra. Vore väldigt tacksam.
Nåväl, det är ganska enkelt systemmässigt. Man har några få grundegenskaper, de genererar +mods i de färdigheter man har. Man slår 2T6 + dessa mods över en svårighetsgrad... Ja, ni fattar stuket.
Det jag pysslar med nu är skadesystem, och det enklaste jag kommer på är det klassiska KP-systemet. Men jag vill inte ha det nedrans KP-systemet. Visst, en utgångspunkt från Totala KP och just begreppet KP är okej. Men det där med att räkna ned, köra kroppsdelar med X KP osv. Det känns fattigt och slutkört. Jag har dock inte så mycket kunskap om olika skadesystem och sådant, eftersom jag mest spelar BRPspel.
Så snälla, ge mig exempel och förklaringar på andra. Vore väldigt tacksam.