Nekromanti Skadetabeller..

Sedor

Veteran
Nu får du nog förklara dig betre.
<I>Om ett köttsår gör trauma x2 och du gör två extraskador så gör du 6 i trauma (tre skador x2) plus grundskadan.</I>
Okej 3*2=6, men vadå grundskadan?

<I>Ex om du hugger i underarmen så gör du kanske x1 i trauma vilket är tre trauma till.</I>
Vadå tre tauma till?

<I>(tre skador x1) sammanlagt 9 i trauma.</I>
3*1=9??? nej 3*1=3 vad kom de restrerande 6 trauma från?

SKRYT ;-)
<I>BARA EON II!!!! Herregud! Jag har två EON I och en EON II</I>
Okej jag har bara en grundbok här hoss mig, annars har vi i vår spelgrupp på 8 pers 2st EON I, 2st EON Delux och 4 EON II så i prinsip har alla en var.

RC

Carwelan

Veteran
Använd inte nån jävla lathund kör med det avacerade reglerna istället...troligen har dom beräknat fel

P.S jag har också sett det

Radin

Veteran
Vintergatan - Tellus - Sverige - Skåne - Näsum.
En detalj bara.

Why...oh why - får man mer smärta av ett hugg/kross eller stick i pannan än att få testiklarna krossade. Hela vår spelgrupp ställer sig frågande till detta.
Jag har tagit hårda smällar mot huvet på kickboxning men när man får en träff på pungen...då går man i däck.

Radin

hatten

Swashbuckler
Re: Ung utan pung

Det håller jag med om En smäll i pungkulorna och man vrider sig i smärta... *ryser*

Huvudet gör inte så ont man kan få ganska hårda slag utan att man vrider sig. /images/icons/cool.gif Men en smäll i könet och man ligger på golvet..
No pain no Brain med andra ord...
Jag pratar av erfarenhet *darrar* fick en Rejäl smäl när jag fyllde 17 år ( Många år sedan ) en kompis som var full reste sig för fort samtidigt som jag stod framför han och resultat jag låg dubbel vikt. trångt bord+ soffa + FÖR många personer som satt i soffan
Det var ENDA gången jag låg och grätt i smärta på min födelse dag.. *Hmm* det gav även en ny inebörd av ordet "Present"

Det är i och för sig INTE så svårt att fixa gör helt enkelt så att vid smällar på ballarna sätt +10 i smärta..

Fänrik Matsson till mig: 409 Carlsson var inte dum då blir du officer...

G

Guest

Guest
Re: Ung utan pung

Dom kanske har beräknat tabellerna för personer som inte har manligt kön? typ kvinnor eller något konstigt monster... :C) läg till lite smärta bara!

Mvh Ezzy

hatten

Swashbuckler
Re: Misshandlad mus

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Dom kanske har beräknat tabellerna för personer som inte har manligt kön? typ kvinnor eller något konstigt monster... :C) läg till lite smärta bara!
Mvh Ezzy<p><hr></blockquote><p>Det stämer inte Kvinnor for lika ont som män om man slår dom på könet enda skilnaden är att för männen ska man slå lågt helst på pungen som ofta hänger mellan benen
( nedifrån --> upp ska man slå för att ge maximal manlig smärta )
För samma smärta hos Kvinnor ska man slå ovanför så att klitoris får sig en smäll.....

Lite kunskap som jag har fått genom fakta böcker om vissa förbjudna militära förhörs tekniker och religösa riter som utövas på folk av annan tro....
En del människor är sinnes sjuka specielt dom människorna som kämpar för ett mål eller en tro. Deras förmåga att utsätta andra "fiender" för lidande går inte att beskriva vilket återigen bevisar min synpunkt att ORGANISERAD RELIGION BORDE VARA FÖRBJUDET.. Fast samma borde då gälla organiserad Ateism..

G

Guest

Guest
Re: Misshandlad mus

jahaja... då har dom beräknat det för tidigare nämnda monster med konstigt kön? :C)

Mvh Ezzy

hatten

Swashbuckler
Re: Avslitna ben och huvud

Hindrar inte kakerlackan från att fly..
inte heller spindlar verkar vrida sig i smärta av att förlora ett ben.
Ödlor kan tappa svansen och forstätta springa..

Så de kanske tänker så om det vi har mellan våra ben vem vet inte jag vem bryr sig inte jag.....

Fast Ett tips när jag låter spelarna första gången möte en Jätte spindel så låter jag den ignorera alla slag för smärtan vilket gjorde att spelarna omedelbart fick mycket stor respekt för den..
( specielt för att deras gift var Kryppelträ om jag mins rätt som bara ger smärta.. )
och man kan tänka sig andra monster i Eon som samma sak kan gälla..
De registerar smärta men hindras inte av den eller förlorar medvetandet av det..

Helmgast
Om du har EON2 så är det bara att läsa i slutet av boken, där finns förklaringar till sånt som verkar lite konstigt.

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.

LeJonklev

Swordsman
Men så bra att ni har en regelbok var. Med tanke på hur vissa personer här verkar gilla att vältra sig i regler så kan det väl behövas att alla spelarna sitter och leta i böckerna efter vad de kan göra.

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.

Krille

Super Moderator
"Men så bra att ni har en regelbok var. Med tanke på hur vissa personer här verkar gilla att vältra sig i regler så kan det väl behövas att alla spelarna sitter och leta i böckerna efter vad de kan göra."

Ännu bättre är att Neogames får mer pengar, så att de har råd att inte ge ut Offensiv i en vecka till...

Skippa sarkasmen, tack. Vill de spela på det sättet så får de.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Sedor

Veteran
Jag kunde inte låtabli att svara på silversmurfans dumma kommentar ;-)

RC

Sedor

Veteran
Re: Sjuka böcker.

Undra vem som är sjukast, den som skriver sådana sjuka böcker eller den som läser dem. ;-)

RC

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Det är väl...

...inte konstigare än att vissa av oss har 50 olika regelsystem i bokhyllan som vi INTE spelar. Som jag tex.

Jämfört med det är det väl helt normalt att man har varsitt exemplar av ett spel man faktiskt spelar...

MVH

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se

hatten

Swashbuckler
Re: Nackdelen med att vara nyfiken

Konstant nyfiken på ALLT är att ibland måste man söka fram sjuka böcker och läsa om det västa för att kunna förstå HUR mäniskor kan göra saker och HUR dom gör det.

Livet är en gåta utan enkla svar.

Big Marco

Läskig
Re: Könsorgan

Det finns mer att skada än bara (manliga) testiklar inom delområdet "Könsorgan".

Jag tar hellre en klubba i skrevet än en i skallen, den saken är klar.

-Marco Behrmann

Flash Back

Warrior
Oj, råkade posta inlägget fel. Skall ligga under "En detalj bara".

Visst får man jävligt ont. Men jag tycker då inte att smärtan håller i sådär jättelänge. Huvudet däremot, det kan nog verka en stund. Men vad vet jag.

Det Förglömda: <A HREF="http://rollspel.hemployment.com" target="_new">http://rollspel.hemployment.com</A><P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Flash Back on 2001-02-23 18:49.</EM></FONT></P>

Re: silversurfans, skulle det stå ;-) [NT]

Men snälla nån, jag ska väll inte förklara ett kapitel regler för dig här på forumet! Om du nu har så många regelböcker så kanske du funderar lite på att läsa dem och inte klaga på att jag förklarar dåligt. Jag har ju försökt minemera ett kapitel till några få rader. Läs resten i boken.

Man blir ju irriterad.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

SirDr

Veteran
Re: offensiv..(ot)

hehe.. inte get ut den i en vecka till ?
då får man sälja många böcker innan man har ens en MÖJLIGHET att ge ut den då eller?
hoppas att det inte var så kul menat som du skrev det krille.

Tid är pengar, bara för den som stressar bort den.
Ta en kaka till och lugna ned dig lite..