Din produkt kommer inte att bli bra. Det är vad jag helt ärligt tror, så som din plan ser ut nu (även om jag skulle älska att ha fel). Såhär, va:
En intressant, välbyggd, genomtänkt, konsistent, stämningsfull, välskriven värld kan fortfarande vara en apsugig spelvärld. Att skriva världar för rollspel är inte enkelt och är du inte en expert på rollspel (för en given definition av "expert") så är risken stor att du misslyckas. Det senaste svenska exemplet är Coriolis. Den gängse uppfattningen är att det är en jättecool värld som är stämningsfull och apsnyggt presenterad, men som är svår att spela i. Det finns fler exempel på skitfräcka spelvärldar som inte duger som rollspelsvärldar. Att presentera en spelvärld, vad man skall skriva och vad man skall låta bli att skriva, är svårt, och det finns inte så mycket information därute som hjälper en. De som gör det bra har utvecklat en sorts hantverksskicklighet och går mest på känn. krank har en del teorier om det här (fråga honom om "fästpunkter"), men de är inte särskilt fasta och konkreta.
Även om du inte skall skriva ett regelsystem till världen (och tro mig, att skriva även enkla regelsystem är inte så enkelt som Rising påstår - regelsystemet i Mutant: Undergångens Arvtagare är ett prima exempel på hur fel det kan gå) så ställer rollspel en hel del unika krav på hur världen skall se ut och hur den presenteras.