Nekromanti Skapandet av ett nytt rollspel...

Lysekoid

Veteran
Hejsan,

Jag har varit borta några dagar från forumet. Jag fick som sagt en hel del information och tips från er och behövde därför sätta mig en stund och tänka igenom allt.

Först och främst så har jag delat upp min bok i fyra delar: New Horizon Campaign Setting, New Horizon Role Playing Game Guide, New Horizon Player’s Manual, och New Horizon Monster Manual.

Jag tror nog att jag kommer att slå ihop dessa 4 böcker till en enda bok, men för tillfället så är de uppdelade såhär eftersom jag finner det lättare att arbeta med dem då. Varje bok har nu ett eget fokusområde.

PS! Om jag råkar få lite extra hjälp ut över det vanliga från någon... så tar jag gärna med personens namn i boken och detta önskas...

Lysekoid

Veteran
1) New Horizon Campaign Setting
Denna bok är den som vi har arbetat mest på sedan 2003. Den är på nära 200 sidor idag, och utgör helt enkelt vår bibel. Den går igenom huvudsakligen världen och dess historia, med lite inslag av racer. Denna ”bibel” använder sig inte av några fästpunkter, för det skall den inte göra heller.
Fokus: New Horizon bibel över världen. (Klar till 95%)

Vad anser ni skulle vara viktigast för denna bok?

Är det något specifikt som ni skulle vilja se från denna bok?

Lysekoid

Veteran
2) New Horizon Role Playing Game Guide
Denna bok handlar helt och håller om rollspelet, och skall innehålla så mycket fästpunkter som möjligt. Det är just denna bok som jag huvudsakligen kommer att visa för er under de närmaste månaderna. I denna bok lägger vi fram olika spelscenarion, konflikter, möjligheter till konflikter, m.m.
Fokus: New Horizon rollspelsexempel med fästpunkter.

Lysekoid

Veteran
3) New Horizon Player’s Manual
Denna bok fokuserar på hur man skapar en karaktär, ger den utrustning och vapen, och sedan skickar ut den på ett äventyr. Boken går mycket hand i hand med ”Role Playing Game Guide”, men fokuserar mest på regelsystemet för spelare och skapandet av karaktärer.
Fokus: regelsystem och karaktärer.

Lysekoid

Veteran
4) New Horizon Monster Manual
Denna bok innehåller en lista över 100 monster som lever på New Horizon.
Fokus: Unika monster. (Klar till 85%)

Lysekoid

Veteran
Jag köpte boken Coriolis i förra veckan och läste igenom den.
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=919769682X

Den typ av information som denna bok innehåller skulle mest likna den information som jag vill ha i New Horizon Player’s Manual. Den verkar bara ha lite information som passar till New Horizon Role Playing Game Guide... men jag kan ha fel.

Har ni kollat i boken? Vad tyckte ni?

Det som jag gillar mest med New Horizon är det faktum att världen i sig liknar en Fantasy värld, fast den är Science Fiction som New Horizon handlar om. Vi lever på planet, som är full med skogar, berg, etc. Vi har ingen magi, men fokuserar på teknologi. Men vi bedriver inga äventyr i rymden såsom Coriolis eller Star Wars.