Tja, jag
vill vara en mandrill eller en hyena, för de är sexigast, men jag brukar rita mig själv som någon sorts smal fågel.
Det är dock aldrig något tal om att jag -är- en fågel (med flygförmåga som äter frön och sånt), utan det är som Kalle Anka eller Bacon och Ägg; vi är mänskliga personer i allt väsentligt; men vi ser ut som djur. Både Långben och Pluto ser ut att vara hundar, liksom, men Pluto
är en hund och Långben
är en mänsklig person.
Min serie skulle dock inte vara en äventyrsserie, utan snarare bara söndagssidor (helsidor med punchline i sista rutan) och så skulle det vara rätt lam talking heads-humor med en massa prat. Jag kan nämligen inte vara rolig på ett visuellt sätt ens i verkligheten, och jag hatar practical jokes. Så det är mest prat.
Tonen är rå, barnslig, odräglig, infantil, osmaklig, osentimental, töntig, mesig, solipsistisk, högtravande, självcentrerad, världsfrånvänd, plump, misogyn, romantisk, kärlekstörstande, bitter, cynisk, ångestladdad, komplexfylld, neurotisk, drömmande, filosofisk, sval, syrlig, torr, ironisk, elegant, bondsk, kolerisk, speedad, manisk, inåtvänd, kontemplatorisk, grubblande, sökande och alltså i runda svängar väldigt smal och fokuserad på just mig och hur jag är.
Jag ritade mig själv på forumet en gång - i lökiga Flash som jag inte kan göra mycket mer än att kluddra i - då blev det så här:
Jag gillade att se mig i gult, men jag är alldeles för söt på den bilden.
På ett helt annat forum än detta (ja, jag har varit otrogen) så ritade jag en serie där jag såg ut så
här:
Det är en mycket fulare
tecknad bild, men den där designen tycker jag faktiskt ser ut som jag. Man vill liksom bara spöa honom, visst? En riktigt ful och dryg liten råttig slyngel som njuter så där äckligt mycket över att vara sig själv... Jag gillar verkligen den stilen. Å så tycker jag att jag lyckats pricka in min kombination av sofistikerad och blid hållning tillsammans med min lodisaktiga och slappa brist på stil.
Ja, något i den stilen; där har vi den Rising vi alla känner och älskar.
PS: Killen jag ritade den serien om blev så förbannad att han kontaktade forumet, krävde att den skulle tas bort och att jag skulle stängas av; vilket de inte gick med på; varpå han begärde att alla hans egna inlägg på forumet skulle raderas och att iaf serien skulle tas bort, annars skulle han polisanmäla forumet. Det var en massa hazzle. Det kändes skönt dock att verkligen kunna använda sina dryg- och mästra- skillz till att pissa off någon så mycket.