Nekromanti Skit i superhjältar! Vilket DJUR är du?!

Nightowl

Champion
  • Djur som lever rövare i skogen ungefär som vanliga djur, med riktiga människor i närheten (ungefär som Hälge, Klorofyll eller Mynarski Forest)?
  • Djur som behåller en del djuriska egenskaper (upp till och med, kanhända, att man bör hålla sig i skinnet för de av ens grannar som är rovdjur) men ändå lever i ett mänskligt samhälle med jobb, butiker, politik etc? (ungefär som Stora Stygga Vargen i Kalle Anka, tidiga Bamse eller Kevin & Kell)?
  • En helt vanlig serie där en del eller alla av deltagarna rent händelsevis är tecknade som djur (ungefär som mycket av Bamse idag, eller Kalle Anka, eller Bacon & Ägg)?
  • Eget alternativ?

Rising

Vila i frid
Tja, jag vill vara en mandrill eller en hyena, för de är sexigast, men jag brukar rita mig själv som någon sorts smal fågel.

Det är dock aldrig något tal om att jag -är- en fågel (med flygförmåga som äter frön och sånt), utan det är som Kalle Anka eller Bacon och Ägg; vi är mänskliga personer i allt väsentligt; men vi ser ut som djur. Både Långben och Pluto ser ut att vara hundar, liksom, men Pluto är en hund och Långben är en mänsklig person.

Min serie skulle dock inte vara en äventyrsserie, utan snarare bara söndagssidor (helsidor med punchline i sista rutan) och så skulle det vara rätt lam talking heads-humor med en massa prat. Jag kan nämligen inte vara rolig på ett visuellt sätt ens i verkligheten, och jag hatar practical jokes. Så det är mest prat.

Tonen är rå, barnslig, odräglig, infantil, osmaklig, osentimental, töntig, mesig, solipsistisk, högtravande, självcentrerad, världsfrånvänd, plump, misogyn, romantisk, kärlekstörstande, bitter, cynisk, ångestladdad, komplexfylld, neurotisk, drömmande, filosofisk, sval, syrlig, torr, ironisk, elegant, bondsk, kolerisk, speedad, manisk, inåtvänd, kontemplatorisk, grubblande, sökande och alltså i runda svängar väldigt smal och fokuserad på just mig och hur jag är.

Jag ritade mig själv på forumet en gång - i lökiga Flash som jag inte kan göra mycket mer än att kluddra i - då blev det så här:

Jag gillade att se mig i gult, men jag är alldeles för söt på den bilden.

På ett helt annat forum än detta (ja, jag har varit otrogen) så ritade jag en serie där jag såg ut så här:

Det är en mycket fulare tecknad bild, men den där designen tycker jag faktiskt ser ut som jag. Man vill liksom bara spöa honom, visst? En riktigt ful och dryg liten råttig slyngel som njuter så där äckligt mycket över att vara sig själv... Jag gillar verkligen den stilen. Å så tycker jag att jag lyckats pricka in min kombination av sofistikerad och blid hållning tillsammans med min lodisaktiga och slappa brist på stil.

Ja, något i den stilen; där har vi den Rising vi alla känner och älskar.

PS: Killen jag ritade den serien om blev så förbannad att han kontaktade forumet, krävde att den skulle tas bort och att jag skulle stängas av; vilket de inte gick med på; varpå han begärde att alla hans egna inlägg på forumet skulle raderas och att iaf serien skulle tas bort, annars skulle han polisanmäla forumet. Det var en massa hazzle. Det kändes skönt dock att verkligen kunna använda sina dryg- och mästra- skillz till att pissa off någon så mycket.

Troberg

Sinister eater
Enkelt. En kameleont med fem ben. Smälter in i de flesta sammanhang men skiljer mig ändå från mängden.

Serie? En korsning mellan Arne Anka och någon gullig sedelärande Bamse.

Krille

Super Moderator
En lat tjock huskatt!

...för vad är det jag gör, egentligen? När jag är hemma slöar jag i soffan, glor på skärmar, äter, sover och jagar saker som inte finns. Samt är urbota förbannad på flugor.

Nightowl

Champion
Vad är Anila Blixt, då?

Jag menar, finns det ens grävlingar i Indien? Eller är hon en mungo eller något, och era barn är hybrider med otroligt koola grundegenskaper? :gremgrin:

Erik

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Re: Vad är Anila Blixt, då?

Jodå, grävlingar finns därborta. Men jag tror att en mungo är ett bättre val för Anila. Då får vi riktigt coola barn.

Lindenius

Swashbuckler
Kungarike

En häst. I Kalle Anka.

Lång, sävlig, snäll och godtrogen. Stora framtänder.

//erik. drar iväg och lirar rollspel på arbetstid

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Moderatorhyena …

En hyena eller en gam tror jag.

Jag cirklar runt inflammerade trådar och bidar min tid tills någon av debattörerna uppvisar svaghet i sin argumentation eller faktaframställning – och då slår jag till!

Hyenor är coolare, så det får nog bli en sån.

Utanför forumet är jag nog mer i stil med en mätt hund på en solvarm sten, men nu var det ju forumet som gällde.

Och serien? Typ som Arne Anka eller Rocky. Alltså en »vanlig« serie fast där figurerna är tecknade som djur som i viss mån avspeglar deras personligheter.

haltageten

Dum inuti huvudet
Re: Pygmy shrew [länk]

Jag hade valt att vara en pygmy shrew.

Sen vidare till seriefrågan så hade jag varit i en serie där jag var en bikaraktär som dog i varje avsnitt. Lite som Kenny i South Park.

- Jocke, som vaknade för en timma sen.

Johan K

Gammal & dryg
Svert är lätt, skule nog vara en sengångare...
Bara sitta här & äta, sova, klia sig på magen, göka när det är dax. För att sedan göra om allt igen.

Hjalle

Swashbuckler
Jag skulle vara en ganska ung orangutang som fortfarande inte helt lärt sig att slappna av och chilla som the big boyz. Lite för mycket energi och lite för mycket tankar trängs i en liten, rörlig och spänstig kropp. Börjar lära sig mer och mer om livet (dvs, slacka ned), blir hög på rötter och anser att kärlek är bananer.

Serien skulle vara av typen, djuriska djur utan kläder, som är så intelligenta att de kan reflektera över saker och ting, men samtidigt har en sundare livssyn än människan. Vi kallar det hela en morgontidningsserie.

Alternativt skulle jag vara ett ganska ilsket får, som heter Bärsärka-Berit eller något och är ökänt för att ha nedgjort en varg, och ätit upp ett brinnande vedträ som ung, av ren tjurskallighet. Det skulle vara en total hagga, och föra in min personlighet på mörkare banor.

Sist och minst, skulle jag kunna tänka mig en skitslampig katthona. Inriktningen skulle ligga på kusliga jamanden och Manipulation.

-Hjalle, fårskallig apekatt.

Nightowl

Champion
Jag tänker inåthelvete för mycket...

Från den här sajten

fann jag det här citatet:
As I have already stated, there are no badgers in India. (min emfas) But physically and behaviorally, the mongoose is the indigenous Indian animal most like the badger (for what it may be worth, the two animals may even be closely related phylogenetically; see immediately below). Given the affinity between badgers and moles (or, one presumes, mole-like rats, for that matter), we may consider all three animals in conjunction. First of all, both badgers and mongooses (as well, of course, as moles) have prominent noses. In addition, it should be stressed, in view of the importance I accorded the anal and subcaudal scent glands in my discussion of the Hittite badger, that mongooses, too, have perfume-pouches near the anus (compare the discussion above of the Rigvedic verb jangahe) and go around scent-marking (or "musking") territory. (39) Furthermore, mongooses, specifically females of the genus Herpestes edwardsi, though not burrowing creatures, like to "play mole" (this is known in the literature as the "Maulwurfsspiel"), that is, to slip underneath tablecloths, sheets, or blankets and run around back and forth, reversing direction as soon as their head reaches an edge. (40) More generally, the behavioral similarities between mongooses and mustelids (e.g., badgers)--and exclusively between these two--are so many and so striking as to leave zoologists marveling. Not only do they share a threatening cry and various modes of movement, but, most strikingly, they have in common a number of games: the "Maulwurfsspiel," the high jump, the somersault, the way of beginning mock-fights by sitting up and begging and by jumping atop their playmate, and so on. (41)
Så inga grävlingar i Indien, och grävlingar och mungos har mycket gemensamt... och detta från en språkvetenskaplig artikel, vilket borde passa Anders... :gremelak:

Erik

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Någon form av kråkfågel -- en listig och klurig sak som mestadels är klädd i svart och inte direkt håller någon hög profil, men ändå kan höras en del när det krävs. Det funkar ju också enligt idén om moderatorerna som asfåglar. Vad gäller serien skulle jag föredra alternativ 2.

Rickard

Urverk speldesign
"PS: Killen jag ritade den serien om blev så förbannad att han kontaktade forumet,"
Haha, det är så skönt när den andre tar det på det sättet, för det visar bara vilken lök personen är. Jag har lyckats med den bedriften här på forumet, men jag tänker inte länka till inlägget för jag vill inte hänga ut den andre personen. Han hade fattat hela mitt inlägg fel och PM:ade mig, efter ett utbrott på forumet, och krävde en ursäkt.

Själv skulle jag vilja vara en cypriotisk mus för den har stora öron, ögon och är helt oupptäckt - precis som jag. Fast jag är nog för elak för att vara en söt mus, så jag får nog vara en vessla istället.

/Han som fick leta efter hur en vessla ser ut och gillade den första googleträffen

Nightowl

Champion
Vesslor...

Han som fick leta efter hur en vessla ser ut och gillade den första googleträffen
Höhö, den bilder är gjord av min gamle polare Nils-Erik Lindström, och jag misstänker att den har något med romanen Stockholmszonen att göra.

Erik, som trodde Rising skulle blir en vessla eller annat litet oborstat djur, men den där tuppen var ju bara för ball...